It's mah Feeling °/Nieuwe Topics

It’s Mah Feeling!#No.1|Reminding Myself That’s Okay to NOT to be Perfect°

PicsArt_05-19-06.36.41.jpg

2016-05-13-16-32-56

Welkom bij mijn nieuwe reeks It’s Mah Feeling! Gevoelens en emoties we hebben ze allemaal.PicsArt_05-19-08.01.42 And so do i. In dit rubriek praat ik een beetje over verschillende dingen die mij blij maken, verbazen, enthousiast maken, mij frustreren, irriteren, boos of juist heel verdrietig maken.

Als mens maken we verschillende dingen mee. Die verschillende emoties oproepen. En sommige gevoelens kun je verwerken. en gaan ze met de tijd weg. Sommige gevoelens blijven opspelen vooral omdat je er niet veel kunt doen en moet je die verwerken om een manier te vinden om er mee om te gaan. Sommige gevoelens heb ik hier en daar al een beetje over geschreven… maar gevoelens kunne n zich herhalen.  So there we go.

Reminding Myself that’s okay to not to be  Perfect° 

Ik weet het niet girls.. maar in mijn omgeving moet ik mezelf dit elke keer herinneren. .. in mijn omgeving lijkt iedereen zo perfect te zijn… terwijl we allemaal weten dat we dat niet zijn en voor nu dat ook niet zullen zijn.

Iedereen heeft zijn zienswijze en de mijne is dat ik een mens ben. En wij mensen hebben limiet. En met die realitieit leef ik. How much is too much?

Het leven gaat niet altijd over Rozen, Does it?°

Het leven gaat immers niet altijd over rozen. Er zitten doorns tussen en wat doen doorns? Die steken.. is het niet? Maar zou je omdat rozen nooit meer rozen kopen omdat ze doorns hebben? Nee toch.. Dat zal dan heel jammer zijn want het zijn harstikke mooie bloemen. Zo is het ook met het leven het leven op zichzelf heel mooi.. maar je maakt ook dingen mee die niet leuk zijn en net als doorns pijn doen als ze je prikken.. doen de dingen die op je pad komen in het leven die minder leuk zijn.. ook pijn. Maar toch blijf je van je leven houden. Net als je van rozen blijft houden.  (ik hoop dat jullie mij begrijpen maybe is dit een vage voorbeeld ..) but anyways ladies mijn punt is:

Dat het oké  is om even space te willen als je dat nodig hebt door welke reden dan ook het is okay. Je mag gebroken zijn, moe of uitgeput zijn.

Je hoeft jezelf  niet te dwingen om jezelf goed te voelen als je jezelf niet goed voelt.. we zijn mensen. Je kunt niet altijd een pokerface zetten. Waarom zou je moeten verstoppen hoe je je voelt? En als ik deze vraag aan mezelf zou moeten stellen dan vraag ik mezelf af: waarom moet ik mezelf schuldig voelen omdat ik chronisch ziek ben? Ik kan mezelf niet dwingen omdat vele in mijn omgeving een onrealtische heeft. Zoals ik altijd zeg: aan de zijlijn staan en roepen hoe iemand de race moet lopen dat kan iedereen. Maar als ze zelf de race moet lopen in dit geval met een lichaam als de mijne dan is het een ander verhaal.

