#Let'sTalk/Nieuwe Topics

# What if I make a Different Choice?!?!

Never-Look-Back-Cinderella-Quote-Style-Elixir-Pretty-Heels

Ladiesssssss…..

Soms hebben we keuzes genomen waarvan we nu spijt van hebben.

Het hoeft niet perse a big thing the zijn..

Ik weet nog hoe erg ik baalde dat ik een leuk cocktail jurkje niet had gekocht. 

Toen ik terugkwam had iemand voor mijn neus het laatste item gekocht!

Hahahaha ik kon haar wel omkopen om die jurk the krijgen!

Picture this:

Ik loop naar haar toe en ik stel haar voor om haar  vijftig euro voor die cocktaildress te geven en dat ze ook nog eens ze haar geld die ze heeft betaald voor die cocktaildress terugkrijgt!

Hahaha I Know Girl! It sounds Crazy & Desperate!

Maar come on girl..zeg eens eerlijk is dat nooit in je opgekomen?!?

Dat je terugkomt voor een leuke dress die graag wou kopen bag or whatever en dat het voor je neus verkocht werd aan een andere klant? 

Let me know… in the comments down below!

Ohw 

Let’s Get this straight natuurlijk heb ik haar niet omgekocht.

Ik stond erbij en keek ernaar. Ik keek toe hoe ‘mijn’ cocktaildress de winkel verliet.

Maar nu even over serieuze zaken°

Soms nemen we beslissingen waar we maybe later over blijven malen.

Little Ones or Big Ones….it doesn’t matter.

Wat we vaak niet beseffen is dat we niet moeten blijven treuren over iets dat al is geweest.

I’ts gone Girl & you can’t do nothing about it! En ik ook niet..

Pffff…Let me share..

Ik weet nog dat mijn (overleden zusje) van 16 jaar heel graag naar een feest wou. 

Ze was die dag een echte tiener you know with an attitude that’s what teenagers do.

Ik had zoiets van ohw no no  no Girl ! We gaan next time! 

Maar die next time is nooit gekomen en dus is dat één van beslissingen dat als ik er nu naar terug kijk ik een brok in mijn keel krijg…

I defenitly regret that!°

Heb jij iets waar jij spijt van hebt?

We can not erease°

Was het maar zo dat je dingen weg kon ‘gummen’ dan had ik dat nu zeker gedaan!

Maar goed terug blijven kijken op wat je maybe anders zou willen of had kunnen doen is not healthy. Ons hoofd blijven kraken en onszelf blijven afvragen wat het had kunnen zijn…Girlllllllll dat is onbegonnen werk.

 & 

And we wi’ll never know the answer.

Ik moest denken aan een film ‘The Family man’ van  Nicolas Cage als hoofdrol speler . 

Ik had deze film een tijdje terug op YouTube  gezien. Je zult na het lezen van dit artikel begrijpen why ik aan deze film moest nadenken .

Maar goed je blijft in die gedachte hangen. 

In iets wat dan automatisch als resultaat heeft dat je leven op ‘pauze’ komt te staan.

Ik sta er ook niet te lang meer bij stil.

Het is wat het is.

Waar we nu staan in het leven dat is what really matters!

 

Right here, Right Now°

 Nu in het heden daar staan we nu.

Als we iets anders hadden gedaan dan nu dan was ons leven maybe ook heel anders geweest. 

Als je bijvoorbeeld niet had gekozen voor een bijbaantje dan kon je today ook niet de vaste baan hebben die je nu hebt.(bijvoorbeeld.)

Of als je niet had gekozen voor een bepaalde workshop dan had je nu  niet de vrienden die je nu hebt of de kennis die je hebt opgedaan van die workshop. 

Het leven is eenmaal onvoorspelbaar.

En soms kun je denken had ik maar dit gedaan of  had ik maar dat gedaan.

 Maar hoe het uit zou hebben gepakt? Dat weet niemand…

Wat men vaak denkt is had ik  maar een dokter opleiding gedaan in plaats van dit.. 

Dan stond ik er financieel beter voor.

 Maybe..

 But You just don’t Know.

We kunnen niet terug gaan maar we kunnen ook niet voorop lopen.

Het is hier en nu.

 En jou hier en nu en mijn hier en nu, is just fine, girl!!

Kijk eens rond om je heen wie nu bent en wat je nu doet wat je nu hebt en wie je nu in je leven hebt. 

There are things that money can’t buy!° 

De gedachte dat als maar in je achterhoofd blijft rondhangen. 

En het gepieker over die ene studie die voor een topbaan zou hebben gezorgd dat automatisch er voor zorgt dat  je een hoog inkomen hebt en je financieel meer mogelijkheden biedt zal altijd een gedachte blijven die onbeantwoord zal blijven.

En hoe weet je dat zo zeker dat het dan wel de juiste beslissing was?

Misschien had je niet alle tijd die je nu hebt om in je kids te steken. En misschien was je nu niet wie je bent today!

Materiële dingen is not the only thing that counts! Al lijkt dat tegenwoordig wel zo.

 Je kind zult zich die dure Gucci shoes echt niet herinneren.

En jij zal je jou eerste design bag niet herinneren.

Wat je kind of jij zich gegarandeerd zult herinneren  zijn the things that you couldn’t buy.

Tijd en aandacht, Liefde etc.

En geen enkele designer bag of luxe spullen zal never nooit die leegte kunnen vullen.

