It's mah Feeling °/Nieuwe Topics

It’s Mah Feeling! #3(Long°)|If we Like It or Not We Have to Deal With People °

PicsArt_05-28-03.33.03

2016-05-13-16-32-56

If we  Like It or Not We Have to Deal With People 

As we may know krijgen we allemaal te maken met tegenslagen, teleurstellingen. PicsArt_05-24-08.32.18En Krijgen we te maken met mensen. En dat is laatste is onvermijdelijk. Mensen hebben een big influence op wie we zijn of wie we worden of hoe we naar ons zelf zullen kijken. Mensen kunnen vreugde aan ons leven toevoegen of verdriet. Aha! Mensen kunnen ons kwetsen. Soms kwetsen ze ons with little things en soms zijn het with big things. However… allebei heeft het een bepaalde impact op ons the little and the big things. En natuurlijk niet altijd op een positieve manier.. het maakt je boos, verdrietig en soms schaadt het je vertrouwen in mensen je trekt jezelf terug en je geeft nog minder van jezelf vrij dan voorheen. (Althans dat doe ik.) Je trekt jezelf terug om jezelf te beschermen. Not strange,  right? Maar in hoeverre kun je mensen blijven vermijden? En voor hoe lang?

The Wrong Thing To do° 

Niet uitpraten is the wrong thing to do. En wat defenitly een big No is (for me) tenminste is er voor kiezen om er met anderen er over praten. Pff wat heb ik daar een hekel aan. Bespreek de situatie  gewoon met de persoon in kwestie. Met anderen erover praten is not fair. Je schaadt de naam en het beeld van wat mensen van die ander persoon hebben. En je pakt de probleem niet bij de kern aan. En je maak het een bigger issue. Zou jij het niet fijn vinden als iemand maar jou toekomt? Helaas gebeurt het maar al te vaak dat de persoon in kwestie ervoor kiest om met iedereen erover te hebben behalve met jou. En via via hoor je dit of dat. **Ugh** ik kan niet genoeg beschrijven wat voor hekel ik daar aan heb.

Bedenk dit: Iedereen neemt iedereen in vertrouwen. En iedereen verteld het issue op haar eigen manier. En uiteindelijk neemt die persoon die je in vertrouwen hebt genomen ook weer iemand anders in ‘vertrouwen’. Sommige maken ze er een boeiend verhaal van anderen willen het spannender maken dan het is en gooien er een paar dingen bij. Het doet me denken aan:

Do You Remember That Game?

De naam van het spel nooit geweten. (Yess i know girl, Shame on me vooral als je zo leest over welke game ik het heb.) Hoe het spel ging: Iedereen moest in een kring zitten. Iemand fluisterde een zin door naar degene die naast hem zit. Deze zin wordt steeds doorvertelt aan degene die naast je zit. Als de laatste persoon de zin te horen krijgt moet hij of zij de zin hardop in de kring zeggen. Degene die  de zin had verzonnen moet dan bevestigen of dat de oorspronkelijke zin is. Er komen de meest hilarische dingen uit echt super funny. Iedereen hoort weer wat anders. Zelden gebeurde het dat de uitkomst overeenkwam met de oorspronkelijke zin. En vaak is er niets van de oorspronkelijke zin te herkennen. Do You know what kind of game i’m talking about? Je hebt het vast ook wel gespeeld op de basisschool. (Als jij wel de naam van dit spel weet laat het me dan even weten, goed?) But anyways…

Zo is het ook in real life en is het defenitly minder funny in real life  dan in het spel!! Vaak wordt iets  compleet anders verteld. En zelden heel zelden klopt het met de realiteit. en als iets eenmaal wordt verspreid there’s no way back to undo that. Niet altijd kun je de issue met de persoon in kwestie bespreken omdat ze dat vaak weigeren om dat persoonlijk te doen. Dat kan soms heel ontmoedigend zijn en oneerlijk offcourse. Helaas staat niet iedereen verantwoordelijk voor hun acties en erkennen niet iedereen hun fout.(Pretty sad & Laf.) Maar wat willen we dan doen? Huilen? Tot we weggespoeld worden in onze eigen tranen? (Ik kan je vertellen it doesn’t work.) Boos blijven? Tot de punt dat we verbitterd raken? Waar helpen we onszelf dan mee? Zou dat een positieve invloed hebben op ons als persoon? Nope.. i don’t think so. En het is ook niet waard om ons zo te laten voelen door die persoon. Zoals ik altijd zeg : We life & we learn,  right? En dat geldt ook voor mij. Afgelopen vier jaar heb ik veel geleerd. En dat heeft me zeker gevormd tot wie ik vandaag ben. Nooit gedacht dat ik dat ik dat zou zeggen but: i’m thankfull. Huh? Thankfull?! Zul je waarschijnlijk denken.. Miss B is crazy! Ohw yesss girl!

THANKFULL°

Voor Elke Tegenslag It Made Me Who i am Today!

Yess Yes yesssss.. Ik ben dankbaar voor elke tegenslag, onterechte situaties en andere soorten beproevingen die ik heb meegemaakt.cropped-h.jpg Anders wist ik vandaag niet waarvoor ik mezelf  zou moeten beschermen. En wist ik vandaag ook niet wie of wat ik in mijn leven accepteer en wat niet. Het heeft me zeker geschaad.  Maar zijn desondanks alles… heb ik nu een beetje mensenkennis op gedaan. (if you know what i mean) en desondanks de diepe teleustellingen in mensen zijn er dingen die je mij toch gewoon niet zien doen. Het ligt niet in mijn aard. Ik vind dat iedereen recht heeft op een kans op zichzelf uit te leggen. De kans heeft om te veranderen om een beter persoon te zijn voor een ander persoon die in de toekomst haar pad zal kruisen.

