Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

#38|Tea Time| Speciaal voor jou: Geslaagd of niet? Let’s Talk about it..|PepT@lk|Morning Quote & Vibe

PicsArt_06-21-11.12.50

PicsArt_06-19-11.04.50

Goodmorning Chicas! Het is alweer donderdag! Jeetje! Wat gaan de dagen snel! 

IMG_20160611_044451Ik heb this morning een heerlijk mok thee op met crackers en kaas. Ik hoop dat jullie ook klaar zijn voor deze nieuwe dag! I am!  So girlz.. ik heb this morning met  een vriendin van mij afgesproken. Dus ben er today een beetje vroegjes bij. Opgetut en wel zit ik deze artikel te typen. Ik hoop dat jij ook al ready bent for work, school of juist voor je eerste vakantie dag. Yayyyy! Ja want some off you hebben sinds paar dagen en anderen sinds vandaag finally vakantie! Geniet ervan meid! Heerlijk hey? Even relaxed wakker worden zonder te moeten rushen en zonder stress. Lekker geen wekker die je beauty sleep bruut verstoord in the morning. It’s best funny want je zult merken dat je nu je kunt blijven liggen juist kei vroeg zult opstaan. (It happends to me all the time.)

But anyways..

Vele van jullie zijn  in afwachting van het resultaat van jullie examens. And deep down zit je toch met het vraag: ‘Zal ik slagen? ” 

Het is afwachten en het is reuze spannend.. wat het resultaat ook mag zijn weet dat je je best hebt gedaan. Je hebt alles gegeven wat je kon. Leren voor verschillende vakken  tegelijk was niet niks… But you did it!  Laat naar bed vroeg op..dingen dje naast het leren ook nog eens moet inleveren, presentaties.. het was geen joke.. But you did it!  Je hebt jezelf er doorheen weten te slepen door alle emoties heen. Ohw yesss dear you did that also. Zullen we de qoute van today even saampjes checken? Okay.. come on!

PicsArt_06-19-11.26.58

So Girlz.. ik vond deze qoute wel passend for today het geeft drie dingen aan die je waarschijnlijk de afgelopen dagen of weken hebt gedaan. hqdefaultWaarschijnlijk heb je wel momenten gehad waarbij je een little bit in paniek raakte toen je zag wat je allemaal moest leren.(Ik ken dat gevoel maar al te goed.) Er zijn momenten geweest dat je volop hebt gestudeerdt en in goede moed eraan begonnen was. En er waren momenten geweest dat je  er helemaal klaar mee was. (Yes i’ve been there to). Weekenden die je moest opofferen..Leuke afspraken die je moest afslaan..lekker weer waar je amper van kon genieten..

Be proud of yourself.. je hebt niet opgegeven. Ohw nooo girl! Till the end heb jij doorgeleerd en alle examens gemaakt. 

Nu vele up and downs verder… is het afwachten wat je nu nog rest. En dat is the most difficult part. Deze qoute tells you wat je nu nog rest om te doen. En dat is hopen voor het beste. En ik hoop met je mee! Het is slopend dat afwachten i know that..maar weet je? Je hebt gedaan wat je kon. And maybe is het voor jou gevoel not enough .. i understand that.. maar heeft het zin om jezelf meer te gaan stressen? I don’t think so… do you? Kan het beter dan wat je hebt gedaan.. maybe.. maar kon je meer op dat moment geven? I don’t think so op dat moment heb je 100% geven wat je kon. Don’t be to hard on yourself. Promise?!? Stay Calm! You got this!

Voor jou die al weet dat je geslaagd bent..

So.. girlz een aantal van jullie zijn geslaagd nogmaals Congratz Girlz!! Ik ben echt heel blij voor jullie!! Jullie hebben er keihard voor gewerkt. De meeste van jullie hebben al duidelijkheid en anderen nog niet… Ik hoop dat jullie heel leuk hebben gevierd. Of dat jullie dit op heel leuke manier nog gaan vieren.  Ik kan me best voorstellen dat jullie echt kei kei en nog een kei opgelucht zijn. Mocht het zijn dat een aantal van jullie een herkansing hebben even doorbikkelen.

For you That didn’t make it..

