Nieuwe Topics

Realiteit we kunnen niet iedereen blij maken|Vriendschap°

megan-fox-quotes-we-heart-it-13877126198kn4g

PicsArt_05-09-11.16.42

Vaak willen we door iedereen onze 100% geven & the best off us, right?

Especially voor onze vriendinnen of vrienden.

Daar is op zicht niets mis mee. Maar het kan heel uitputtend zijn. Je zult helaas altijd wel bij iemand een steekje laat vallen.

En dat is frustrerend vooral als je je best doet om er voor iedereen te zijn.

De realiteit wijst uit dat het helaas impossible is om iedereen voor de 100% volledig happy te maken.

PicsArt_05-09-11.20.26

When you feel that what you give isn’t good enough°

Zo heeft iedereen verschillende dingen die ze belangrijk vinden in een vriendschap. De dingen die jij misschien belangrijk vindt is voor een ander maybe niet zo belangrijk. En het kan frustrerend zijn dat wat je geeft uit je hart voor jou gevoel. Maar toch niet voldoende is voor een ander. Dat kan best ontmoedigend zijn.  Maar goed je moet ook begrijpen dat iedereen een andere verwachting heeft.

En voor iedereen het anders is wat een goede vriendin inhoudt.

En dat hou ik mezelf ook voor.

Ik weet zeker dat ik hier en daar mijn vriendinnen ook te kort doe. Hey! I’m not perfect. Maar ik besef ook dat het me niet volledig zal lukken om  ze compleet happy te maken. Zelf hebben ze dat niet gezegd hoor. Maar het is mijn gevoel.

What’s Important to Me°

Wat voor mij belangrijk is in een vriendschap is vertrouwen, respect,eerlijkheid, ruimte en inlevingsvermogen. Het kan verschillen in wat jij maybe belangrijk vindt. Ik zal elk toelichten.

Trust°

Alle relaties die je als mens kunt hebben is build on trust. Zonder trust /vertrouwen is het onmogelijk om een goed vriendschap op te bouwen.Vertrouwen is dus de basis voor een succesvolle vriendschap. Dat vind ik tenminste.

Respect°

Ik vind respect in mijn vriendschappen super belangrijk! Je moet als vriendinnen elkaars mening en gevoelens respecteren.  Ook als je besties bent. Je moet iemands privacy respecteren en ook the decisions die de degene maakt. Elkaar behandelen met respect is dus heel belangrijk in je vriendschap.

We zijn niet perfect en zullen fouten maken. Maar met respect voor elkaar kun je een hoop besparen.

Eerlijkheid°

Eerlijkheid  is heel belangrijk je moet een aantal dingen met elkaar bespreken. Especially als je voelt dat je niet blij bent met je vriendin over what so ever. Je vriendin is geen helderziende en het is dus heel belangrijk om te vertellen wat je eventueel anders zou willen zien in jullie vriendschap.

Het is belangrijk dat je je ware gevoelens uit dat moet kunnen in een vriendschap. Als je boos bent zeg het gewoon. Kropt het niet op en het is oké om boos te zijn. Het is een ander verhaal om boos te blijven. En wat heel belangrijk is bespreek het met elkaar en niet met anderen.

Ik heb mijn vriendinnen verteld dat ik het gevoel heb dat ik ze tekort doet omdat ik door mijn lichaam een beetje in beslag bent genomen de afgelopen maanden.

Het was een gerustelling dat ze het begrepen. Maar tegelijkertijd weet ik ook dat ik toch ook mijn best moet doen om er voor ze te zijn en tijd aan hun te besteden in wat zij momenteel beleven in hun leven. Maar het voelde goed om het er eerlijk erover te hebben. En ik hoop dat zij ook altijd eerlijk zullen zijn naar mij toe. Door gebrek aan energie heb ik niet altijd de extra energie om naast dagelijkse dingen ook  extra dingen te ondernemen. En als ik pijn heb dan ik me niet zo goed concentreren tijdens een gesprek. En dan is het beter om niet af te spreken omdat ik niet echt op mijn best ben. Ik wil immers het beste geven van mijn mezelf aan mijn vriendinnen.

