Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

#40 It’s Tea Time! Zelfbeeld Low ?!?| Morning Quote & Vibe| PepT@lk

PicsArt_06-26-04.37.31

PicsArt_06-19-11.04.37

It’s Mondayyyyyyy!

So Girlz! Goodmoningggg! How are u doing, Girl??? PicsArt_06-02-01.28.35Heb je lekker geslapen? Hier zitten we dan weer aan onze eerste tea moment van de week. Ik hoop dat jij een top weekend achter de rug hebt.. I did!

So.. Girl.. hier zit ik dan lekker chill op bed dit artikel typende. Ik besloot eerst te ontbijten en deze artikel te schrijven voordat ik aan mijn day ga beginnen.

Ik heb gekozen voor een heerlijke koffie verkeerd en getoaste brood met een vleugje olijfolie (Girl don’t jugde my taste hihi lol ieder zijn ding right?) Ik heb deze week weer een paar doelen die ik wil bereiken.. so.. ik ben benieuwd. Het is in ieder geval een leuke weekplanning met een aantal dingen waar ik heel erg naar uit kijk. Girlz, ik hoop dat ook jullie weer een top planning hebben voor de boeg hebben. En voor de the girlz die al vakantie hebben.. ik wens jullie een heerlijke vakantieweek toe. (Geen idee of die benaming bestaat but you know what i mean, Right?) Zullen we maar meteen gaan kijken naar de qoute die ik voor today heb uitgekozen? Okay dan! Let’s check it out.

PicsArt_06-19-11.26.58

So Girls! Allemaal hebben een bepaald manier waarop we naar onszelf kijken.Celebrity Quotes-Beyonce-(08-JUNE-2015) Ik heb het over je eigenwaarde ( het gevoel van waarde die je voor jezelf hebt) Zelfrespect en zelfvertrouwen vallen ook daaronder. De manier waarop je naar zelf kijkt is heel belangrijk. Maar al te vaak spelen er vele factoren een rol in het eigenwaarde die we today van ons zelf hebben. Ik vond deze quote wel interessant. Je moet zelf je waarde weten. En ik ga er vanuit dat je op dit moment ook volmondig kunt zeggen: Ohw Yesss Miss B! Ik ben heel veel waard! 

Als je twijfelt is het goed om voor jezelf na te gaan waarom je niet volmondig kon zeggen dat je veel waarde hebt. In mijn ogen spelen een aantal things defenitly een rol in de eigenwaarde die je van jezelf hebt today.(In mine opion off course.) Ik denk dan aan dingen die je van je kleins af hebt gehoord en meegemaakt. Die hebben defenitly invloed hebben op wie je bent today. Of het nou positieve of negatieve dingen zijn it doesn’t matter.

Iemand met een hoog zelfbeeld of eigenwaarde heeft volkomen vetrouwen in zijn of haar eigen kunnen. En heeft een goede zelfbeeld van zichzelf. En weet wat haar of zijn waarde is.

De Quote zegt ook:

You don’t have to depend on others to tell you who you are.

En ik ben het er mee eens!

 Girl Girl Girl.. we hoeven niet afhankelijk te zijn van hoe anderen ons zien om dan vervolgens een bepaalde manier naar onszelf te kijken of ons zelfbeeld of eigenwaarde daarop te baseren! 

••••••••

Seriously we don’t! Girl als je zelfbeeld of eigenwaarde daarop gebaseerd is dan is het tijd om goed na te denken. Ten eerste je bent heel waardevol! En je verdient het om met respect behandeld te worden. Jij moet in je kunnen geloven ook als jij de enige bent die in je eigen kunnen geloofd.

Because Girl Listen:

Als alles wat je nu bent afhankelijk is van hoe mensen jou zien en wat zij van jou vinden dat zul je in feite en zelfbeeld hebben met veel ups and downs.. de ene moment als iemand iets positiefs tegen je zegt dan ben je on Top! Je voelt jezelf goed! En de ander moment als je iets negatiefs te horen krijgt valt alles  metéén als een kaarthuisje in elkaar.

Een kaartenhuisje is niet stevig en het is heel kwetsbaar in a heartbeat kan het in elkaar vallen. En elke keer moet je hem opnieuw in elkaar zetten. Er hoeft maar een piepklein dingetje te gebeuren en het zakt alweer in elkaar. En zo is het dus ook met je zelfbeeld gebaseerd op hoe anderen jou zien. You may know by now dat mensen verschillende meningen hebben en dat het moeilijk is om mensen tevreden te houden. En dus kunnen dingen heel snel omslaan: Nu ben je all that maar daarna niet meer.

Kijk naar de celebrities die moeten buiten zichzelf gaan handelen om in de smaak te blijven vallen. Beacause otherwise ther’e out! Jij bent degene die de fundament moet zijn van jou eigen zelfbeeld. Want alleen dan zal het blijven staan als een huis. Nobody can break you down that easily. Je weet wie je bent en wie je niet bent, wat je kan en wat je niet kan. Je weet wat je waard bent. En wat je van mensen accepteert en wat niet. Dus als iemand iets negatiefs tegen je zegt dan zal je zelfbeeld niet 1,2,3, in elkaar zakken. Want jij weet uit welke hout jij gesneden bent. (Do you feel me?) You just know… mensen zullen je dan ook niet zo snel klein krijgen. En we leven in een maatschappij waarbij er veel verwacht wordt en er veel eisen zijn. We leven in een harde wereld. Je zelfbeeld en zelfvertrouwen moet gemaakt zijn van een stevig materiaal. Ohww Yessss, Girl! Je moet een goede fundament hebben..(I’m just saying.) Ook al zou er een orkaan van negativiteit over je heen komen zul je toch op beide benen blijven staan!

PicsArt_06-19-11.20.28

So ladies… Ga na voor jezelf uit welke ‘materiaal’ de fundament van jou zelfdbeeld en eigenwaarde is gebouwd.129685 Is het gemaakt van kwestbaar materiaal? Herinner je dat kaartenhuisje waar ik het net over had? Of is jou zelfbeeld en eigenwaarde gemaakt van stevig materiaal?

En dat die stevig materiaal dat ben jij! Want zolang jij in je zelf blijft geloven jezelf accepteerd en je waarde kent zal niemand je makkelijk klein krijgen. Als je mijn vraag beantwoord met een stevig materiaal dan zit je goed. Keep it that way! Als je twijfelt of toch kwetsbaar bent dan is er werk aan de winkel

Heb jij onzekerheden die diep geworteld zijn ? I get that.. Ben je soms onzeker over jezelf? I get that also.. maar je kunt het veranderen.. Ohww yesss ladies! Omdat je vroeger maybe als kind of in een vorig relatie constant negatieve dingen hebt gehoord of niet goed bent behandeld..wilt niet zeggen (vind ik dan) that it have to keep define you in all stages off your’e life.. defenitly not!

Morgen meer hierover.. onze thee wordt koud. En we zullen laat zijn voor school, work of waar je ook over een paar uurtjes wordt verwacht. We zullen tommorow met dit gesprek doorgaan , okay?

PicsArt_06-24-10.45.16

Don’t depend on how others people look @ you.

 Your’e amazing just the way you are!!!

 

images (1)

PicsArt_04-17-04.28.11

8 thoughts on “#40 It’s Tea Time! Zelfbeeld Low ?!?| Morning Quote & Vibe| PepT@lk

Geef een reactie

