Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

#41 Tea Time(Long.)|PepT@lk: Come on Girl! Choose You!|Morning Quote & Vibe°

PicsArt_06-26-04.37.31

Goodmorning Chicasssss!!

So! It’s day two van deze nieuwe week! PicsArt_06-23-09.14.54Ik ben al klaarwakker. Wel een beetje grieperig maar goed heb twee paracetamolletjes ingeslikt and i’m ready to go! Ik heb mijn work out achter de rug. Sounds good, Right? Yess… dat is het is ook! Ik probreer te werken aan mezelf. Ik wil me fitter voelen en me spieren meer ontspannen gezien ze zo stijf zijn als wat. Ik voel mezelf als een stuk steak hihihi. So i have to do something about it. So ladies… Ik ben nu tijdens onze tea time aan het ontbijten en  ik heb gekozen voor een heerlijke mok thee van meloen smaak en off course een heerlijke boterham met ei! Ik hoop dat jij ook ready bent voor deze nieuwe dag.. I am.

Come on Girlz let’s face this new day!

Let’s check the morning qoute die ik uit heb gekozen.

PicsArt_06-19-11.26.58

So.. Yesterday hadden we onze gesprek niet kunnen voortzetten omdat het anders te lang zou worden. We hebben tenslotte dingen die we moeten doen, Right? Dus de qoute van today sluit prima aan ons gesprek van yesterday: So yes.. toen ik deze  qoute zag vond ik hem perfectdownload (1)Want het is inderdaad zo. The best thing you can work on is yourself!

Het is belangrijk om een goede eigenwaarde en zelfbeeld te hebben van jezelf. Je moet van jezelf een goede beeld hebben zonder dat de manier waarop je naar zelf kijkt afhankelijk is van anderen. Aha!

Je kunt je fundament van je zelfbeeld niet af laten hangen van iemand anders. Als die persoon namelijk wegvalt dan valt namelijk alles in elkaar. Je moet in je eigen kunnen geloven zonder dat je goedkeuring van anderen nodig hebt. And you’re happiness moet afkomstig zijn van jezelf niet leunend op anderen. Ik weet niet hoe ik dat moet verwoorden.

Je kunt meer dan je denkt. Off course we willen allemaal aardig gevonden worden of geaccepteerd worden door anderen.. But hey! Als ons hele zelfbeeld die we van onszelf hebben daarvan afhankelijk dan is het ..no good, girl! So it’s time to change, Yesss! Je bent waardevol . Nu moet alleen jij dat nog maar beseffen. We moeten die zelfbeeld een beetje opkrikken en de juiste fundament aanleggen van goede materiaal die niet 1,2,3, in elkaar stort bij  de eerste de beste negatieve comment of afwijzing. Je moet tegen een stootje kunnen..   Een zelfbeeld die je kunt vergelijken met een kaartenhuisje waar ik het gisteren over had die bij het het geringste in elkaar zakt? Nope that’s defenitly not an option, girl. Dus worden wat anderen acceptabel vinden of je waarde baseren op wat anderen van je vinden of  op basis van hoe ze je behandelen is not the way it sopose to be.

In plaats om  keihard  te werken om te worden wat anderen willen dat je bent of wordt om geaccepteerd te worden is het belangrijk om te investeren in wie jij bent. Je bent een ”project” van jezelf niet van anderen. Does it make any sence? I hope so. 

My Question for You, Girlz!

Heb jij weleens die neiging gehad om jezelf te veranderen qua uiterlijk of je doen en laten te veranderen om te worden wat anderen bijvoorbeeld: klasgenoten, vrienden of familie van je verwachtte of om geaccepteerd te worden? En hoe ben je tot het besef gekomen dat het niet okay was?

PicsArt_06-19-11.20.28

So.. Girlz! Het is okay om te zijn wie jij bent en het is belangrijk om te weten dat je waardevol bent. images (36) De meeste van ons weten dat ook wel. Maar toch komt het weleens voor dat sommige mensen onzeker zijn over hun zelf en hun kunnen. Dat komt omdat ze maybe in a bad relationship zaten en alleen maar negatieve dingen hebben gehoord. Of dat ze gepest werden op school en maar niet door hun klas of leeftijdsgenoten geaccepteerd werden en ze het gevoel gaven altijd de buitenbeentje te zijn geweest. Anderen zijn helaas slachtoffer geworden van cyberbully.. Anderen hebben helaas te maken gehad met een ongeval dat hun uiterlijk compleet heeft veranderd met als gevolg dat het automatisch hun zelfbeeld heeft geschaad. Anderen hebben altijd het gevoel gehad dat hun broer of zus meer geliefd was door hun ouders met als gevolg dat ze zich deep down minder voelen…

In ieder geval zijn er verschillende redenen die een lage zelfbeeld tot gevolg kan hebben. We moeten beseffen dat het iedereen kan overkomen. Niemand is er inmuum voor. Dus desondanks we over voldoende zelfrespect beschikken en een goede zelfbeeld hebben en onze waarde weten. Kunnen er dingen in ons leven gebeuren die ons zelfbeeld kunnen schaden. Maybe overgewicht na het krijgen van kinderen of jezelf compleet verliezen door welke reden dan ook.

