Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

#27 Tea Time With Miss B| It’s You’re Right!|Morning Quote Special |PepT@lk

PicsArt_05-28-03.32.09 Goodmorning Chicasssssssssssssssss!

Today zijn we a little bit later aan de thee today..ik had een paar dingen om te doen this Morning. Ik hoop dat jullie lekker hebben geslapen… so today splitsen we dit week in tweeën het is woensdag! Snel hey?PicsArt_05-28-03.27.02 Ik hoop dat alles tot nu toe volgens je planning verloopt. Ik heb een lekkere mok thee gedronken van tropische vruchten. This morning en yesterday heb ik hier en daar een aantal artikelen van jullie gelezen as always leuke artikelen Girls!!  En er zaten ook very touchy artikelen tussen…

Girlz inmiddels heb ik  twee broodjes ei met zwarte peper opgepeuzeld. Het was heerlijk! Zullen maar meteen gaan kijken naar de Morning Quote van this Morning?

Morning Quote(Special°)

 So today  trok deze quote mijn aandacht laten we beginnen met de1e6be457700121b816b269382c8bf9ddze quote. Ohw bay the way  today heb ik  twee qoutes uitgekozen this Morning.. So let’s see. So ladies…. op één  of andere manier hebben we weleens meegemaakt dat onze road naar zelfstandigheid niet één  van de gemakkelijkste dingen was voor onze ouders.. mijn moeder accepteerde het eigenlijk wel heel goed. En ruilde haar rol als beschermende moeder rol in voor een steun & advieserende moederrol (Ik hoop dat jullie me kunnen volgen.) Ze heeft me altijd goed gesteund advies gegeven wanneer ik er om vroeg. Nog steeds eigenlijk.. ze heeft me de ruimte geven om mij eigen beslissingen te nemen en mijn journey naar zelfstandigheid. Een great vangnet op terug op te kunnen vallen. Maar helaas..  verloopt het niet bij iedereen the same. So Maybe you can relate to that. Helaas vinden vele ouders het moeilijk om te accepteren dat hun rol als moeder is veranderd. En dat ze meer een steun en advieserende rol hebben en een vangnet zullen zijn voor ons in ons leven. Sommige ouders leggen zichzelf daar niet bij neer. En gaan dingen van hun grown up kinderen eisen waar ze echter geen recht op hebben. Met als gevolg dat vaak de adult kinderen zich schuldig voelen en heel beperkt blijven in hun weg naar zelfstandigheid.  En vaak  keuzes maken om bijvoorbeeld niet in het buitenland te gaan studeren.. of nog  niet op hun zelf gaan wonen en het uitstellen omdat de ouders er moeite mee hebben. However.. ath some point leven ze hun leven  naar wensen verwachtingen van hun ouders. En raken ze zichzelf kwijt… & that’s not fair because there not really happy. Iedereen heeft het recht  net als zij hun recht hadden om te hun life journey as adult te beginnen.  En ik vind dat wij dat in de toekomst never ever the right mogen hebben om onze kind(eren) in zo’n dilemma te zetten dat hij of zij zich schuldig moet voelen om zijn of haar leven te leiden zoals hij of zij zou willen en dat te moeten laten ons een favour te doen. I get it.. het zal moeilijk zijn en wanneer wij allemaal in de toekomst onze kids moeten loslaten.. maar het draait dan niet meer om onze gevoelens en wat wij het beste vinden. Ze hebben the right to stand on there own and life there own lives en make there own choices and misktakes. 

So yah… that’s pretty much it. Ik vind dat we de recht hebben om ons eigen te leven te leiden.download (1) Onze ouders kunnen nooit voorkomen dat we fouten maken. Het hoort er nu eenmaal bij. Ik ben nu wie ik ben omdat ik de ruimte heb gekregen om te kunnen groeien en dat ging met vallen en opstaan. But i’ve learn from it. En het heeft ervoor gezorgd dat ik vandaag weet wie ik ben..wat ik wil en wat niet…wie bij me past en wie niet. En ik ben mijn moeder zo dankbaar hoe ze mijn die ruimte heeft gegeven en never ever mij die schuldgevoel heeft gegeven om te kiezen om op mezelf te gaan. So Yeah.. ouders kunnen niet  voorkomen dat kinderen fouten zullen maken. Het is een part of life en zoals deze qoute zegt: Als we maar van onze fouten leren.

PepT@lk°

Ath some point  moet je voor jezelf opkomen. En het is niet makkelijk.. want het zijn je ouders. Maar als je ze benadert met respect dan is het wel mogelijk om zo’n gesprek met ze te voeren. (Dat is bij iedereen anders off course niet iedereen heeft dezelfde hechte band met hun ouders.) Maar goed op een gegeven moment moet je je ouders op een respectvolle manier duidelijk maken dat je nu je eigen leven wilt leiden en inrichten (If you know what i mean) images (47)en dat je die recht ook hebt. In feite draait alles om vertrouwen en die vertrouwen die moeten ze op een gegeven moment in je hebben. En the tools die je hebt meegekregen van je ouders  die stop je in je rugzak.  Het is net als je je koffer inpakt voor als je op reis gaat. Je neemt belangrijke dingen mee.  No way dat je op reis gaat zonder je paspoort right? En zo is het ook met alles die je van je ouders hebt meegekregen die je maakt wie je bent today.  They got to trust you & support you even when you make mistakes.  Kom voor jezelf op je kunt nu eenmaal niet een leven gaan leiden of blijven leiden om je ouders happy te maken. It’s not healthy. En het maakt jou doodongelukkig! In mijn mening vind ik het selfish en erg jammer dat ouders dat bewust of onbewust van hun grown kids vragen…( Ik zal het er de next time iets uitgebreid hebben in een apart artikel over the consequenties.)

Hoe waren jou ouders toen jij ready was om op jezelf te gaan wonen of nu je op het punt bent op op jezelf te gaan wonen? En wat vindt jij van deze onderwerp kunnen ouders dat van hun  grown kids eisen?

M@h Morning Vibe°

     

 

images (1)

PicsArt_04-17-04.28.11

Geef een reactie

