Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

#54 Tea Time|You got me Wrong! |PepT@lk| Morning Vibe

PicsArt_07-12-11.07.28

PicsArt_06-19-11.04.37

HeyHey Ladiesssss!

So.. Girl! It’s Fridayyyyyyyy voor degene die today of eigenlijk de hele week moesten werken is dit natuurlijk de dag waar ze naar uitkeken.PicsArt_06-23-09.14.54 Ik normaal ook hoor! Maar goed als je vrij bent in verband met het zomervakantie tja.. dan is het elke vrijdag, nietwaar? So how are u doing? Al wakker of halfwakker? En als je dit pas ’s avonds leest heb je een heerlijke dag gehad? Goed zo meid!

Met mij gaat het minder niets erg hoor! Maar ik heb zeer slecht geslapen door de maandelijkse pijn die menstruatie heet of zoals mijn vriendin en ik het noemen: Tante Betje.

En dus ben ik eigenlijk bekaf. En het feit dat ik zo licht in mijn hoofd ben maak het ook niet goed op.  Ik neem zo een ijzertabletje en paracetamol en dan ga ik na het ontbijten weer liggen. Dit wordt een relaxday! ohwww Yesss! Gisteren ben ik dus ook laat naar bed gegaan door de pijn ik kon maar niet in slaap komen. Ik lagvannacht de hele tijd te draaien en te doen en rond een uur of 2 zo zou ik wel in slaap gevallen zijn… (Yesss dat is best laat..) So Yessss.. but Miss B. zag het al aan komen en heeft in ieder geval onze Morning  Quote gedeelte eerder gemaakt als back up en dat scheelde echt ..

Ik typ dit stukje artikel dan ook liggend op mijn buik.. Het is nou eenmaal wat wij vrouwen krijgen nietwaar? (Ik wil niet zeuren )but girlllll soms is het kei irritant!! Anyways..

Het wordt voor mij veel uitrusten en een geen mobieltje dag. Ook gisteren heb ik hem de hele dag uit laten staan. Ik had zoveel pijn dat er even geen kracht voor had. Ik weet niet of het door de zwarte koffie kom die ik een paar dagen ervoor bijna paar ochtenden achter elkaar heb gedronken i don’t know.. Maar goed mijn tante betje is sowieso altijd een pittige tante geweest. Maar ik had wel verwacht dat het juist zou afnemen en niet erger worden.. ik zit toch immers al op dag 4. Maar ja elke maand komt het anders niks aan te doen.

Genoeg over Tante Betje en haar ellende die ze elke maand met zich meebrengt…

Voor ik het vergeet ik ben 4 dagen geleden voor het Liebster  Award door 1 van mijn lieve lezers : Hans de Gans  genomineerd check haar blog out! Als  je haar nog niet volgt : http://mooileven.org/  ik zal hem morgen posten goed? Met dit buikpijn heb ik hem niet kunnen afmaken had hem sinds gisteren uiterlijk vandaag willen posten.. maar is me helaas niet gelukt. Dus Stand by. Big hug!

zullen we gaan kijken naar de Morning Quote die ik heb uitgkozen? Laten we dat maar doen..

PicsArt_06-19-11.26.58

So! This is de qoute die ik today heb uitgekozen.. ik vond deze wel images (93)interessant. Soms gebeurt het dat er misverstanden kunnen ontstaan. Je kent het wel… je zegt iets tegen de ander dat compleet  in het verkeerde keelgat schiet.

We all knows how it goes… that’s right! With a lot of Drama

Het frustererende is  het volgende: Je  geeft  op jou beurt dan duidelijk aan  dat je het totaal niet zo bedoelde…

Maar dat lijkt bij de ander niet zo door te dringen. De ander blijft vasthouden in wat hij of zij heeft begrepen of hoe hij of zij wat jij hebt gezegd heeft ervaren. Dat kan heel frustrerend zijn, right? Want hoe kan het nou als jij degene bent die tenslotte weet wat je echt er mee bedoelde. Je het probreert uit te leggen maar desondanks alles jou uitleg alsnog totaal word genegeerd. En de ander voet bij stuk houdt aan wat zij er van heeft begrepen? Wat doe je dan?

Ik vond deze quote daardoor een great message hebben…

Ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik zeg niet voor wat jij begrepen hebt.”