So girl.. Mocht jij op dit moment hiermee te maken hebben. Investeer tijd in jezelf om die beeld die je van jezelf hebt te veranderen. Het is maybe niet makkelijk in praktijk maar het is ook niet impossible. Je moet ergens beginnen en het beseffen is al een big step. Je verdient het om goed behandeld te worden. Je moet je eigen waarde weten. So..Yesss.. de qoute van this morning is defenitly een eye opener. We moeten allemaal oppassen dat we niet onszelf kwijtraken.images (82) We zijn wie zijn en iedereen die in ons leven komt moet een toevoeging zijn in ons leven en niet de kern zijn van wie zijn als persoon? Kun je me nog volgen?

Het is belangrijk om goed op te letten dat we onszelf niet verliezen. En dat we ons vast houden aan de waarde die we hebben.We mogen niet toelaten dat iemand de power heeft om ons te breken en ‘in elkaar’ te zetten wanneer zij dat willen. Over die ‘power’ moeten we zelf beschikken zodat wanneer we gebroken zijn door wat ook..wij de kracht hebben om ons zelf weer op beide benen te laten staan. That’s a must! Wordt je door sommige klasgenoten of een groep op school niet geaccepteerd? Don’t worry about it! Dan is het hun lost! Please girl.. ga jezelf niet veranderen om in de smaak te vallen van anderen. Weet je waarde! (i’m just saying).

A Couple of Questions for you to Just Think About For Yourself°

Stel jezelf deze vragen en beantwoordt ze in prive voor jezelf.

▪Probeer voor jezelf te achterhalen wat je mooi aan jezelf vindt. Qua uiterlijk  en persoonlijkheid.
▪ Schrijf  4 sterke punten van jezelf op.
▪Focus on the good things van jezelf. Over welke eigenschappen beschik je waar jij superproud op bent?
▪ Wat zijn de dingen die je onzeker doet voelen over jezelf? En wat kun je daaraan doen om jezelf wat zekerder over te voelen?
▪ Hoe waardevol vind jij jezelf?
▪ Wat zijn jou talenten?
▪Waarom is het belangrijk zo voor jou om geaccepteerd te worden door anderen?
▪ Staat wat jij wilt op de eerste plaats? Of zet je toch  wat anderen van je verwachten op de eerste plaats?
▪ Draait alles wat je doet om wat mensen van je vinden? Of doe je het voor jezelf?
▪  Wat kun je veranderen aan  de manier waarop je jezelf ziet?
▪ Wat denk je dat the roots is van jou lage zelfbeeld?
▪ Schrijf voor je zelf op hoe je van nu af aan behandeld wilt worden.

Kies voor jezelf en wie werkelijk bent. En focus on te good things van jezelf because you have them. Hang dat blaadje op een plek waar je je goede kwaliteiten over jezelf hebt opgeschreven op een plek waar je er dagelijks naar kunt kijken to remind yourself. Je hoeft niet te zijn wat anderen  willen dat je bent. Jij bent jij! En je moet geacepteerd worden zoals je bent. En vooral met respect behandeld worden. Niet iedereen hoef je leuk te vinden of mooi te vinden iedereen heeft zijn smaak. (En daarmee bedoel ik niet dat je niet mooi bent). Wat ik bedoel is dat iedereen zijn type heeft waar hij of zij opvalt. Wat voor mij mooi is hoeft niet perse mooi voor een ander te zijn. Als iemand mijn kledingstijl niet mooi vind ga ik dat niet veranderen om een ander een plezier te doen. I like it & that’s all what matters. Als iemand mij lelijk vind lig ik daar niet van wakker. Voor mijn hubbie was ik mooi genoeg obviously. Als iemand niet mijn vriendin wilt zijn dan is het fine with me.. ik weet dat ik mooie eigenschappen had om met die persoon te delen voor een mooi vriendschap dus het is haar verlies. Er is vast iemand anders die wel mijn vriendin wilt zijn en die ik dan wel waard vind om alles in te zetten voor een succesvol vriendschap. Je moet able zijn om je niet zo snel ten onder te gaan en meteen aan je zelf te gaan twijfelen soms ligt niet aan jou. Soms ligt het aan een ander die blind is die niet ziet wat voor een juweeltje hij in handen of ligt het aan die vriendin die niet beseft wat voor goede zij had..snap je? Soms you have to be strong minded & have some back bone.