Ik kon deze vakantie veel doen met mijn zoontje omdat school dicht is en ik dus alleen hoeft te focussen op activiteiten. Maar als ik school had en extra activiteiten dan zal het zeker extra zwaar worden.

Inlevingsvermogen°

Inlevingsvermogen is zeker heel belangrijk.  Je moet jezelf kunnen plaatsen in het beleving van een ander.

Space°

Dit is dus ook heel belangrijk ruimte. Als student heb je bakken met tijd voor je vriendinnen en vrienden. Je leven draait om school en vrienden maar met de jaren zal dat defenitly veranderen.

Als je een relatie hebt en een jong gezinnetje begint zul je veel minder tijd hebben voor je vriendinnen en vrienden als voorheen. En je vriendschappen komen dan even op een laag pitje te staan. Je moet nu je tijd moeten  verdelen met je partner en je gezinnetje,  jezelf en ook je vriendinnen.

Je zult minder tijd hebben. Het kan gebeuren dat je uit elkaar groeit. Toch hoeft het niet perse zo te zijn. The key ligt bij de dingen die jij als belangrijk beschouwt in een vriendschap. Ik vind tijd die een vriendin heeft  veel minder belangrijk. Wat ik belangrijk vind is de kwaliteit van de vriendschap.

Soms loopt een vriendschap stuk. Vooral als je vriendin nog niet in the same fase zit als jij. Dan wordt het moeilijk voor haar om te begrijpen dat jullie vriendschap zal veranderen.

Je vriendin heeft de ruimte nodig om en balans te vinden in haar leven. Vooral als je beseft dat we steeds in een nieuwe levensfase terecht zullen komen.

Maar wat is nou een echte vriendschap?°

Zeer waarschijnlijk zullen onze meningen daarover verschillen. Maar ik zal focussen op wat ik een echte vriendschap vind. Voor mij is een echte vriendschap iemand waarop je kunt vertrouwen en je de ruimte gunt om je leven te leiden als je die ruimte even nodig hebt door wat dan ook wat zich voordoet. En die eerlijk met je is over haar gevoelens naar jou toe.

Die nooit haar rug naar je zal toekeren no matter what. Je moet begrijpen dat je in real life met verschillende dingen te maken kunt krijgen. En soms gebeuren er dingen in je leven meemaakt veel tijd van je vragen. En dan kun je soms minder tijd hebben voor je vriendinnen. Als jullie beiden begripvol zijn naar elkaar toe dan is het bijna 90% kans dat jullie een langdurige vriendschap zullen hebben.

Alles is wederzijds dat betekent dat ook jij dezelfde begrip moet tonen voor je vrienden en vriendinnen wanneer zij dat nodig hebben.

Het is voor mij moeilijk om met een chronische ziekte en een  gezinnetje. Het vriendin van het jaar te zijn. Off course weet ik dat ik wel tijd in ze moet steken. Allemaal hebben we big changes in hun leven. En dat maakt het eigenlijk wel mooi. Het is veel makkelijker om begrip voor elkaar te tonen.

En je weet dat het gezin op de eerste plaats staat. En zo hoort het ook. We moeten elkaar steunen in elke stage of life.

Soms heeft het tijd nodig om allemaal dezelfde  kijk te hebben.  De één heeft meer tijd nodig om dat te begrijpen. En het is oké. En soms zal iemand het ook nooit begrijpen dat kan ook.