Toen hiernaar keek dacht ik: Exactly!!!!!!!!!

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg en hoe ik iets zeg… That’s it!

And that means..

Dat ik weet met welke ware motivatie en ware intentie ik iets heb gezegd.

Dus als iemand iets verkeerd begrijpt of  anders interpreteert en je corrigeert hem of haar maar het komt niet aan. Dan is het in feite hun probleem. Sounds hard.. i know.. maar als je duidelijk probreert aan te geven dat je het zo totaal niet meent en die persoon ervoor kiest om zichzelf aan zij of haar beleving en gevoelens vast te klampen… Tja… girl dan houdt het op.

Als jij weet hoe het werkelijk zit en je een schoon geweten hebt dan houdt het op. Dat heb ik eruit gehaald. En weet je? Dat is niet eens verkeerd…

Nu ik er zo over denk… Weet ik nog dat ik  nachten slecht heb moeten slapen mezelf kei slecht heb moeten voelen omdat iemand me heel slecht begrepen had.. Nu ik die quote zo lees denk ik seriously?!?PicsArt_07-15-09.20.50 Als ik  zo over had nagedacht  of deze quote was tegen gekomen dan zou ik me na twee keer uitleggen zeggen het is okay… Denk maar wat je wilt. It sounds.. hard maar kom op.. als iemand duidelijk in tranen zeg dat ze het niet zo bedoeld waarna die persoon toch voet bij stuk blijft houden aan wat hij of zij begrepen heeft? Heeft het dan nut om je slecht te  blijven voelen? Natuurlijk vind je het dan jammer..maar ik bedoel als die persoon er kiest om vast te blijven staan bij zij voelt of heeft begrepen.. dan heeft het geen nut meer?.. Je hebt gedaan wat je kon.

En soms lijkt het dan wel dat die persoon in die drama mood wilt blijven hangen dan te accepteren of te horen wat jij zegt dat eigenlijk  de werkelijkheid is. Dan heeft deze quote toch een point vind je niet? Ik wel. Wat vind jij van deze  Quote ?

PicsArt_06-19-11.20.28

Tuurlijk moeten we oppassen wat we zeggen.. Je kunt er niet zomaar dingen eruit floepen. Woorden zijn nu eenmaal powerfull je kunt nu eenmaal iemand :

opbouwen, breken, motiveren, inspireren, pijn doen beledigen

 of

boos maken.

That’s just the way it is.

Maar om nu als je iets helemaal niet zo bedoeld  en te moeten blijven vechten  of juist te moeten smeken om iemand te doen begrijpen dat je het werkelijk niet zo bedoelde dan is deze quote  in dat geval voor voor mij een eye opener.

We kunnen nu eenmaal geen controle hebben over hoe anderen ons begrijpen.

Maar we hebben wel controle op wat we zeggen en hoe we iets zeggen, nietwaar? Daar ligt onze verantwoordelijkheid en daar moeten we het op houden ook.

Vind je niet?

Mijn Tips om misverstanden te verkomen°

Denk goed na..wat je zeggen wiltSchrijf het eerst apart op.

Lees het hardop voor jezelf.

Hoe klinkt het? Je kent het wel als je iets typt is het heel anders dan al je een voice message stuurt of aan de telefoon met iemand spreekt. De persoon kan je intonatie van je stem horen en dus komt jou boodschap totally different aan. Als je via chat or what’s app wat stuurt dan is het heel goed oppassen… Je kunt heel sneller boos, bot, droog of ongeïntereseerd overkomen terwijl je dat helemaal niet bent. En dus het handig en verstandig om eerst apart wat je zeggen wilt op te schrijven. Op je mobiel heb je standaard een memo of een kladblok geinstalleerd, right? Daar op kun je dan even rustig wat je wilt zeggen op je  gemak in elkaar zetten.

Na het hardop lezen kun je horen hoe het overkomt en of het is zoals je wilt. Aan de hand van wat jij zelf ervaart als je hem harop leest kun je beslissen of je het wilt verzenden.

Zet voldoende vriendelijke smiley’s die passen je bij wat je zegt.

Dat geeft ook duidelijk aan dat je niet boos bent.

Probreer uitroeptekens te vermijden dan lijkt het als je uit schreeuwt of luid roept.