En voor jou die misschien al te horen heeft gekregen dat het helaas niet is gelukt is… listen to me  Girl..Je hebt alles gegeven wat je kon maybe was het in jou ogen not enough..  ik begrijp het.. . En maar al te vaak is het net één of twee puntjes dat er voor gezorgd heeft dat je of een herkansing moet gaan doen of dat het helaas niet gelukt is en dat is heel frustrerend i know. Je kunt verdrietig zijn en natuurlijk baal je enorm. Dat is normaal. Maar wees niet te lang verdrietig en schaam jezelf niet! It can happen to anybody! Je hebt nu eenmaal gedaan wat je kon.. en ik begrijp dat dit niet bepaald de manier is waarop je je school jaar had willen eindigen.. i got that… but please don’t be to hard on yourself..

Soms heb je naast school ook meerdere dingen meegemaakt die defenitly ook een rol hebben gespeeld waardoor je dit jaar niet met succes heb kunnen afsluiten zoals je voor ogen had. But again wees niet te hard on yourself.. goed? Promise??? Kijk eens naar je doorzettingsvermogen.. je bent toch ondanks alles door blijven zetten en je hebt  gegeven wat je kon geven. En ja.. maybe was het niet genoeg voor de aantal scores die  je moest behalen voor je examen. Maar je hebt wel kracht en doorzettingsvermogen getoond. Je hebt niet opgegeven. Je hebt gevochten tot het einde.

I know…  als je zakt zie je er vreselijk tegenop om elke keer de vraag te moeten beantwoorden: Ben je geslaagd? Of zal je er maybe nu al tegenop zien om zonder je vertrouwde klasgenoten nog een jaar op school te moeten blijven. But don’t worry girl.. je krijgt vast een leuke klas en wie weet zelfs nieuwe vriendinnen of vrienden. Ik zal wat met je delen. Ik heb beiden meegemaakt. Ik ben maar één  keer in mijn schoolcarrière gezakt. En dat was toen mijn zusje overleed precies tijdens mijn examen week. Ik had was een versnelde opleiding aan het volgen van niveau 4. En het hele jaar verliep just fine. Maar door die ene gebeurtenis ging alles mis.  Ik had gewoon een black out en kon ik me totaal niet concentreren. Soms kan het gebeuren dat je privé situatie op welke gebied dan ook veel invloed heeft op je presentatie op school.

En dat is logisch en heel normaal because we are human, right? Maar voor nu verwerk het maar even.. maar probeer daarna even te genieten van je welverdiende vakantie. Ik weet zeker dat iedereen je zal steunen om er overheen te komen en ik weet ook zeker dat iedereen trots op je is voor je inzet die je hebt getoond gedurende het hele jaar. Because after all you did a good Job! And i’m proud of you to girl! Je hebt gedaan wat je kon.

For you that didn’t take school very seriously this year..

En voor jou die deze schooljaar maybe niet zo serieus hebt genomen.. geldt: We Live and We Learn, right?

So.. maybe besef je na deze ervaring dat je next year wat serieuzer moet worden. Vaak is het zo dat je misschien nog niet voldoende besef of inzicht had hoe belangrijk het was om je school serieuser te nemen. En maybe is nu het kwartje pas echt gevallen… ook voor jou geldt  wees niet te streng voor jezelf.. we maken allemaal wel fouten of verkeerde keuzes. Het is belangrijk dat je van je fouten leert. Lol maken is leuk.. maar het moet niet ten koste gaan van je schoolprestaties.

Het is belangrijk dat je je verantwoordelijkheid neemt voor your’e own choices. Maybe klinkt het hard..maar dat is een onderdeel van volwassen worden. Op één of andere manier hebben we dat allemaal weleens ondervinden for ourselves. Geniet lekker van je welverdiende vakantie! Ik weet zeker dat het je next year zal gaan lukken!!!!

Come on now Girl! Keep youre Head up !

PicsArt_06-19-11.06.33

Hey Girlz laten we lekker swingen!

Eventjes alle school stress van je af shaken.

There we gooooo!!!

 

images (38)

PicsArt_04-17-04.28.11

8 thoughts on “#38|Tea Time| Speciaal voor jou: Geslaagd of niet? Let’s Talk about it..|PepT@lk|Morning Quote & Vibe

Geef een reactie

