#My Opion

#Ms Perfect?!

PicsArt_03-01-09.49.44

Beste Bloglezers,

Here i am!

Today was ik tijdens de thee aan het bladeren in een magazine toen ik een artikel tegenkwam met de Titel :

 Ms Perfect.

De inleiding van dit artikel luidde als volgt:

 


°°°°°°
“We haten ze, we bewonderen ze:”

VROUWEN DIE VROLIJK HONDERD BALLEN IN DE LUCHT HOUDEN 

EN ER OOK NOG EENS BEELDIG UITZIEN.

Bron: LINDA.

°°°°°°


 

#I’m Just Wonder?!?…

Het was een superleuk artikel!

Het ging over “Succesvolle” vrouwen die dus aan het Ms Perfect Profiel voldoen. Aan het idee van de artikel zelf mankeerde er niets. Maar er zaten mij toch een aantal dingen niet lekker.

Ik ben zo’n iemand dat ik toch even gaat nadenken over wat ik heb gelezen especially als het vragen bij me oproept.

 So anyways… Er viel me een paar dingetjes op…

Wat mij opviel was dat alle zes vrouwen een topbaan hadden en een gezin had die bestond uit 2 a 3 kids.

#Perfect?!? 

Maar wat was het nou precies dat deze zes vrouwen de Titel : Ms Perfect waardig maakten?

Natuurlijk is het knap dat je naast een succesvolle baan die overigens veel tijd van je neemt ook nog eens een heel gezin kunt runnen van 2 kids of meer.

Eén van de vrouwen werkte zo’n 70 uur per week. Yep, That’s Right je leest het goed! 70 uur per week!

Maar wat is “Perfect” eigenlijk nou precies?

Helemaal als we eerlijk moeten erkennen dat niemand in feite werkelijk Perfect kan zijn. We zijn onvolmaakt dat het is eenmaal gewoon zo.

Ik zou deze vrouwen eerder een Titel als: Ms Duizendpoot geven.

#Work Work Work

Want je moet beseffen dat 70 uur per week werken No Joke is! En laat staan als je naast zo’n fikse aantal werkuren per week ook nog eens 2 of meer kids hebt om op te voeden.

#Raising The Kids

Elk met een ander leeftijd  en dus met andere interesses.

En elk eisen ze aandacht,liefde, inlevingsvermogen en dan moet je ook nog eens bij hun belangrijke gebeurtenissen aanwezig kunnen zijn en vergeet niet ze hebben ook persoonlijk aandacht nodig. (Daar heeft elk kind recht op.)

En naast het zorgen voor the Basic behoeften van je kid(s) moet je natuurlijk ook update zijn over wat er in je kids hun leven afspeelt. En om up to date zijn moet je dus een goede band met elke kind opbouwen en daarin moet je veel tijd in steken die band kweek je niet overnight. 

# Één op één band met je kind

Vooral als je kids de tienerfase in rollen moet je een goede fundament met je kind hebben opgebouwd. Om deze puber fase zo goed mogelijk te kunnen doorstaan.

Kids zijn tenslotte geen planten die je water geeft en na een paar dagen terugkomt  met de volgende lading met water.

En dan heb je ook nog eens: Family Time!!!!

#Marriage

Daarnaast moet je ook niet vergeten dat als je getrouwd bent (net als ik) je dan ook nog eens een huwelijk hebt waar je tijd in moet steken of een relatie.

#Time for Yourself

En vergeet dit niet: Je hebt dan ook nog eens jezelf! (Vaak vergeten sommige hun zelf.) 

#Social Life

En dan heb je tot slot ook nog eens je Social Life dat ook het één en ander van je vraagt. Je aandacht en inzet bijvoorbeeld? Kortom ook je vriendschappen moet je blijven voeden en ..Yesss Girl! Ook dat kost inspanning en tijd.  Sooo many things, Right?

En dan dwaalt mijn gedachtes opnieuw terug naar de Titel: Ms Perfect.

Is de Titel Ms. Perfect dan niet een beetje te Hoog gegrepen? Zoals ik al eerder zei: Niemand is Perfect.

En ook al lijken deze vrouwen alles 100% onder controle te hebben is het in werkelijkheid niet zo. Hoe hard ze ook hun best doen zullen ze toch hier en daar een paar steekjes laten vallen. We kunnen niet overal tegelijk zijn. En op elke gebied 100 procent presteren. Al zouden we dat heel graag willen natuurlijk! Maar het is en blijft een feit dat het gewoon onmogelijk is.  (Let’s be Real to Ourselves.)

Het is een feit dat wij vrouwen over het algemeen veel dingen tegelijk kunnen doen. (Vandaar dat de titel: Ms Duizendpoot me het meest geschikt leek voor dit artikel.) But okay.. Dat is mijn persoonlijke mening.

Wij vrouwen denken aan details en weten veel voor elkaar te krijgen op één dag. En many of us (ik in ieder geval) kennen onze To Do list uit ons hoofd.