En nadat je wat je heb voorbereid hebt gecheckt en je op  ‘send‘ hebt gedrukt dan eindigt jou verantwoordelijkheid.

Off course komt het weleens voor dat we dikke pech hebben en dat we na alles wat we hebben gedaan om een mistverstand te voorkomen dat we toch verkeerd begrepen worden na alles wat we hebben gedaan. Dan is het wel zo netjes off course om je excuses aan te bieden en het gevoel van degene te respecteren. Maar als je merkt dat desondanks een paar keer uitleggen de persoon erop blijft hameren en totaal je negeert desondanks dat je  hebt uitgelegd dat je niet zo bedoelde dan moet je deze quote in je achterhoofd houden. We zijn niet verantwoordelijk van hoe iemand iets begrijpt voor van wat of hoe we iets zeggen.

Redeneer met jezelf°

Als ik meerdere malen heb aan gegeven dat ik het totaal niet zo bedoelde..? Als ik  heel goed heb opgelet wat ik schrijf en hoe ik overkom bij een ander ..? Als ik kijk naar wat ik  allemaal heb gedaan om een eventuele misverstand te verkomen…? En ik heb ook nog eens desondanks dat ik het totaal niet zo bedoelde mijn excuses aangeboden om aan de ander aan te tonen dat ik haar of zijn gevoelens respecteert..? En als ook nog eens ik een  paar keer heb probreren uit te leggen dat het totaal niet klopt omdat ik het niet zo bedoelde..?

En na dit alles het alsnog niet aankomt bij de ander dan houdt het op. Als iemand al die dingen heeft gedaan dan om het situatie op te helderen of op te lossen. Dan is het toch klaar, right? Je hebt gedaan wat je kon.

En iemand met een beetje mensenkennis kan ook aan iemand zien of iemand iets echt niet zo bedoelde of dat iemand zijn of haar actie alleen maar goed probreert te praten.

After all hebben we geen controle over anderen of hun feelings of the way they understand things..jij weet in je hart dat je het niet zo bedoelde en wat de waardheid is en jou geweten is daardoor ook relaxed.

Dat heb ik van deze Quote begrepen en geleerd.

Dan is deze quote defenitly waard om te onthouden in zo’n situatie vind je niet? PicsArt_06-24-10.45.16

It’s Friday! Swingen maaarrrr! Have A Nice weekenddddd!

Let’s Wipe that Hair this morning! 

Hahaha Seee u Monday @ our next Tea Time?

13-1

PicsArt_07-07-02.02.33

13 thoughts on “#54 Tea Time|You got me Wrong! |PepT@lk| Morning Vibe

  1. Heyhey Sherry! ThnQ Girl! Ja he? Pfff blijft een zwaar iets, maar goed gelukkig zijn er een paar die meer geluk hebben 3 dagen en hopla ze zijn klaar. ..
    Pfff ja klopt Aleve ..maar weet je ik krijg last van constipatie er bovenop en dat maakt dat ik extra krampen krijg…
    Dankjewel Dear voor je lieve reactie Big Hug♡ Liefs, Miss B.😙💋

    Liked by 1 persoon

  2. Ja vertel mij wat was dat bij mij ook maar zo kort dan maakte de pijn niets uit. Pffff. Ja dat is ook zo. Ik pak gewoon laxeermiddelen erbij. Hopelijk wordt je gauw beter.
    xx

    Liked by 1 persoon

  3. Leuke blogpost en je hebt gelijk meid de maandelijkse pijn is verschrikkelijk! Maar je ziet er nog steeds super leuk uit, cute foto’s. Tante bedje is leuk verzonnen 🙂 Trouwens mooie Quot

    Liked by 1 persoon

  4. Heyhey girlllzz how are u doingggg!!! Hahahaha thnx 😄 Jaaaaa pfff echt verschrikkkelijk op dit soort momenten ben ik echt jaloers op de jongens hihihi die hebben deze issues niet. Maar ja over paar dagen ben ik er weer vanaf yayyyy! Hihihi ja thnx Tante Betje pff die is me er eentje hoor! Hahaha ik ben blij wanneer ze haar koffers weer inpakt! Ja ik vond het ook een mooie quote ♡ Dank jullie wel voor jullie lieve reactie! Big Hug😙😙💋

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

