Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

#57 Tea Time|It’ s Okay To say your Beautifull in and Outside |Morning Quote! PepT@lk|Morning Vibe.

PicsArt_07-12-11.07.28

PicsArt_06-19-11.04.37

Goodmorningggg ! Chica!!

How are you doing this morning Dear?IMG_20160608_233249-1 I’m Great! So this morning was ik opgestaan en sprong ik meteen in mijn sportkleding. Ik deed mijn sneakers aan poetste mijn tanden(douchen doe ik after mah workout) en at ik een bakje met magere yoghurt met stukjes verse banaan.

Ik vulde mijn fles met water en begon na met mijn buikspieroefeningen.

Na 5 dagen even gedwongen mijn workouts on hold te moeten zetten ben ik this morning  weer begonnen. Weet je? Ik had gedacht dat ik moeite zal hebben om er weer in te komen want ik ben maar 3 weken met dit nieuwe lifestyle bezig. En dus 5 dagen stoppen kon toch ervoor zorgen dat ik  terug in mijn oude patroon kan vallen.

Maar nee hoor.. Miss B hoorde de muziek en was helemaal into the sportvibe! Hahhahaha..ik ging helemaal los! Ohww Yesss! Gelukkig maar!

Het is niet zo dat ik superfit ben  ofzo hoor! Of heel trouw ben aan het doen van mijn workouts. Ik ben dat aan kweken..Ik zit nog steeds in het fase dat ik mijn nieuwe lifestyle nog aan het creëren ben  voor mezelf. En dat houdt ook in dat ik er aan moet wennen het moet een gewoonte worden. En dat gaat niet 1,2,3, dat vergt disipline en dus moet ik  mezelf pushen om het te blijven doen. Gezien ik een doorzetter ben in alles wat ik doe..ziet het er in ieder geval rooskleurig uit.. But time wi’ll tell we wi’ll see! Maar het is een persoonlijke doel die ik voor mezelf heb gezet. En die  kan..wil en ga ik behalen ook! Ik vind het heerlijk om mezelf uit te dagen en doelen te bereiken voor mezelf. Dit is zijn de twee workouts  die standaard every morning deel uitmaken van mijn morning routine.

The first one is trouwens the favorite van onze binkie. Als hij deze liedje hoort komt hij meteen met me mee dansen. Hij komt elke ochtend kijken en hij moedigt me ook aan: Kom op je kan het hoor ik dan! Of als je moe bent moet je wel stoppen hè? Hoor ik dan..Hihihi. En ook this morning was hij van het partij! Gezellieeeeee!

Nou hier zijn ze dan:

Miss B’s Favorite Work Out Zumba Routin

 

PicsArt_06-19-11.26.58

PicsArt_07-18-02.20.16

So this is de Quote die ik voor deze ochtend heb uitgekozen..Let’s check it out! —-images (19)

Ladies..Als ik aan jou zal vragen op wie je graag zou willen lijken dan zal je zeer waarschijnlijk iemand op noemen die je heel erg  bewondert qua uiterlijk, nietwaar? Als iemand deze vraag aan mij zou stellen dan zou ik deze vraag defenitly beantwoorden met Halle Berry or Beyoncé…

But that’s the way it is…(De meeste van ons niet iedereen)Willen vaak we een ander zijn..maar waarom wat is er dan mis met het zijn van onszelf?

Daarom vind ik the message van deze quote heel erg mooi! Het is defenitly zo’n quote die je even aan het denken zet …

Hoe vaak zien we niet dat we ons ware uiterlijk het liefst zoveel mogelijk willen verdoezelen of sommige dingen het liefst willen verstoppen of camoufleren of dat the right words zij i don’t know..maar ik hoop dat je me begrijpt. Soms letten we niet eens op wat voor boodschap we doorgeven aan onszelf or to the little ones.

Toen ik deze Quote las moest ik aan de missverkiezing for kids denken. Nope.. niks tegen de missverkiezingen zelf.. Het idee is leuk.. maar zoals met bijna alles het geval is zijn een aantal dingen die het toch met zich meebrengt die een bepaalde impact kan hebben op de kids.

Bijvoorbeeld: De manier waarop een kind zich moet veranderen qua uiterlij is wat deze quote mij aan deed.