Als ik wist dat ik nog maar een paar jaar over had om met mijn zusje te genieten dan had ik het studeren in het buitenland even op pauze gezet. Maar tegelijkertijd als ik niet was geweest dan zou ik nooit mijn prins op het witte paard hebben leren kennen en al het moois wat erbij is gekomen.

 So, do i regret that?!

Nope! Zeker niet.

Ik heb toendertijd gedaan wat mij het beste leek!

Quality time witj your’e Loved ones is something you can’t buy, je prins op het witte paard waar je nu gezegend mee bent,you can’t buy that, 

&

You defenitly can’t buy the time back with your’e Loved Ones. 

( i’m just saying.)

En als je terug in de tijd zou gaan om een andere keuze te nemen dan zou het automatisch ook betekenen dat je als het moois, de speciale mensen die je nu in je leven hebt waarschijnlijk ook niet in je leven hebben gehad.

Be proud off

where you stand in Life°

 

Wees er trots op! You are doing a great job! Soms lijkt er geen uitweg in een keuze die we moeten maken.

 Vooral als het om een big choice gaat die je toekomst bepaald. 

Maar bepaald het echt je toekomst?

 Sommige beslissingen wel, maar niet allemaal.

Soms ligt het antwoord voor ons of weten we het antwoord deep down zelf al.

En is het soms puur een kwestie van realistisch zijn en kijken wat voor nu het beste is.

Want we leven tenslotte in het hier en nu. 

Een verstandige keuze maken is moeilijker dan een keuze gebaseerd op gevoelens. 

Als student of als je pas op jezelf woont is het makkelijker om kleren te kopen en jezelf te verwennen, dan pannen en keukenspullen te kopen. (Ath least bij mij was het wel zo.)

En wanneer je voor de verstandige keuze kiest voelt het toch verrassend goed! 

Morgen is sowieso onzeker.

Betekent het dan dat je niet moet nadenken over je toekomst omdat je in het hier en nu leeft of omdat morgen onzeker is?

Offcourse not, Girl !

We moeten eenmaal plannen.

En we moeten al helemaal niet vergeten dat keuzes ook gevolgen hebben.

Daarom is het juist belangrijk om goed over na te denken.

 

Don’t Rush!°

Want overhaaste beslissingen nemen kan ook weer die:

 Had-ik- maar-feeling met zich meebrengen.

Daarom is mijn tip het volgende:

Kijk altijd naar de voor en nadelen van een keuze die je moet maken.

Dat doe ik ook.

Schrijf ze op papier het geeft je overzicht en ‘steun’.

You wi’ll see..

Het je biedt steun in de zin dat je als het ware de kans krijgt om de situatie op een afstand te bekijken .

Wat ook handig is kijken of er meer opties zijn. 

Soms kun je zo geshockeerd zijn over een big dessision die je moet nemen dat je niet helder kun nadenken. 

Verwerk eerst de keuze die je moet maken.

En ga dan over naar de opties die er zijn en de voor en nadelen.

En neem dan weer even opnieuw de tijd om na te denken.

En neem vervolgens je besluit. Kijk vooral wat jij wilt.

Als je een keuze maakt gebasseerd op een mening van een ander dan is de kans groot dat je er later spijt van zult krijgen. 

Puur omdat jij niet zelf je beslissing hebt genomen.

Tot slot kijk dan met welke besluit jij het meest vrede mee zult hebben.

That’s 

all 

what you can do

What i can do 

what  we can do, Girl!°

 

En wat je ook beslist het is goed.

Als je maar terug kan kijken en tegen jezelf kunt zeggen: 

Nou, ik heb tot in de puntjes nagedacht over mijn keuze.

 &

 I’ts Fine with me! 

Life is about choices.

All we gotta do is take the

TIME

to make them! 😉 

Hugz, Miss B.

18 thoughts on “# What if I make a Different Choice?!?!

  1. Wauw ik sluit mijn dag nu toch nog af met geweldig advies.. Ik had dit echt even nodig, ik voel je posts en je schrijft echt met waarheden en persoonlijke ervaringen en dat zijn dingen waar ik van kan leren.. Je mindset is echt bijzonder en ik vind het fijn dat je blogt waardoor ik ook jou gedachtes kan lezen en hier van kan leren! Je maakt mn dag goed.. God bless You… kusjesssss mops

    Liked by 1 persoon

  2. Awhhhhh 😄😄😄😄

    God Bless You too Girlllllllll! Jou kracht is een voorbeeld voor mij!!! Echt waar! Een SUPER groot voorbeeld!! Het geeft mij ook kracht om wat er dat er op mijn pad Stronger te blijven!

    Dikke knuffel Sgt!

    Miss B.

    Liked by 1 persoon

  3. Wauw, wat een verhaal. Zo mooi en eerlijk geschreven. Ik lees vooral veel wijsheid en dat siert je , echt waar. Respect voor je stijl van schrijven en doe zo voort 👍🏼💪🏼. Groetjes Linda

    Liked by 1 persoon

  4. Ahwww.. Zo lief ik weet niet wat ik zeggen moet ik doe mijn best.. i’m just sharing what i’ve learned in life so far..😄😄ik ben nog jong en heb nog veel om te leren.
    Dank u wel voor het lezen van mijn artikel,
    Een dikke knuffel!

    Liefs,
    B.

    -XoXoX-

    Liked by 1 persoon

  5. Heyhey Mariska:)
    Thnx Girl, voor je reactie op mijn artikel.
    Ja toch..meer kunnen we echt niet doen 🙂 We only can do the best we can and whats seems the best for that moment 🙂

    Hugz, B.

    Like

Geef een reactie

