#Let'sTalk/Nieuwe Topics

#I’m a Flowerkiller..I Guess

 1187244735-15130


 ***** 

Je kent ze wel..

     Met een Hoed & Nice Sunglasses on

Tuinhandschoenen

 aan

Knielend in de tuin

*****

 


“Ze brengen sfeer in Huis & Tuin.”

Worden gebruikt als een uiting van Liefde en bij een Trouwerij ontbreken ze niet: 

Bloemen

 

Orchideeën en Rozen zijn mijn favorieten! Witte of Paarse Orchideeën vind ik het mooist en van de Rozen vind ik de Witte of Roze Rozen het mooist.

 


The Lady that Knows it Works!°


 

Je kent ze wel!

Een mooie hoed op. Een zonnebril en tuinhandschoenen. De ladies met groene vingers.(Natuurlijk kunnen sommige heren er ook wat van!) 

Hun tuin ziet er  Beautifull uit! 

Overal waar je kijkt zijn de bloemen op en top! In huis hebben de mooiste bloemen staan. Mooi netjes gesneden met levendige kleuren. 

Het water is precies op maat. Niet te veel en niet weinig.

 

Allemaal willen wel zulke groene vingers hebben! Nietwaar? Misschien niet om uitgebreid te tuinieren maar wel om bloemen levend te kunnen houden.


 De 7-Dagen-Mooi Bloemen 


 

Geïnspireerd en vol zelfvertrouwen ging ik naar de bloemenzaak.

En koos ik voor de ‘veiligste’ bloemen. 

Ik ging voor de zeven dagen mooi bloemen.

Zelfverzekerd ging ik terug naar huis.

 Ik volgde de instructies en sneed netjes de aangegeven centimeters af. Ik roerde het ‘poedertje’ dat erbij zat netjes door het water en Tadaaaaa!

Precies na zeven dagen waren ze dood. Aan mij had het niet gelegen.(This Time!) Not guilty!

De Rozenstruik°

Dit keer ging ik voor wat anders.

Ik ging voor het echte werk. Maybe lukt mij dit keer wel. Typisch ik, wil nooit opgeven!

 Vol zelfvertrouwen stapte ik opnieuw de bloemenzaak binnen.

 (Met de vrouw met groene vingers in mind.)

Dit keer kocht ik: 

Twee Rozenstruiken met een mooie trendy roze tint. Actie: €0,99 . Ik kocht er twee. Mooi meegenomen, Right?!

Advies: 1 x per week water geven.

Het liefst het water helemaal over de rozenstruik laten lopen. Nou dat moeten lukken zou je denken.

Niet dus! Twee weken later: dood.

Ik totaal had ik er 6 gehaald. (Elke keer twee.) Yep,alle zes dood, oh gosh!

 

Mijn voorgeschiedenis met Bloemen°

Ik hou van ze, maar ik het lukt me maar niet om ze in leven te houden. Elke keer opnieuw lukt het me weer ze te killen. 

Bloemen, Varens,Rozen,Plantjes en Orchideeën. 

You name it! I kill it! (De planten dan natuurlijk hè?!)

Ik moest de Orchideeën water geven.

Lauw water, zoals je misschien wel weet. En wederom was het me gelukt de water was te heet! Orchideeën werden bruin en Yess..Dood!

SUPER jammer. En zoals je hoort ben ik er niet beter op geworden.

 

De Orchideeën

Die zijn mijn Favorieten! 

Ze zijn zo Wauw!

De Witte Orchideeë staat op één.

En dan op de tweede plek die Paarse!

Ik vind de Orchideeë een elegante bloem! You Know B, alles wat elegant is ..vind  B mooi! En dus die heb ik momenteel in huis. 

Maar dit keer staan ze onder de verzorging van mijn man hij heeft wel van die groene vingers.

En ik? Voortaan raak ik ze niet meer aan.  Ik sta er braaf bij en ik kijk er alleen naar!

Rond januari sterven ze standaard af (bij ons tenminste )en dan bloeien ze weer in Maart hoort dat zo? Is dat normaal? Of heeft mijn man ook niet zulke groene vingers?

Laat een reactie achter. Zeg vertel, heb jij groene vingers of ben je net zoals ik een Bloemen /Planten Killer?

Wat ik nu heb gehaald naast de Orchideeën zijn twee nieuwe planten met roze bloemetjes geen idee hoe ze heten.

Het Advies: Eén keer in de twee weken water geven.



        

Of dat mij gaat lukken?!

I Guess…dat je het antwoord al weet…

××× Liefs, B. ×××



 

 

 

 

 

8 thoughts on “#I’m a Flowerkiller..I Guess

  1. Hahaha hahahaha O, jee! Nou welkom in The club !:p Hahahaha
    Hey! Da’s kick! Groente planten! Wat voor soort groenten plant je allemaal? Nou dan heb je toch 50% groene vingers! Yay! Maybe is dat iets voor mij groente planten…. ?! Uhm! Nee toch maar niet .. laat maar hahahaha 😀
    B.

    Like

  2. Ik zet meestal tomaten, komkommers, broccoli, aardbeien en courgettes.. Heerlijk als dat zo uit eigen tuin komt hoor 🙂 De aardbeien halen het in ieder geval nooit om tot de keuken te komen, want mijn zoon eet ze gelijk op als ik ze pluk hahahahahaha

    Like

  3. Heyv leuk hey! The basics geweldig gewoon! Ik me voorstellen helemaal vers! Het lijkt me super om gewoon effe in je eigen tuin aarbeien te halen.

    Hahahahahaha awhhhh! Hij is er dus heel dol op!
    Ik bij de Albert Heijn vaak van die groente plantjes tomaten, paprika echt zo cute! Gebruik je die? Misschien koop ik van de week wel één.. Daar ga ik weer.
    Hihihi maar leuk joh! Lijk me een leuke bezigheid ook.

    Like

Geef een reactie

