#Chronisch ziek zijn/B's#Living#Live#withFibro/Fibromyalgie

B’s#life#with#fibro: Hoe heb ik afscheid kunnen nemen van mijn ‘oude’ ik?

 

PicsArt_03-03-08.33.20

 

it-will-take-time-effort-blood-sweat-and-tears-but-i-will-get-there-quote-1

 

Time to let go..I Guess?!•

 

Het afscheid nemen van me mijn’ oude’ging eigenlijk tegelijkertijd het accepteren van mijn ‘nieuwe‘ ik.

Nu ik erover nadenk… lopen ze eigenlijk best nauw met elkaar.
Vind je niet? (Althans zo denk ik erover)
Het accepteren dat je nu minder energie hebt en voortaan  24/7 met veel pijn verder door het leven moet.

But anywaysss..

Wat bedoel ik eigenlijk met mijn ‘oude’ ik?

De persoon die ik voorheen was voordat ik chronisch ziek werd. Actief, energiek had energie voor twee, veel ondernemen en altijd druk.

Positief, doorzetter, geen fan van slapen,was gek op dansen(nog steeds).

En natuurlijk most important: ik was PIJNVRIJ!!!

Ohw Yesssss!!!!!!

#The ‘NEW’Me•

Nog steeds positief, doorzetter, sneller moe, minder actief, voel me een oma terwijl ik nog superjong ben. Nog steeds ‘the same spirit om mijn doelen te bereiken .

En offcourse: 24/7 loop ik met PIJN. **Ughh**

Het gevoel dat je als het ware opgesloten zit in je eigen lichaam.
(Die gevoel ken je vast wel ik kom er later op terug)Je moet accepteren dat je zo nu eenmaal bent en helaas ook zo waarschijnlijk voor altijd door het leven moet.

Nope, I don’t like the new me.. Maar dit is met wie ik het zal moeten doen. I have no choice. Als ik mezelf niet accepteer dan vrees ik dat het alleen maar nog harder zal worden voor mezelf om hiermee om te gaan.

suffering-is-basically-the-minds-refusal-to-accept-reality-as-it-is-quote-1

It’s time to let go.. I guess..

Tenzij er in de toekomst een doorbraak komt daar hopen we allemaal op natuurlijk!
Beetje bij beetje moet je je ‘oude’ ik gaan los laten.
Ik weet nog ..dat ik zo kwaad was op mijn lichaam!

Waarom moest dit nu uitgerekend mij overkomen ?
(Soms stel ik mezelf die vraag nog steeds) Waarom?

En dan ook nog een ziekte waarvan er nog zoveel onduidelijk over is en niet echt erkend wordt.

Zelf moest en moet ik nog steeds uit gaan zoeken wat voor mij werk het beste werk. (Jij waarschijnlijk ook).

Op een geven moment merkte ik er ‘open’ voor stond om mezelf opnieuw te leren kennen. (Wel met veel tegenzin moet ik je zeggen)

Ik vocht er niet meer tegen (in ieder geval niet op die manier) het was onbegonnen werk .
Omdat je lichaam gewoon  niet meedoet moet je jezelf er op een gegeven moment er wel bij neerleggen.

Je hebt eigenlijk ook geen keus.

Uiteindelijk is het me gelukt … Na 2 jaar.

Maar al gauw is er snel een ander uitdaging op mijn
pad gekomen:

Onbegrip van Mensen om mij heen.(Mijn huidige uitdaging dus).

Daarover vertel ik je later ik neem je mee in het gehele proces.

Ik zal er binnenkort in een soort ‘Dagboek’ over bloggen.
En dan zal je zien dat ik dus niet helemaal alles onder de knie heb.

Ik ben nog aan het uitvogelen hoe ik daarmee om zal gaan.
Omgaan met het chronisch ziek zijn is dus een dagelijkse strijd.
Het brengt veel met zich mee.

Ik hoop dat ik op een dag kan zeggen:
Het onbegrip van mensen om mij heen doet mij helemaal niets!

Maar dan komt de vraag kun je eigenlijk wel werkelijk compleet afscheid nemen van je ‘oude’ ik?

Wat denk jij?

Ik denk dat je hoe dan ook met momenten te maken zal krijgen waarbij je treurt om wie je was. Wat je allemaal kon.
Vooral als er een gevoel van frustratie op komt spelen bij de dingen die je ineens niet meer zo goed kan als voorheen.
Althans bij mij komt die frustratiegevoel maar al te vaak voor als ik in mijn dagen zit waarbij het zo confronterend is dat ik iets niet kan doen zoals ik zou willen.

PicsArt_03-03-05.57.37

Geef een reactie

