Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

#23Tea Time|Is Putting Yourself First Selfish?!?|(Long)PepT@lk|Morning Quote & Morning Vibe°

PicsArt_05-28-03.32.09

Buenos Diassssss!

Of ik zal ik beter goedemiddag zeggen? There we go! Yayyyy!!! Een nieuwe dag tegemoet en zo zitten we vandaag alweer op helft van de week.. wauw unbelievable girls!

Anyways…. Hier zit ik dan lekker met me mok thee dit artikel typende… een beetje later want today ik heb even heerlijk uitgeslapen. Hubbie gaf me het bevel om lekker extra uit te rusten. Dat is toch een heerlijk bevel! Hihihihi. PicsArt_06-01-01.01.05

Ik ben net verwend met een heerlijke ontbijtje op bed. Heerlijk!!

So ladies ik hoop dat jullie een fijne nachtrust hebben gehad. En dat alles loopt zoals jullie het hebben gepland. Let’s check the morning quote dat ik heb uitgekozen? Let’s see..

 Morning Quote°

quote-you-always-have-to-remember-to-take-care-of-yourself-first-and-foremost-because-when-jada-pinkett-smith-85-16-51

So TRUE! Het is heel belangrijk om hier even bij stil te staan today. Deze qoute is heel on point! Zullen we even kijken naar deze video? She is So right!!!! Ohwww yesssss!

Caring is Sharing,  Right?  Let’s..See…

 

#PepT@lk°

Het is defenitly heel belangrijk dat we onszelf op de eerste plaats zetten als je het bekijkt zoals het in dit filmpje naar voren wordt gebracht door Jada. It really makes sence! Als je het zo bekijkt dan heeft het niks met egoistisch zijn te maken. (Vind ik dan.)  Want als moeder ben je namelijk al gauw geneigd om jezelf schudig te voelen als je even tijd aan jezelf besteed.(Dat gevoel heb ik soms ook.)

Maar aan de andere kant moet je inderdaad op je best zijn om in staat te zijn om the best off you te geven aan je gezin of anderen om je heen. De gedachte dat je family first moet zetten of de neiging die je hebt om  jezelf automatisch op de laatste plaats te zetten is best logisch. Want je wilt ze tenslotte de beste geven omdat je zielsveel van ze houdt. Maar om je gezin en man het beste vanzelf te kunnen blijven geven moet je ook zorgen dat jij je goed voelt. That’s a must!

Maar het feit dat je voor jezelf kiest om op de eerste plaats te staan hoeft niet meteen een big issue te zijn. Het moet natuurlijk in balans gebeuren. Je gaat natuurlijk niet ineens je gezin tekort doen en alleen maar bezig zijn met jezelf. En je moet ook die mogelijkheid ook maar hebben om even bezig te zijn met jezelf ..vind ik persoonlijk. Want er zijn ook moeders die alleenstaand zijn en zij draaien overtime ze zijn vaak papa en mama tegelijk. Petje af voor deze moeders! Maar goed…er is een verschil tussen zorgen dat jezelf ook optimaal bent en happy en ook dingen doet die jij leuk vindt en jezelf compleet wegcijferen. Je hebt ook wensen, interesse, hobbies. Moet je dit werkelijk compleet aan de kant zitten? Off course je hebt minder tijd en je hebt verantwoordelijkheden en sommige dingen zijn compleet afhankelijk van jou.  Vooral als je nog jonge kids hebt. Maar goed ik ben het  met Jada  eens! Vooral omdat we als moeder of (toekomstige moeders) en als echtgenote (toekomestige echtgenote) een heel belangrijke rol hebben in het gezin. En als het niet goed gaat met moeders “de ruggengraat” van de gezin dan lijdt iedereen er automatisch onder. De sfeer alles hangt van af van hoe de moeder met name zich voelt. Ze heeft namelijk veel invloed op het gzin..en omdat ze juist zoveel invloed heeft om het gezin is het heel belangrijk.