It’s Ok@y!°

Het is okay ..ik moet mezelf herinneren dat het okay is om niet perfect te zijn. In de afgelopen jaren hebben we veel meegemaakt met mensen om ons heen zonder echt bezig te zijn met mensen..knap hè ?. Dat vind ik nou ook. Dingen waar we niet eens om hebben gevraagd. Het is moeilijk om en mensen lijken er ook nog eens mee weg te komen. Na zoveel meegemaakt te hebben kom je wel op het punt dat het too much word. En dat is heel normaal. Er is hoop gebeurd met mijn vertrouwen in mensen in het algemeen. Mensen erkennen hun fouten niet.. doen alsof ze om je geven.. En desondanks word er van je verwacht dat je stralend rond kan blijven lopen…dat kon ik ook omdat ik van nature positief ben. But i’m human. Op dit moment hebben wij ervoor gekozen om even op ons te richten en bij te komen van alles dat we hebben meegemaakt niet alleen met mensen om ons heen maar ook met het overlijden van zusje en mijn gezondheid.  Ik heb mezelf gesleept  sinds 2007 tot nu. Is het gek dat ik nu uitgeput ben? Door al deze ervaringen heb ik verschillende gevoelens.  Veel dingen hebben mij teleurgesteld, geschaadt, sterker gemaakt en heel voorzichtig…nog voorzichtiger dan ik al was.. ik ben wel blij ergens om dit mee te maken want het heeft me veel mensen kennis gegeven. Ik weet nu waar tegen ik mezelf en mijn gezinnetje tegen moet beschermen. Ik weet wat en wie ik toe laat in ons leven en wie niet.   Maar het komt er op neer dat ik moet even op kracht komen om dit alles te verwerken. Wij moeten op kracht komen. 

Ik heb nou eenmaal geen volmaakte gezondheid en ik ben ook niet immuun tegen ziektes of kwaaltjes.  I am human. I have a breaking point also.  

Neem nou een hardloper. Hoe prof een hardloper ook is en hoe hard hij of zij ook heeft getraind er komt een punt dat ook deze professionele hardloper zijn of haar grens bereikt. 

Is it strange? Nope. Because we are human, Right? Het lijkt heel onbegrijpelijk te zijn voor a lot of people in mijn omgeving. Maar het is my road. My pain. My body. En als het even willen focussen op mijn body en  even de ruimte vragen om dat te doen in verband wordt gebracht met hele andere dingen die totaal niet  het geval zijn dan maak ik me zorgen. Waar is de redeliijkheid? 

Als een hardloper een blessure krijgt tijdens het hardlopen en niet meer door kan rennen kun je die hardloper dan twee krukken geven en eisen dat hij/zij door blijft rennen?  You could. ..maar het is niet redelijk. Deze hardloper moeten focussen op zijn of haar herstel om zo snel mogelijk weer zo fit mogelijk te zijn.

Daar heeft deze professionele hardloper ook recht op. En als het een blijvende blessure is  dan heeft hij of zij het recht om dat even te verwerken dat ze helaas niet meer net als voorheen zou kunnen hardlopen. En zal ze zichzelf op een andere manier moeten herpakken. En nog iets.. maakt een blessure een professionele hardloper ineens geen prof meer? Omdat hij of zij een blessure heeft opgelopen? Is het überhaupt redelijk om van een professionele hardloper te verwachten dat hij of zij nooit een blessure zal oplopen? 

Dit is wat is: Het is okay om je niet goed te voelen. Het is okay om de tijd te nemen om tegenslag of tegenslagen te verwerken. Het is okay om even te willen focussen on yourself. And if you have the need to do, that do it!  It’s your’e right. Sometimes things in life knocks you down you know. It’s okay to not to be Perfect just be the best that you can be. Period! Streven naar perfection is in mijn mening a waste off time. Het is net als je de wind probeert te vangen.

Because the fact is that we can’t achieve perfection. Het is zo erg en triest dat ik mezelf constant moet herinneren dat het okay is om niet perfect te zijn.

Heb jij weleens te maken gehad met de druk van perfectie?

Tot snel in another: 

2016-05-13-16-32-56

Liefs..

PicsArt_04-17-04.28.11

15 thoughts on “It’s Mah Feeling!#No.1|Reminding Myself That’s Okay to NOT to be Perfect°

  1. Wat mooi geschreven! Ik denk dat iedereen wel eens het gevoel krijgt dat ze perfect moeten zijn. Maar nobody’s perfect dusja.. Dat moeten we gewoon kunnen aanvaarden, we zijn prima hoe we nu zijn 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Tea Time No. 16|New week|Our Dreamz|MORNING VIBE! | Bellamy BlogzThingz Over..

Geef een reactie