Je hebt het vast weleens gezien on tv. Eerst laten ze een schattig meisje zien die van haar zelf heel mooi is.  Ze is helemaal als een kind hoort te zijn. Maar dat komt de grote dag ! En moeten  zij zich op hun mooist showen. No problem..Dat is zo gepiept zal je denken/ Een strikje in het haar en mooi jurkje aan en tadaaaa! They are ready! Maar niets is minder waar… Ze moeten hun body helemaal sprayen, valse wimpers op, een kilo make up waardoor ze uiteindelijk in mijn mening als opgemaakte volwassen rondlopen, haarstukjes in en zelf shun gebit wordt gecorrigeerdt als je hun voortandjes missen met een speciale kunstgebit. (Geen idee hoe dat heet). Nou klink ik heel kritsch maybe.. maar dat is abosuluut niet de bedoeling. De quote zegt iets heel duidelijks:

WE TEACH THEM TO

Teach dat betekent: Dat je dan een rolmodel bent of iemand in een positie bent om dingen door te geven aan een ander. En daarom moest ik dus hieraan denken. Want wat voor boodschap krijgt zo’n lief en schattig klein meisje eigenlijk wel niet mee tijdens het metamorfose die ze krijgt? Exactly…You are beautifull but just not beautifull enough.. Off course is dat onbewuste message dat het kind meekrijgt. En niet bewust want elk ouder wilt het beste voor hun kids. No doubt about that..Maar leert een kind..wat doet het met haar?

Ik begrijp ergens wel waarom die missverkiezing voor kinderen in Belgïe werd verboden.

Ik zou willen als ik een dochtertje krijg of zou hebben dat ik haar juist the message geven dat je heel mooi bent zoals je bent.

En dat ze geen  kroontje hoeft  te verdienen om dat te beseffen of dat te weten van zichzelf afhankelijk vaneen beoordeel or opinion dat  zelf te kunnen geloven.

And off course hebben we allemaal iets dat we zouden willen veranderen. Ik heb ook een hele waslijst..

Maar om van kleins af aan zo’n boodschap mee te krijgen lijkt me niet echt okay.. Kinderen en mensen in het algemeen zijn net een spons ze absorberen dingen heel snel in zich op.

Of dat het schattige little girl later een zelfverzekerde young lady zal worden? Only the parents wi’ll know. Dat zullen jij en ik waarschijnlijk  nooit te weten te komen. Just think about it: Als je vanaf je 4e altijd gewend bent om zo jezelfop die manier  te moeten presenteren aan de buitenwereld  door anders te zijn dan dat je qua uiterlijk werkelijk bent en goedkeuring van anderen moet krijgen om te geloven of bevestigd te krijgen dat je mooi bent..

And what about the fact dat je eigenlijk  een kroontje verdiend met de manier waarop je gestyld was maar niet de manier waarop je eigenlijk bent: Your’e true natural beauty. Do you really think that this little girl will learn on this way to love her own self en dat het okay is om haar zelf te zijn?

Maybe zie jij het heel anders dan ik..maar ik weet niet ik denk dat het toch zijn sporen zal achterlaten..

De qoute zegt verder: “Girlz don’t simply decide to hate their body

Remember dat ik de kids manier dat kze dingen in zich opnemen had vergeleken met een spons.? Een spons neemt veel water in zich op. En kids ook ze nemen  of slaan dingen die ze zien of meekrijgen in zich op. Er zullen sporen achterblijven van wat ze van kleins af aan hebben meekregen  en het zal een rol kunnen spelen in hoe  ze uiteindelijk  naar zichzelf  kijken.(Denk ik dan hè?) Er zullen sporen achterblijven.. Net als er sporen van water in een spons achter zal blijven hoe hard het het ook wringt.

Of ze zichzelf zal haten zoals de qoute  het  zegt: Uhmm..lijkt me te hoogrepen en onterecht om dat zo te zeggen. .maar ik denk wel dat het invloed kan hebben (kan) het hoeft ook niet zo te zijn op het schattige meisje. Ze kan juist ook totale afkeer krijgen van het optutten en juist later helemaal niets van make up willen weten en vinden dat je goed bent zoals je werkelijk bent we just don’t know…

But anyways..Ik vind  het beoordelen van de uiterlijk tijdens zo’n verkiezing  zelf niet okay… Iedereen is uniek en is mooi op zijn of haar eigen manier. In het papiaments hebben we een gezegde dat zegt: (ik vertaal het even)”Elke pan heeft een deksel die er op past”. Dus elke persoon wordt  gegarandeert wel door iemand mooi of special gevonden..zowel qua uiterlijk en innerlijk.