 

It’s Time that Learns you what Friendschip is all about.°

118888537-240525-o

Sommige dingen leer je met de tijd. Je zult merken dat de vriendschappen die je zult hebben met de tijd heel anders zullen zijn.  Je zult ook leren dat tijd niet heel belangrijk is. Maar dat de persoon er voor je is in dik en dun. Ohww yes, zonder eisen en zonder verwachtingen en dat geld ook voor jou. Hoe minder verwachtingen hoe minder teleurstellingen.

En je zult merken dat steun en begrip voor elkaar en ruimte het allerbelangrijkste is.

Picture this: Stel je hebt een vriendin die pas getrouwd is.

Is het dan  zijn plaats om aandacht te eisen van je vriendin die pas in het huwelijksbootje is gestapt? Als je al getrouwd bent. (Net als ik.) Dan weet je dat de eerste maanden je veel tijd zal besteden aan je huwelijkspartner.

Ben je nog niet getrouwd? Dan moet je moet je jezelf als vriendin al voorbereiden dat ze voorlopig in de eerste paar maanden even space nodig heeft om zich verlopig daarop te focussen. Kun je het haar kwalijk gaan nemen als ze veel minder tijd heeft?

Not really..Remind yourself dat jij ook geen tijd had in je eerste maanden. Of dat jij in de toekomst ook zeer waarschijnlijk the same begrip and space nodig hebt.

Er komt veel op haar af de komende tijd. Wat zij nodig heeft is jou steun daarin en dat je haar tijd gunt om in die new chapter in her life te wennen.

Hetzelfde geldt als je vriendin sindskort een vriendje heeft. En zeer waarschijnlijk heeft ze veel meer met haar vriendje afgesproken dan met jou.

Als een goede vriendin gun je dat haar toch? En toch heeft helaas niet iedereen die inlevingsvermogen of begrip. En dat is jammer want vaak eisen zij dan wel die begrip van jou. En gaan helaas vaak om die reden de meest hechte vriendschappen kapot.

Het feit dat je iets nog niet hebt ervaren betekent niet dat je het niet kunt begrijpen. Stel iemand steelt  iets en  komt terecht in de gevangenis. Dan weet je dat het geen pretje zal zijn voor die persoon. Moet je dan net als die persoon ook gaan stelen om vervolgens in de gevangenis te komen om  dan pas te kunnen begrijpen dat het geen pretje is?

Precies.. i don’t think so. Vaak ontloop je dat soort handelingen en zorg je ervoor dat never nooit in zo’n situatie terecht komt. Dus in principe begrijp je het zonder het mee te moeten maken dat het geen handige iets is om te doen.

Mijn point? Nou.. dat we het vermogen hebben om te kunnen begrijpen voor iemand anders.

Er zijn dingen die te begrijpen zijn zonder dat je het perse mee heb moeten maken.

Waarom dit artikel?

Naarmate je groeit en dingen meemaakt zal het je snel duidelijk dat je er voor niemand 100% voor iemand kan zijn. En dat je iemand net zo snel je iemand happy kan maken ook weer kan teleurstellen. De realiteit is hoe goed je ook je best doet  je  iemand vroeg of laat teleurstellen. En natuurlijk is dat niet leuk. You wanna  be a best friend, right? Maar in alles moet je realistisch zijn. Het is onmogelijk om dat ook van jezelf te eisen naar een ander toe. Als iedereen het op dezelfde manier bekijkt dan ben je minder streng voor jezelf.

The key is in mijn mening deze punten: Eerlijkheid ,Vertrouwen, Ruimte, Inlevingsvermogen en Respect.

We maken verschillende dingen mee in ons leven. Een tweede kind dat wordt be voorbeeld superwennen het wordt wat drukker en er komen extra taken bij,  ziekte brengt ook veel met zich mee je persoonlijke emoties bijvoorbeeld en het dagelijks strijden en het wennen dat je moet wennen aan je ‘nieuwe’ lichaam, depressieje voelt je maybe down en er komen ook verschillende feelings bij kijken, als newly wed moet je bijvoorbeeld wennen aan je nieuwe leven als vrouw van, overlijden van een dierbare het gemis en verdriet kan zeker een zware impact hebben en dat je jezelf even afsluit van alles en iedereen of wat dan ook waarmee we als mensen te maken kunnen krijgen.

