Nieuwe Topics

Tea Time No.#17°|Girlz Don’t Forget to: Break the Weekly Routine!|Examen Tips|PepT@lk|MORNING Vibe°

PicsArt_05-22-12.21.45

Ola Chicas!°

It’s Time for TEA!

Nou finally! We kunnen maandag weer byebye zeggen. So Let’s face dinsdag! Ik heb er wel zin in today en jij? Ik ga vandaag met mijn prinsje wat leuks doen. Lekker op een door de weekse dag. Heerlijk! Even die routine breken dat geeft ook een gevoel van vrijheid en ik hou van variatie. Het doet me goed. Het wordt helaas een  moeder en zoon dag want hubbie moet werken. Ga jij ook wat doen today dat je die weekroutine een beetje verbreekt? I hope so… het is heel belangrijk.  Je hebt dat moment voor jezelf meer nodig dan je denkt. We moeten veel.. maar we moeten ook een beetje aan onszelf denken. Defenitly een must!! Jij bent de moter van je leven. To keep your’e life on track you need to take care of you to keep on going. Give yourself a little break. Voor degenen die pas mijn blog volgen in een artikel heb ik er uitgebreid over geschreven. Dit is de link:

https://bellamyzblogzthingz.wordpress.com/2016/03/06/slow-down-a-little-bit-n-joy/

Soms ga je weer door en vergeet je jezelf en verlies je  jezelf again in je weekroutine. Hoe lang geleden is het dat je door de weeks iets ontspannends hebt gedaan? So… af en toe zal ik jullie blijven herinneren om niet te vergeten that You need to relax! En om te relaxen hoef je echt niet te wachten op weekeinden en vakanties. Hoe kan je op je best zijn en blijven genieten van alles dat je doet in je leven als je jezelf geen break geeft om bij te tanken? Girls, zelfs benzine van een auto raakt op een gegeven moment op. I’m just saying… en als je wilt dat de auto blijft rijden en  blijft doen what it sopose to do..moet je stoppen om bij te tanken…

Let’s T@lk:Examens Enso°

So.. een aantal van jullie hebben nu examens enso.. en laten we eerlijk zijn het is niet de meest fun periode van school in know… Veel vakken om te leren en dingen die je moet afronden en inleveren als je in het laatste schooljaar zit. Kortom het is een busy time met veel stress, stress, stress en spanning of course. Het is belangrijk om jezelf het zo leuk mogelijk te maken. Ik ben zelf iemand die niet ervan houdt om dingen te moeten doen om een saaie manier. Ik probeer de moet dingen die we moeten doen zo leuk mogelijk te maken. Het is moeilijk want leren is niet één  van the most favoriete thing s that we like to do right? Zelf ben ik al klaar met school maar dat betekent niet dat ik niet meer weet hoe het is.. ik wou jullie een  paar tips geven om er toch een ‘beetje ‘ leuk te maken.

Probeer het leren ook zo leuk mogelijk te maken.

Samen sta je sterk, Right?

°Enkele tips om je examenperiode zo chill mogelijk te maken:

°Probeer na school een dutje te doen van max. 1 uurtje. Je bent wat uitgerust en je hebt even je hoofd de rust gegeven die het nodig heeft om  nieuwe informatie op te nemen. Ook al kan je niet slapen het doet je goed om even te liggen. 

°Probeer je leeromgeving zo leuk mogelijk te maken denk hierbij aan kaarsjes..een lekker bak met chips, chocola or whatever dat je lekker vindt.

° Probeer het leerstof te begrijpen. Dat blijft dan makkelijker hangen. 

° Leuke schriften, gekleurde highlihgts maakt het leerstof wat leuker en aantrekkelijker  om te lezen.

° Spreek af met een groepje van je klas om samen te leren dat maakt het een stuk gezelliger. Maar let op: wees gedisciplineerd en focus op de reden waarom jullie samen bij elkaar zijn gekomen. (Om te leren..that’s right) Probeer elkaar een beetje te overhoren. Het zal zeker fun zijn omdat jullie allemaal elkaar steunen en dan voel je niet dat je  de enige bent die moet leren.

But… Het is handig om tot elkaar te komen wanneer jullie zelf al een grote gedeelte van het stof thuis zelf hebt geleerd en dat is heel belangrijk. Because You know how it goes! Je zult meer dollen dan leren.  Maar het is om even op een relaxte manier te leren. Maar als je niet veel hebt geleerd dan is het beter om deze tip te skippen want je zult dan een leer dag verspillen.  Als je intensief hebt geleerd de afgelopen dagen dan kun je wel dit tip uitvoeren. (Als je dat wilt off course.)