Er was ook nog iets dat ik heel erg eens bent met Jada. Ik zie veel mensen dit doen. Ze offeren alles op voor het gezin en brengen dat steeds geregeld naar voren aan hun kinderen. Weet je wat ik allemaal voor jou heb moeten opofferen? Maar in feite hoeft niet alles op te offeren. Je bent iemand die naast moeder zijn ook je eigen dingen moet blijven doen. Het is niet fair om die druk (If you know what I mean ) op kids te zetten of ze enig schuldgevoel te geven (onbewust) dat ze jou niet moeten teleurstellen. Als hun keuze later afwijkt voor wat jij voor ze hebt gewild dan is dat ook okay. Ze hebben ook het recht om zichzelf te ontdekken en foutjes te maken.  Het hoort er eenmaal bij that’s life. Het is jou eigen keuze geweest om alles compleet van jezelf op te offeren die beslissing heb jij voor jezelf genomenniet de kinderen voor jou. En dat is inderdaad de fout die vele doen onbewust. Ik denk ook dat het komt omdat het altijd zo naar voren is gebracht: ‘Als je kinderen krijgt is jou leven voorbij!’.geniet er nu maar van dat je ze niet hebt. Maar  ik vind dat je dat ook kan blijven doen als je kinderen hebt. Wat vind jij?

Ik denk eerdeer dat je prioroteiten anders worden en dat je nu niet meer alleen naar jou behoeftes kan kijken. (Dat denk ik eerder dat er veranderd.)Ik ben blij dat ik kijk naar dit soort dingen kijk nu ik dat ik nog jong ben en dit kan toepassen in mijn leven als moeder en vrouw. Het zou balen zijn als je dit op een later leeftijd bekijkt en je denkt damn ..kon dit niet eerder zien?  Maar dan is het niet te laat je kunt dit ook aan je kids doorgeven. Het is inderdaad goed om jezelf ook te behouden en het gaat niet alleen om dingen die jij leuk vindt om te doen maar ook dat je emotioneel/geestelijk en fysiek lekker bent in je vel. Om je gezin al het goede te kunnen geven van jezelf.

Dus als we het op die manier bekijken is er toch veel om over na te denken..althans for me. Maybe heb jij nog geen kids of een gezin en zit je op school. Maar het is goed om alvast een beetje erover na te denken. Hoe jij ‘later’ je belangrijke rol binnen als moeder en toekomstige echtgenote wilt uitvoeren. Het zijn toch dingen om een beetje erover na te denken…just a little bit.. 

Het is een kunst om de balans te behouden en die balans moet je vinden. Iedereen moet happy zijn maar jij ook moet happy zijn. Dit geldt bay the way niet alleen als moeder zijnde. Als je altijd maar zorgt voor de behoefte van anderen is het ook heel belangrijk om hierover na te denken. Er zijn vele jongeren die te maken hebben met zieke ouders of een andere situatie waarin ze genoodzaakt zijn om basically alles op te offeren. De alleenstaande moeders ook. Vergeet jezelf niet. Het is weliswaar veel moeilijker om tijd voor jezelf te maken maar niet onmogelijk. Ik ga hier later op de dag en anders morgen een nog aparte artikel over schrijven. Desondanks ik geen single mom ben heb ik wel een paar tips.

Ik zal zeggen:

Be the best we that can be & take good care off ourselves first. So we can be able to provide & give the best off the best off us to our Family!

-Miss B.-

Wat vind jij? Is het selfish om jezelf op de eerste plaats te zetten?  Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.

#Morning Vibe° 

 

images (1)

PicsArt_04-17-04.28.11

6 thoughts on “#23Tea Time|Is Putting Yourself First Selfish?!?|(Long)PepT@lk|Morning Quote & Morning Vibe°

  1. Dit is zo true , ik als moeder zijnde voel schuldig als ik tijd aan mezelf besteed maar wie moet er straks voor de kids en hubbie zorgen als wij niet voor ons zelf zorgen ( en toch zet ik mijzelf soms op de 2e plek )

    Liked by 1 persoon

  2. Heyhey girl! Precies ik ook k voel me dan So guilty. Precies snap je de dilemma? Ik ook hoor family first. Maar het is zeker goed om gezin en onszelf tegelijk op de eerste plek te zetten. ohww yesssss dat is de balans!!😄😄😄Bedankt voor je reactie. ( ik mail je nog van de week nog voor de vragen enso.) Big Hug! ♡

    Liked by 1 persoon

  3. Hee je hebt helemaal gelijk! Ik heb dan geen ervaring met kinderen maar naast dat je moeder bent ben je natuurlijk ook je eigen persoon! Als je niet goed voor jezelf zorgt wordt het ook lastiger om goed voor anderen te zorgen. Dus, helemaal gelijk! Liefs!

    Liked by 1 persoon

  4. Ik zag het filmpje van Jada een hele poos geleden al, ze is altijd zo spot on, Will ook. Heel wijze mensen lijken mij dat 🙂

    En inderdaad, wat je zelf niet hebt kan je niet aan anderen geven, en dat geldt niet alleen voor materiële dingen maar ook voor energie die je wel of niet te geven hebt…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