PicsArt_06-19-11.20.28

PicsArt_07-18-02.20.16So Yes…. Het is belangrijk om goed op te letten welke message we overbrengen aan onze dochters (die nog ik niet heb)  of aan onze kleine zusjes of nichtjes.. And especially ook aan onszelf want ook wij zelf leren onszelf bepaalde dingen aan…

 

Ja ook wij leren onszelf dingen aan. Maybe hadden we  voorheen niet zo’n kijk over onszelf maar hebben het door alles wat we zien ontwikkeld. Het minder mooi voelen omdat we horen dat dun zijn mooier is en dat het hebben van rondingen  niet mooi genoeg is..of onzeker worden doorafwijzingen omdat je waist een paar centimeter te breed is of omdat je juist te kort bent met als gevolg een negatieve zelfbeeld?..Zou het daardoor zijn ontstaan?!?

Uhmm..i don’t know Girl..

Waarom houden wij eigenlijk niet van ons own uiterlijk?

Waarom bewonderen ons eigen uiterlijk niet maar altijddie van anderen ? Waarom willen de meeste van ons niet ons zijn and happy zijn met onze unieke ik? Of waarom hebben we het idee dat onze natuurlijke ik not good enough is? Tuurlijk kunnen we iemand mooi vinden. There nothing bad about that. Maar waarom willen wij iemand anders zijn? Waarom wil ik Halle Berry zijn?Of Beyoncé zijn? Waarom kwam dat als eerste in me  op? Als ik nu er zo over nadenk is het wel jammer.. ik bedoel het zou leuk zijn als ik de vraag die ik aan het begin van onze gesprek stelde had kunnen beantwoorden met“Eigenlijk zou ik niemand anders willen zijn dan mezelf qua uiterlijk.”

Wauw! Dat zou toch fantastisch zijn? De perfecte antwoord.

“It’s Okay To Say: I’m Beautiful Inside & Outside.”

Er is niets mis met happy zijn met jezelf  jij bent degene die jezelf mooi moet vinden nite een ander. En het is okay om dat te durven te uiten: “Ik bewonder mezelf tot wie ik ben geworden today! Ik ben trots dat ik op mijn ouders mag lijken de twee personen waar ik vreselijk veel van houd en dat ik uniek ben.”

Off course is het  another story als je helemaal vol bent van jezelf… hihihi.

Ik moet wel zeggen dat ik daar zeker over zal gaan nadenken over mijn kijk op mijn zelf.

So..Als ik beyoncé’s body bewonder is het ook goed om mezelf meteen het volgende af te vragen:  Waarom bedenk ik niet dat ze niet zo geboren is maar dat ze er keihard voor heeft moeten  sporten om er zo uit te zien en om die waist te moeten hebben of maybe een ingreep heeft moeten doen? En dat ze zeer waarschijnlijk ook niet exact zo eruit ziet zoals ze zich aan ons presenteert ze is tenslotte niet volmaakt, right? En waarom vraag ik mezelf niet eens af op wie zij zou willen lijken? Maybe ziet zij of begrijpt zij op haar beurt totaal niet wat wij nou zo mooi aan haar vinden. En vindt zij iemand anders juist heel erg mooi en wilt zij op haar beurt weer net als  die ene persoon zijn  die zij bewonderd…*Zucht* Veel denkstof voor Miss B.

“What We Can’t See..”

PicsArt_07-18-02.20.16

There is a difference between  iets wat wij zien en denken dat het zo is en er is de realiteit van dingen die wij niet kunnen waarnemen of vanaf weten. Behind the scenes…Weten wij niet hoe keihard zij heeft moeten werken om die body te bereiken.. Of weten wij niet hoeveel opofferingen zij dagelijks moet doen op op en top eruit te blijven zien.  En hoe zij  deze hoge eisen die zij aan zichzelf moet stellen om in de smaak te blijven.. En staan wij er totaal niet bij stil hoeveel disipline er ooknog eens  bij komt kijken om haar body in that shape te  blijven houden. We just don’t know…the reality…

Ik stelde tijdens het liebster award de vraag:Allemaal hebben wij onze onzekerheden, Right? Maar wat vind jij mooi aan jezelf?  And this morning i wi’ll ask the same question: Wat vind jij het mooi aan jezelf?