En people change sometimes..het niet eerlijk dat de desondanks hun slechte manier van handelen  bestempeld moeten blijven voor de rest van hun leven. Hoe het mij heeft veranderd zoals ik al eerder verteld heb in een van mijn vorige artikelen..

Ik vertrouw mensen minder snel. En ik ben constant op mijn hoede. Ik ontwijk  alles wat negatief is. De laatste tijd ontwijk ik zelfs mensen. Ik moet even op adem komen. Even kracht opbouwen.  Alles wat me niet opbouwd krijg helaas geen plek in mijn leven. Dat is de beslissing die ik van nu af aan hebt genomen. Ik heb een angst voor mensen gekregen want hoe kun je zonder iets te doen in problemen raken of de thema van de dag zijn hmmm… of zou ik het verwarring noemen?!? I don’t know girl…

Nog steeds vraag ik mezelf af: Wie is nou real? En wie is fake? Wie heeft me alleen nodig als het hun uitkomt? En wie heeft oprecht het beste met me voor? We’ll i guess… dat alleen tijd die vragen kan beantwoorden. Enige wat ik nu weet is dat blijf wie ik ben en blijf het beste geven. Bad choices van anderen hoeft mijn persoonlijkHeid en mijn hart niet te veranderen. En wat nu is geschaad door wat ik heb meegemaakt zal met de tijd helen. Eén. Ding is zeker:  I’m Stronger then Yesterday!

That’s the only option. Kunnen wij onszelf voor 1000% beschermen? Nope. Kunnen we voorspellen wie wat zal doen? Nope. So That means dat je jezelf vroeg of laat een piepklein beetje open zou moeten stellen. En sterker in je schoenen moet staan. (Telt zeker voor mij.)  After all… niet iedereen is hetzelfde. En offcourse heb ik ook nog mijn twijfels door alles wat ik heb meegemaakt. (Ik denk dat ik ze ook altijd zou blijven twijfelen.) En met name als niet dit soort situaties op zoek maar dat dit soort dingen jou opzoeken. (In mijn geval is het altijd zo geweest.) Ik denk ook dat de motivatie van mensen een rol spelen: jaloezie, afgunst, zwakte voor roddels..wat de motivatie ook is…dat is iets wat je vaak niet te weten komt. Ik ben in ieder geval meer voorzichtiger geworden dan dat ik altijd al ben geweest. Er zijn sommige dingen die ik heb besloten en 1 van die dingen zijn om mensen niet meer zomaar in mijn leven toe te laten. Het is sad dat het handelen van sommige mensen je dwingt om dit soort maatregelen te moeten nemen. Okay.. enough.

Let’s Turn This To Something Positive°

Let me tell you it’s not easy! But it’s posibel. De situatie op zich al brengt al genoeg met zich mee. Heeft het dan nut om er meer aandacht en energie te besteden dan nodig is? Ik ben er sterker door geworden desondanks ik een hart heb die zo zacht is als een watje. Ik geef mijn vertrouwen niet meer zo snel aan mensen. Ik zal ze no matter wat met respect behandelen. Niks geeft mij het recht om the same met een ander te doen. Al zou je soms een ander graag willen laten ervaren wat jij hebt gevoeld. (Hey i’m mot perfect!) Het zou je slechter maken dan die persoon zelf & believe me je schiet er niets mee op! Dus probeer anderen het goede voorbeeld te blijven geven..it’s not easy i know girls…believe me i know… En wees blij dat je nu weet wat je eerst niet wist.

Tips°

√ Behandel een ander met respect no matter what.

√ Geef jezelf de kans om iets te verwerken.

√ Maak de keuze voor jezelf in hoeverre je een situatie impact op je laat hebben.

√ Praat altijd met de persoon in kwestie. Je wilt de beeld of naam van de persoon niet schaden. Ook al doet zij dat wel zorg dat je niet net zo low handeld als die persoon. Wees trots op het feit dat niemand kan zeggen: jij zei dit of jij zei dat. 

√ Erken dat je niet controle kan hebben over houding van anderen maar wel op die van  jezelf.

√ Wees voorzichtig.

√ En leer van wat je hebt meegemaakt.(Dat ik ook elke dag.)

√ Vermijd dezelfde fouten en wees ook eerlijk tegen jezelf en ga na wat jij ook anders had kunnen  doen om herhaling  in de toekomst te verkomen.

√ Laat het los. Het is niet waard om teveel energie aan te verspillen. Sommige dingen moet je laten voor wat is. Jij weet hoe je ervoor staat en wat waar is. Er is een tijd om te praten en er is een tijd om te zwijgen.

√ Zorg dat jij no matter what het beste treatment geeft aan anderen. Vrede is immers belangrijker dan gelijk hebben. Het is niet makkelijk maar bedenk dat iedereen een geweten heeft. Deep down they know geloof me.

√ Proof that not everybody is the same! En dat zul je laten merken wanneer jij ervoor kiest om het goede te doen.

 

And no matter what:

Stay Positive & Strong°

COME ON Girl..We Have To!

 

See You Girl in the next: 

PicsArt_04-17-04.28.11

3 thoughts on “It’s Mah Feeling! #3(Long°)|If we Like It or Not We Have to Deal With People °

  1. Mooie, goede tips geef je! En dat spel heb ik ook gespeeld. Ik zou echt niet weten hoe het noemt, maar ik denk dat het ook wat een spel was voor de bewustwording van het feit dat – hoe je het draait of keert – als er veel mensen een verhaal doorvertellen het dikwijls op het laatste niet eens meer lijkt op het effectief gebeurde!

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: No.21 TEA Time|Deal?| Nieuw!Morning Quote T@lk|PepT@lk & Morning Vibe | Miss B BlogzThingz Over..

Geef een reactie