° Maak een proeftoets voor elkaar. Zo kun je namelijk een beeld krijgen wat je precies  al weet. Als een ander het voor je maakt krijg je verschillende vragen. Als je voor jezelf een toets zou maken dan ben je geneigd vragen  te maken voor jezelf die je al weet. En kun je niet goed peilen wat je niet weet. Het geeft je dan duidelijkheid waar je meer aandacht aan moet besteden.

° Probeert een gedeelte van het leerstof op te nemen en luister ernaar. Elke dag neem je een ander hoofdstuk op. Zo kun je tijdens het fietsen naar school of als je wacht op de bus luisteren naar het leerstof. Je neemt de les stof  in jezelf op zonder dat je het doorhebt. Het is net als je een song uit je hoofd kent om dat je regelmatig naar luistert. Zonder veel inspanning zijn je het liedje mee.

Tot slot: Hou je hoofd cool. Don’t panic! Vermijd stress. Anders kun je niets in je hoofd opnemen. Ik zal later  op de dag een artikel plaatsen over: That’s Right Faalangst. Stand by!

PepT@lk°

Girlz.. we leven in een drukke wereld.. Time flies by like crazy! We moeten af en toe de dagelijkse routine breken. Af en toe. Is het jou al gelukt? Vergeet niet dat je die break nodig hebt.. ik weet dat het niet altijd makkelijk is met alles wat er is die we ‘moeten’ doen. soms lijkt het wel alsof we een dag tekort komen. Al is het maar een uurtje..gun het jezelf. You Deserve it! Especially als je examens hebt enzo is dat heel belangrijk om tijdens deze spannende periode toch je rust te vinden… en het laad je ook op om weer door te gaan.

#MORNING VIBE 

Create Your’e  vibe en dans je zelf door deze leerperiode heen! Just Dance! Jullie kunnen het! Ik wens jullie allemaal veel suc6! Ik ben nu al Proud off ya’ll! Dans je goede cijfer tegemoet!  

Oh Yeah! 

 

images (1)

PicsArt_04-17-04.28.11

6 thoughts on “Tea Time No.#17°|Girlz Don’t Forget to: Break the Weekly Routine!|Examen Tips|PepT@lk|MORNING Vibe°

  1. wat een heerlijke peptalk weer zo op de vroege morgen.. ik ben net aan het opstarten op kantoor en wilde toch even je blog post lezen! want ik word zo vrolijk van jou haha! ik breek morgen mijn routine om lekker met mijn collega naar de efteling te gaan voor een team uitje dus daar heb ik wel echt veel zin in.. Heel veel plezier vandaag met je kleine prins geniet maar lekker van de dag mop. kusjes en knuffels!

    Liked by 1 persoon

  2. Ben ook blij dat de maandag weer voorbij is. Ik vind maandagen niks aan… Gewoon daarom haha . Echt prime time voor mezelf heb ik niet… ga vrijdag uiteten met een vriendin kan ik mij op verheugen ! Fijne week!!

    Liked by 1 persoon

  3. @wees positief heyhey Girl! How are You doing darling! ♡😄Wat leuk hey Efteling! Genietse dat is zeker een hele leuke manier om de wekelijkse routine even om te gooien heerlijkkkkk! Ahww Sgt ik wordt ook blij van jullie reacties het maakt me zeker heel happy en het doet me goed! We bouwen samen elkaar op! Bedankt mijn lieve lezer! Ja ik zal zeker genieten vandaag we gaan over een uurtje vertrekken yay!

    Big hug! En veeeeeel plezier morgen!
    Liefs, Miss B°

    Liked by 1 persoon

  4. @Batboy ja tell me about it! Mondays zijn echt pfff So boring! Wat leuk meid! je hebt in ieder geval een iets om naar uitkijken. Soms is het ook onmogelijk om iets tussendoor te doen. Maar het hoeft niet eens een heel big thing te zijn.. een uurtje even voor jezelf doet al wonderen! Ik wens je heel veel plezier met je etentje a.s. vrijdag. Het is zeker een leuke manier om je weekend te beginnen!
    En super bedankt voor je reactie. Ik waardeer het heel erg!😄😘

    Hugz, Miss B.♡

    Like

Geef een reactie