Ik vind mijn ogen, lippen en tanden wel mooi en ik vind mijn haartype heel mooi. En mijn brede heupen en bovendijen die vind ik ook heel mooi.

Soms voelen we ons zelf niet op ons gemak als deze vraag aan ons gesteld zou worden in bijzijn van anderen. En zouden the most off us (niet everybody) Zich ongemakkelijk. Maar waarom eigenlijk? Omdat we maybe twijfelen of anderen er waarschijnlijk anders over denken. Of omdat je dan overkomt als iemand die teveel van zichzelf denkt. Girl! Er niets mis mee om dingen op te noemen die je mooi vind van jezelf, al heb je een hele lijst nou en? Daar mag je trots op zijn !

Waarom mogen dan alleen artiesten die negen van de tien keer niet eens zo in het echt uitzien wel openlijk in een magazine tot de Top 40 van The most beautifull Woman behoren? En jij en ik niet?!? Omdat zij beroemd zijn? Of omdat zij door profs opgemaakt worden? Er zou bay the way helemaal geen lijst moeten zijn!

Nee Ladies! Wij zijn ook mooi elk on our own way! Als ik mezelf na dit artikel the same question zou stellen:  Wie zou je willen zijn?

“Ik wil gewoon mijn zelf willen zijn met een vleugje Beyoncé Hahahaha!”

Of dat een goede antwoord? Problaby not ….Want nog steeds wil ik the waist hebben net als Queen B.. Maar ik heb nu wel even gefocust op de dingen die ik mooi van mezelf… En om nu van mezelf te verwachten dat mijn hele kijk om mezelf is veranderd en dat ik nu zeer tevreden over mezelf alle aspectrn van mijn body?!? Zo binnen een paar minuten is off course not true. Anders ben zou ik  keihard tegen mezelf liegen.. Maar het heeft me wel aan degelijk aan het denken gezet…Ik kon net een paar dingen opnoemen die ik mooi vind aan mezelf.En dat is toch een goed begin, vind je niet? Dat vind ik nou zelf ook hhihi.

En als ik een soortgelijke body wil als Beyoncé is prima! But: I got to work for it! If wan’t to achieve it! Waarom  op de bank zitten en blijven bewonderen als ik het zelf ook kan bereiken on my own way? Met mijn eigen draai eraan en het allerbelangrijkste be happy with my own me? Ik denk zeker dat het ligt aan wat we allemaal meekrijgen van alles om ons heen..

We ARE JUST FINE zoals we zijn! Het is de innerlijk way that we feel about ourselfves is dat veranderd moet worden. En niet ons uiterlijk. Beyoncé is right! Deze Song is VERY Good!

Let’s be Happy with ourselves we hebben genoeg Beautifull things to be happy about! Yes we do!Enige wat zijn moeten doen is dat zelf ook beseffen.

PicsArt_06-24-10.45.16

 

 

13-1

PicsArt_07-07-02.02.33

9 thoughts on “#57 Tea Time|It’ s Okay To say your Beautifull in and Outside |Morning Quote! PepT@lk|Morning Vibe.

  1. Heel erg inspirerend meid! We zijn allemaal uniek, thank god! Als we allemaal t zelfde zouden zijn, dan was de wereld wel heel erg saai hahah! Maatje 34 of maatje 44, wat maakt het uit! Zolang je maar happy bent met jezelf 🙂 😙

    Liked by 1 persoon

  2. Heyhey SoBeautyWoman Goodmoring Girlz!😄😄 Precies stel je nou eens voor! Het is juist heel mooi dat er verschillende soorten, unieke en mooie vrouwen zijn around the Globe! Ohwwww Yesss! Dat hebben jullie echt mooi gezegd! Big Hug! En genietse van de lekkere zon today! Bedankt voor het lezen girlz! ♡And by the way de naam van jullie blog sluit er helemaal bij aan! SoBeautyWoman 🎉🎊🎊🎉

    Hugzzz, Miss B.💋

    Like

  3. Dat heb je weer goed gezegd! En ook die filmsterren hebben dagen dat ze er niet best uitzien, dat zijn ook maar mensen. Je moet eerst fan van jezelf worden! Pas dan gaan mensen zien dat jij er ook mag zijn. 😚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

