#Chronisch ziek zijn/B's#Living#Live#withFibro

My#life#with#fibro: Hoe ervaar ik het?

so-quote-1 

 

 

Heyhey Peepz°

Welkom in het serieuze gedeelte van mijn blog.

De doel van dit alles is om een ander uit te leggen hoe is om chronisch ziek te zijn. Om iemand je ken die misschien chronisch ziek is beter te kunnen begrijpen.

En als je mij persoonlijk kent geeft het je de mogelijkheid om iets meer te weten te komen hoe het achter de schermen is om ziek te zijn.

Today ga ik je vertellen hoe ik het ervaar om met een chronische ziekte door het leven te moeten gaan.

Zelf ervaar ik Fibromyalgie letterlijk als een blok aan mijn been!
Het is net een achtbaan die alle kanten op gaaf.

Het enige wat je kunt doen is jezelf stevig vasthouden en jezelf compleet mee te laten gaan met de rit.

Met andere woorden:

 Just go with the flowwww!°

Het is uitputtend en heel zwaar fysiek en emotioneel.

Elke dag moet ik sjouwen met een lichaam die constant pijn heeft.

Ik voel me letterlijk opgesloten in mijn body.

Mijn persoonlijkheid, uiterlijk en leeftijd matcht totaal niet met hoe ik me voel.

Mezelf compleet er aan overgeven is no optie voor 

Miss B.

Als ik niet blijf vechten dan neemt Fibromyalgie letterlijk controle over over mijn hele leven.

En dat laatste accepteer ik gewoon niet!

NO-NO-NO

Zelf ben ik een persoon die doorzet en heb ik een positieve instelling.
Ik ben blij dat ik deze eigenschappen van nature heb.
Als e chronisch ziek bent dan heb je deze twee eigenschappen ook superhard nodig!
Het zijn dan ook precies deze eigenschappen die mij dagelijks helpen om ermee om te gaan.

Sinds ik chronisch ziek ben heb ik het grvoel ik alsof ik geen kant op kan. 

Dokters kunnen niet veel voor je doen als chronisch zieke.

Er zijn geen medicijnen die je pijn tot in de kern aanpakt.

Enige verlichting die ik  verwachten is van een paracetamolletje that’s it! En als er een medicijn aanwezig is die een verschil kan maken dan moet ik ook nog eens goed oppassen want meestal op lange termijn beschadigd dit soort medicijnen weer andere organen.

Daarom heb ik besloten om alleen paracetamol te gebruiken.

Geen troep voor Miss B!

Je kunt dus geen kant op er is no:

 EXIT . 

Er is geen genezing! 

Er zijn duizenden mogelijkheden dat ‘zou’ kunnen helpen. 

Elke dag, elke seconde pijn en er wordt verwacht dat je normaal kunt meedraaien met alles.

On top off that… krijg ik vaak te maken met onbegrip dat voelt als ongerechtigheid to me.

Alsof ik er voor gekozen heb om als jongere voor de rest van mijn leven als chronisch zieke door het leven te gaan.

Yay!!!!! Maar niet heus! Maar zo voelt het wel het voelt alsof ik er bewust voor heb gekozen.

But anywaysss,

Het is dus defenitly niet gemakkelijk om door het leven te moeten met een chronische ziekte ik ervaar het als: 

Hel!

Hugz,

IMG_20160304_100827

Geef een reactie