Bij elk van deze situaties is er tijd nodig en ruimte.

Er zullen moment zijn waarop je vriendin zelf ook weet dat ze even tijd en ruimte in moet plannen voor jou. Want net als een huwelijk of een band tussen moeder en kind heeft ook vriendschap aandacht nodig.

Just be the best Friend you Can Be°

Het enige die je kunt doen is geven wat je geven kan. Probeer je in te leven in je vriendin en er voor haar te zijn. Bedenk dat het ooit ook jou beurt is. Ook jij zal het fijn vinden dezelfde begrip van je vriendin te krijgen. Steun elkaar door dik en dun.

Tegenwoordig zijn er meer manieren om toch jullie vriendschap te voeden. Via whats app  Skype en dergelijke kun je elkaar dagelijks spreken. In alles is er tijd nodig. Het is de tijd die je zult laten zien hoe sterk jullie vriendschap is.

En tijd kost tijd en die tijd moet je je vriendschap gunnen.

Je kunt niet op verschillende plaatsen tegelijk zijn. En je kunt jezelf niet in 100 stukjes verdelen. Het gaat gewoon niet. Wees bewust dat je vriendschappen ook aandacht nodig heeft om door te groeien en hecht te blijven.

But don’t be hard on yourself.

 

Tips°

  • Wees bewust dat het leven meer inhoudt dan alleen jullie vriendschap.
  • Besef dat de kwaliteit van jullie vriendschap veel belangrijker is dan jou persoonlijke verwachtingen.
  • Probeer te bedenken dat ook jij heel erg zou waarderen als je steun zou krijgen van jou vriendin.
  • Respecteer elkaar gevoelens en privacy.
  • Plan tenminste één keer maand met elkaar af te spreken om persoonlijk tijd met elkaar door te nemen. Doe iets leuks samen en zorg ervoor dat jullie die tijd even met zijn tweeën doornemen. Je kunt dan beter op elkaar focussen en bijpraten. What’s app en Skype is natuurlijk niet voldoende maar het helpt wel als je even niet met elkaar kunt afspreken door wat voor reden dan ook. Mocht je ook als gezin iets leuk willen doen met jou vriendin en haar gezin dan kun je dat altijd apart bij plannen.
  • Gun elkaar het beste. Don’t take it personal,  weet dat je vriendin je waardeert.
  • Neem initiatief. Soms kunnen we onze verwachtingen hebben en dat kan je in de weg staan  om zelf initiatief te nemen.
  • En tot slot toon inlevingsvermogen en niet oppervlakkig of uit plicht.
  • Maar let op: dat je niet alleen met je vriendin afspreekt wanneer het jou uitkomt. Of wanneer je je verveelt. Je vriendin kan zich dan een beetje gebruikt voelen. En dat wil je natuurlijk niet.

 

Ladies dit was het dan alweer.

Ik hoop dat jullie dit artikel nuttig vonden en dit kunnen toepassen in jullie vriendschappen. Al is het maar 1%  dat jullie als nuttig hebben ervaren van mijn  artikel ben ik al heel happy.

Een vraag aan mijn lieve

Lezers°

Wat betekendt voor jou een echte vriendschap? Ik ben benieuwd.

My dear  Lezers Have a Beautifull Sunday!

PicsArt_04-17-04.28.11

2 thoughts on “Realiteit we kunnen niet iedereen blij maken|Vriendschap°

  1. Vriendschap is erg moeilijk. Veel vrienden vullen elkaar aan en hebben vaak dezelfde hobby en karaktereigenschappen. Voor mij betekent vriendschap opoffering. Je komt altijd voor elkaar op en staat voor elkaar klaar in moeilijke tijden.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

