Nieuwe Topics

#¶ressure°

i-just-dont-know-what-im-supposed-to-be-quote-1

We leven in een wereld waar te maken krijgen druk.

Er wordt veel ons verwacht op school,werk, vrienden en ons omgeving. Overal wordt er wel iets van ons verwacht.

Het maakt niet uit wat.

Sommige verwachtingen zijn vanzelfsprekend.

Het is logisch dat je docent of werkgever van je verwacht dat je op tijd bent of dat je vrienden van je verwacht dat je voor ze klaar staat. 

Als je in een winkel bent wordt er van je verwacht dat je je producten netjes afrekent.

Er wordt van je verwacht dat je weet om te gaan met mensen om je heen en dat je als burger jezelf aan de regels houdt.

Pretty normal, Right? 

 

Maar sommige Verwachtingen Wegen Zwaar.°

Er is een thin line between verwachtingen en druk.

Al gauw kunnen al die verwachtingen een bepaalde druk met zich meebrengen.

Soms kunnen al die verwachtingen zijn tol eisen.

Dat je jezelf helemaal kwijtraakt.

Je weet weet niet meer wie je bent.

Je bereikt een bepaalde limiet en toch wordt er meer en meer van je geëist.

Als je goed bent in iets moet je keihard werken om goed er in te blijven. Best Logisch.

Maar er is een grens.

Celebs°

Een Celebrity moet constant keihard werken om On Top te blijven.

De ene videoclip moet nog beter zijn dan de vorige videoclip.

En de ene plaat moet nog beter zijn dan de andere plaat.

The Pressure is Real!

Ohw Yesss!

Een Celebrity zijn houdt toch net iets meer in dan Fancy Things,

Pretty Clothes, Handtekeningen uitdelen en erkent worden op straat .

Hoe vaak zie je niet dat het Celebrities teveel word?

Er wordt the best the off the best van ze verwacht.

Die hoge eisen putten sommige Celebrities volledig uit!

Sommige konden deze druk niet aan. En sommige is het uiteindelijk fataal geworden.

Maar niet alleen Celebrities ook wij ervaren the pressure die verwachtingen met zich meebrengt.

Maar wel op een andere manier offcourse.

Mijn vraag is het volgende:

Kun je meer geven als je alles maar dan ook alles van jezelf hebt geven?

 

When Good isn’t Good Enough.°

We leven in wereld waarin alles nog beter moet.

Yes, alles moet nog beter dan beter.

De verwachtingen zijn hoog dus de lat ligt heel hoog. 

Maar how much better kan je worden dan dat je al bent?

Als je goed presteert wordt er van je verwacht dat je goed blijft presteren. Maar waar ligt de grens?

Die grens bereik je als je gewoon niet meer kunt geven dan dat je kan geven.

Dat is dus de grens.

Maar op het moment dat het over die grens heen gaat dan wordt het een issue.

 

The ressure is Real!°

Je leidt een leven die je op een gegeven moment onbewust door verwachtingen van anderen leidt.

Niet zozeer dat je doet wat mensen zegt, maar dat je dingen op een soort automatische piloot doet omdat het van je verwacht wordt.

Slowly.. Heel Slowly leidt je eronder.

Terwijl je duidelijk voelt dat het too much is of gewoon niet iets is wat haalbaar voor je is of bij je past.

Met andere woorden it’s more that you can take.

Je wordt er super maar dan ook super doodongelukkig van.

Zelf ben ik chronisch ziek, as you Know.

Ik heb een constante en super zware spierpijn die 24/7 aanhoudt. Om het maar zo gemakkelijk mogelijk uit te kunnen leggen.

Voor de rest kun je er niets van aan me zien.

Door al die pijn heen moet ik alles voor elkaar zien te krijgen.

No problem, want ik laat mijn ziekte mijn leven niet domineren.

Maar wat ik fout deed was dat mijn levenstijl fysiek te hoog gegrepen was.

Tot een paar maar geleden.

Helaas draait  het in mijn omgeving met name om prestatie en de realiteit valt meer in de achtergrond.