Waarom deze Artikel?°

Soms kunnen wij ons niet voorstellen dat anderen mensen last hebben van dit soort issues. Omdat wij het niet meemaken in our lives betekent het niet  dat het bij anderen niet gebeurd in hun leven. En vaak zie je dat mensen zich op een manier laten behandelen door anderen dat gewoon niet door de beugel kan. That’s very sad.. maar wel reality…Dat zijn de soort dingen die toch de zelfbeeld van iemand kunnen aantasten. Ik schrijf dit soort artikelen om mensen te laten beseffen dat het niet okay is om toe te laten dat anderen je slecht behandelen of dat je zelf toelaat dat mensen je met weing respect behandelen. Of dat je ten koste van jezelf alles doet om bij een bepaalde groep te kunnen te mogen. We leven mometeel in een soort stijl dat iedereen het heel belangrijk vind om erkening te krijgen bij anderen. (Queste loke queste) Dus no matter what, no matter how high the price is… vele willen een bepaalde perfectie uitstralen en verbergt de persoon wie ze werkelijk zijn. En dat laatste daar kom ik terug : verstoppen wie je werkelijk bent. En die komt in mijn ander rubriek: It’s Mah Feeling!

Stellen hoge eisen aan zichzelf die ze niet eens fysiek aankunnen om een bepaalde levenstijl te kunnen leven. (En dat laatste die ik ook heb gedaan.) En als ik tenminste 1 persoon kan bereiken met dit artikel en tot dit besef kan brengen dan is Miss B very Happy! Ohw Yessss!

PicsArt_06-24-10.45.16

Ik wens jullie een fijne dinsdag toe!

 Ik vond deze song wel leuk for this morning.

See u tommorow?

Hope so..♡

images (1)

PicsArt_04-17-04.28.11

8 thoughts on “#41 Tea Time(Long.)|PepT@lk: Come on Girl! Choose You!|Morning Quote & Vibe°

  1. Mooi ❤ Goede punten! Ik denk dat er velen zijn die zich echt herkennen in wat je schrijft. Ik in ieder geval wel! Heb er toevallig vanmorgen ook een post over geschreven. Thanks for the Peptalk! Mooie dag 😘🌞

    Liked by 1 persoon

  2. Als vrouw zijn er altijd dingen aan jezelf die je ekelt.. maar HOE je over jezelf denkt is idd wel heel belangrijk! Je bent tenslotte zelf de meest belangrijke persoon in je leven, als je jezelf niet belangrijk vindt, dan projecteer je dat ook op anderen en die zien dan een hele andere jij..
    Took me long enough hahahahaha, maar ik ben op de goede weg ! 😛
    By the way… je hebt mijn blog toch niet gemist die ik speciaal voor jou geschreven heb he !? 😀
    :*

    Liked by 1 persoon

  3. Heyhey Girllllll! Dankjewel voor Je reactie ja precies je hebt helemaal gelijk! Dat heb je echt heel mooi verwoord!😄♡ Neeeee ik heb niks gezien ik ga nu nu kijken goed? Big Hug Miss B.

    Like

  4. mooi artikel, wijze woorden! 🙂 ik heb wel eens geprobeerd mijzelf te veranderen, in de eerste klas droeg ik veel zwart en noemde iedereen mij gothic, want dat ben je dan gelijk natuurlijk. toen heb ik jaren geen zwart gedragen (echt de middelbare school periode jaren geleden) en inmiddels draag ik nu lekker veel zwart in overvloed 🙂 was gewoon een puberteit dingetje, haha.

    Like

  5. Heyhey Girllllll!!!! ThnQ for sharing your’e story Robin😊😊
    Girlll ik ben ook dol op Black! mijn hele kast is black! Echt jammer he? en triest tegelijk dat zwart met Gohtic wordt geassiocieerd .
    ik vind Zwart een mooi elegante kleur. Ik ben blij dat je toch lekker hebt gekozen voor jezelf. Maar je ziet wel het heeft wel zeker invloedop je en het kan je toch de neiging geven om jezelf te willen veranderen voor anderen.. ik heb ook tot nu toe gehoord waarom draag je niet meer kleur? En tot laatst had ik zoiets van.. ja daaag!!
    Ik vraag toch ook niet waarom draag jij niet eens een keer zwart? Dus ik had zoiets van dit ben ik.. en ik hou van zwart.. en off course draag ik ook andere zachte kleuren maar zwart is mijn basiskleur. Veel kleur is gewoon niet mijn ding en om nou rond te lopen met kleur omdat anderen dat willen en ik er zelf doodongelukkig van wordt is voor mij geen optie.
    ThnQ voor je reactie Girl! ik waardeer het enorm dat je jou ervaring met mij wou delen.

    Big Hug! Liefs, Miss B.💋💋💋😙

    Like

Geef een reactie