Maar hoeveel we ook tegelijk kunnen…Bereiken ook wij ons Limit! 

Miss Perfect bestaat gewoon niet.

Ken je die gezegde? Zelfs de beste paard struikeld?

Natuurlijk wil je in alles je beste beentje voorzetten. 

Want je wilt een goede baas of werknemer zijn, Right? En een Top Mama voor je kid(s) en niet te vergeten een Top Vrouw voor je man en tot slot een Top Vriendin voor je vriendinnen!

Maar hoe hard we ook ons best doen…

Denk jij dat het ons zal lukken om alles helemaal Perfect te doen?

Hmmm…I don’t Think so, Girl!

Maar één ding is zeker: 

Elk van deze zes vrouwen doen wat ze kunnen! Petje af! Maar niet alleen voor deze zes vrouwen maar eigenlijk voor alle vrouwen ter wereld! 

Maar waarom moet het succesvol zijn altijd met Geld en Topmerken, dure auto’s en grote huizen geassocieerd worden?Om het dan echt helemaal gemaakt te hebben?

 

Voor ieder van ons heeft succesvol zijn een andere betekenis. (Voor mij in ieder geval wel!)

Maybe kom ik daar later op terug.

Helemaal onderaan het artikel stond namelijk wat voor soort items deze vrouwen droegen. Waarom? Nou, dat vroeg ik mezelf dus nou ook af.

I have no idea, Girl!

Wat is er nou eigenlijk mis met een warrig kapsel, gekleurde extenions of dreds? Of een simpel outfit van de Primark, Zeeman of H&M? Of schoenen van Van Haren?

Moet je dan altijd heel perfect je haar opgestoken hebben en perse Stella McCartney of Diane van Furstenberg, Escade, Dolce Gabbana of een ander “Top” merk dragen om dan als de Perfecte vrouw te worden benoemd? 

Als je het kunt betalen prima. Je werkt hard dus je mag zelf weten waaraan je je geld uitgeeft! That’s for sure!

Of ik de bovengenoemde merken ken?

Nope. (Behalve Dolce Gabbana en H&M dan.) Ze stonden vermeld naast elke vrouw in dit artikel en dus heb ik een paar merken klakkeloos overgeschreven. De normaalste kledingbrand was H&M. Eén van de dames had namelijk een kettinkje van de H&M.

Maar wat ik mezelf afvroeg was het volgende:

Is een Schoonmaakster, Toiletjuf, Kassamedewerkster,Telefoniste dan niet de Ms Perfect titel waardig? Is ze dan minder dan de vrouw die een top hotel runt of een accountant?

En wat als de Toiletjuf of Schoonmaakster haar haren ook zou opsteken? En haar make up er op en top uit zal zien? En een leuke outfit aan heeft?

Valt ze dan wel onder de Titel “Ms.Perfect” ?!

Als we moeten gaan kijken naar de kijk die de wereld heeft Today en wat er vaak geprofileerd wordt dan is het helaas zo dat je dan vaak niet onder de “Topvrouw”categorie valt met de bovengenoemde banen.

Onzin! Onzin! En nog eens Onzin!

En dan was er nog zoiets dat mij opviel …

Geen één van deze zes vrouwen had iets aan van : De Primark, Miss Etam, V&D of Action aan. En geen één werkte bij de Hema, Kruidvat,Primark of werkte als een Schooljuf.

En dus was het onderliggende Boodschap voor mij very clear! 

Ms Perfect houdt in: Een opgestoken of een Kim Kardashian hairstyle, topbaan, designerkleding dragen en vergeet vooral de designerbags & shoes niet en een dure auto onder je kont. En wat we ook niet moeten vergeten is een gezin van 2 a 3 kids en dan pas val je volgens dit artikel onder de titel: Ms Perfect! (Grote onzin off course, Girl!)

Wat brengt zo’n artikel eigenlijk teweeg bij de lezers? En hoe zullen sommige vrouwen zich voelen na het lezen van dit artikel? En wat als een tiener dit artikel in handen krijgt? Is dit dan de kijk die we onze kinderen mee moeten geven? Is het een realistische beeld?

Maar helaas hebben dit soort artikelen toch een bepaalde impact.

Persoonlijk trok ik mezelf totaal niets van dit artikel aan!

 En ik hoop jij ook niet.

Allemaal proberen we zo goed mogelijk onze taak als moeder,vrouw, werknemer of baas van eigen zaak te vervullen. En elk hebben we allemaal verschillende prioriteiten in ons leven.

En ook het succesvol zijn kan een heel andere betekenis hebben voor elk van ons.

Als we maar worden erkend door onze dierbaren en vrienden waar we de beste van het beste van onszelf proberen te geven.

Because after all ..is that what really matters!

So, my opinion is: Dat een vrouw die geen ‘topbaan’ heeft en geen designerkleding draagt defenitly niet minder is dan Ms Perfect!!!!!! 

Een Ode aan ALLE vrouwen!

Liefs, B.

 