Alsof iemand niet ziek kan worden of moeite kan hebben met zichzelf te accepteren. 

Desondanks het ontkent wordt is het wel zo.

Alles moet perfect zijn terwijl we niet perfect zijn. 

En terwijl we steeds zeggen dat we niet perfect zijn.

Funny hè?

Je mag niet achter blijven… Keep it up! Keep it up! 

Zo voelt het!

Anywayss,

 It was more that my young body can take.

En ik besloot dat dit zo niet langer kon.

Waarom deed ik mezelf dit eigenlijk aan?

Ik denk omdat ik niet buiten de boot wou vallen.

En omdat ik bang was niet geaccepteerd te worden zoals ik ben.

En dat klopt ook.

Door vele ben ik op een subtiele manier aan de kant gezet.

Of ik daarover treur?

Uhmm nee eigenlijk niet. Dat maakt de pressure / druk minder.

Maar het bevestigde what i already Know.

En ik zag er tegenop om met al het onbegrip te maken te moeten krijgen. 

But hey, Good wasn’t Good enough Right?

Dus waarom zou het nu ineens Different zijn?

In een volgende artikel zal ik er iets meer op in gaan.

But anyways die pressure kan ervoor zorgen dat je jezelf op ten duur kwijtraakt. 

En dat jezelf als het ware op ‘stil’ zet.

If You Know -what- I-Mean.

Why keep trying?!?

Als er toch al een vooroordeel of een mening is ? Waarom zou je jezelf dan moeten blijven uitleggen?

Als je niet aan mensen zijn verwachtingen of eisen voldoet dan ligt je eruit. It happend to me, Girl.

Alsof ik ervoor gekozen heb om ziek te worden.

But..That’s just the way it is.

It’s Enough!°

Er komt een moment dat je voor jezelf moet kiezen.

En dat je alle verwachtingen uit het raam moet gooien.

Je voelt dat je jezelf kwijtraakt en dat je een leven lijdt die tegelijkertijd niet van jou is.

En dat mag je niet accepteren.

Mijn realiteit is als volgt:

Ik ben chronisch ziek en kan ik op sommige gebieden niet veel presenteren. Punt. Ik leidde  zeker een jaar leven van iemand die topfit is. 

Ik besloot paar maanden geleden dat het enough was.

My body just couldn’t take it. Afspraak hier, afspraak daar. Super lange afstanden fietsen.

Daar zijn hier zijn. Dit doen dat doen.

Ik sleepte mezelf er letterlijk er door heen.

En sloopte mezelf tegelijkertijd.

Nu begin ik opnieuw maar doe ik wat haalbaar is for ME!

Drukken op de reset bottom was the best choice ever!

En dat is the best dessision i everrrrrr made! 

¿Ervaar je Pressure?°

Mijn Pressure kan totaal verschillen van wat jij meemaakt of misschien ervaar je dat totaal geen Pressure dan zeg ik:

Just keep it that way!

Probeer vooral dicht bij jezelf te blijven.

Probeer realistisch te zijn met jezelf, It’s your’e Life!

Weet wat je grenzen zijn.

Weet wat je wilt en wat je niet wilt.

Kom voor jezelf op.

Voel je je er niet fijn bij, Don’t do it!

Hou  controle over jou leven.

En je als je chronisch ziek bent als ik doe wat fysiek haalbaar voor je is.

Voor jezelf kiezen betekent in sommige gevallen minder vriendinnen en onbegrip.

Maar ik zal je zeggen een echte vriendin  blijft no matter what.

Ben je een paar vriendinnen kwijtgeraakt omdat je niet volgens hun eisen of verwachtingen voldeed ?

Of omdat je ervoor koos om niet in sommige mee te gaan?  

Dan moet je jezelf het volgende afvragen of dat uberhaupt wel echte vriendinnen waren.

Als je de laatste tijd ook last hebt van Pressure just think about it. 

Because Seriously, It isn’t worth it!

Beat the Pressure 

&

Choose for You!°

images

(I’m just saying)

Hugz,

PicsArt_03-06-10.35.29

2 thoughts on “#¶ressure°

Geef een reactie

