Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

#58 Tea Time| A Little bit To Late Tod@y!|’Morning’ Quote & Vibe!PepT@lk

PicsArt_07-12-11.07.28

PicsArt_06-19-11.04.37

Goodmorning kan ik het niet meer noemen! Hahaha.. Dus bij deze Goedemiddagggggg Darling! IMG_20160608_233249-1Ik hoop dat net als ik al heb kunnen genieten van deze mooie zonnige ochtend! Girl de perfecte ochtendweer als je het aan mij vraagt!

So girl, voordat ik verder met jou ga kletsen wil ik even laten weten dat in verband met de zomervakantie op sommige dagen later kan zijn met onze tea moment dan jullie gewend zijn. Als je goed hebt gemerkt is het al sinds maandag dat ik wat later post. Dus ik wou het toch even aan je doorgeven dat de thee soms een beetje koud kan worden hahahaha! En dat we die thee af en toe  soms moeten inruilen voor een heerlijke koude glaasje frisdrank, met extra ijsblokjes off course met dit weer!

Ik heb inmiddels het huisje nice voorbereid  huisje is ready for this new day! Ik heb mijn wasje gedraaid en er hangt een heerlijke wasverzachter geur in huis! De ramen zijn open en ik hoop dat er geen hommels en bijen binnen komen. zometeen effe de deur uit om een paar dingen te doen en daar effe met zijn alle boodschappen halen.

So Yes!  The ‘Morning’ Quote let’s check it out!

PicsArt_06-19-11.26.58

PicsArt_07-18-02.20.16

images (6)So this is de morning Quote die mijn aandacht trok:

<——– Ohww Yeah!  

Je kent dit wel: Zal ik ? Of zal ik niet?  Je kent dit dillemma vast wel:

Soms kan het voorkomen dat je iets moet doen waar je gewoon helemaal geen zin in hebt. Met als gevolg dat het flink wordt afzien. Of het nou dingen zijn voor anderen of voor jezelf. Of het nou voor big dessicions gaat waar genoodzaakt wat aan moet doen. It doesn’t matter!  Als we iets moeten doen waar we geen zin in hebben.. zorgt het er voor dat je alles behalve happy bent op zo’n moment en dat je wenst dat het zo snel mogelijk achter de rug is. Ik heb dit tot een tijdje terug veel gehad. Ik kon al mijn nagels wel afbijten van frustratie omdat het me weer eens is gelukt om met iets in te stemmen waar ik gewoon totaal geen zin in had. Toen ik deze Quote zag moest ik er dus aan denken: 

Deze Quote zet je voor twee keuzes die heel simpel lijkt om uit te voeren. Maar dat is het eigenlijk niet is. Alleen kijken of iets jou Happy maakt. Kan egoïstisch klinken.. Maar aan de ene kant is het toch iets wat we niet zomaar kunnen negeren of aan de kant kunnen zetten want anders wordt je doodongelukkig! Vaak hebben we de neiging om  wat wij eigenlijk werkelijk willen doen even aan de kant om een ander  een plezier te doen of om een ander niet teleur te stellen. Of omdat je dan  “‘bang” bent dat iemand het je kwalijk gaat nemen. Als je een groot sociaal netwerk hebt( net als ik) dan kan het meerdere keren voorkomen dat je dus negen van de tien keer toch maar instemt. Ten kost van: your’e own happiness. En dus komen we toch weer terug bij wat de quote zegt:

”If it makes you Happy DO it.. If it not DON‘T!  “

The Don’t Part is toch de part dat je uiteindelijk aan de ene kant opgelucht laat voelen dat je het niet meer hoeft te doen. Maar aan de andere kant is het ook weer de keuze die je met een rotgevoel achterlaat. (Heb jij dit gevoel weleens meegemaakt?)  Je voelt jezelf guilty of vraagt jezelf constant af of de persoon het wel begrepen heeft… Als je dan kijkt naar het rotgevoel  waarmee je dan te maken krijgt wanneer je voor jezelf kiest toch maar the next time wel instemmen of dan heb je de neiging alles maar te doen om anderen een plezier te doen of te verkomen dat je met dat rotgevoel zit.

But is it the right thing to do? Als ik nu naar mezelf kijk en the way dat ik nu bezig ben met mezelf op dit moment dan zeg ik : Nope it isn’t! Voor mij niet in ieder geval.. Ik heb dit lang gedaan. Dingen doen om iemand anders een plezier te doen. Op een geven moment deed ik mezelf ook tekort. En leerde ik ook dat ik eigenlijk niemand 100% tevreden kan houden. No matter how  hard i tried. Je doet zo je best en dan doe je 1 ding niet gaat of verloopt zoals men dat wilt of verwacht dan het is over en uit. Ik vind het daardoor niet de moeite waard om mijn own feelings constant te moeten negeren. Ik ben een familymens. En ik hou er van om tijd met mijn gezinntje door te nemen.

De reden is simpel: It Makes me H@ppy!

PicsArt_07-18-02.20.16

De tijd die ik in ze steek geeft mijn zo’n onbeschrijfelijke innerlijke Happiness unbelievable! Ze waarderen en vergeten het ook niet. Onze kleine binkie  herinnert zich dingen waarvan ik denk  wauwww! Weet je dat nog?  Je was pas 4 ! Of je was 3 jaar!! Hahaha, ja echt hij dan: ik vond het zoooo leuk! En dan vertelt hij in details wat wij die dag hebben gedaan. Dankjewel hé mams voor die leuke dag! Mijn hartje is blij, ik hou van jullie zegt hij dan. Hij herinnert het zich allemaal. Of soms zit hij met een hele liefdevolle blik te genieten van onze foto die we bij Duinrell hebben gekocht als memory toen we samen in de Splash zaten!  De vreugde in zijn gezichtje en je zijn oogjes maakt me dan op zo’n moment zo  emotioneel and so Happy! Zijn dankbaarheid die hij toont is zo mooi , oprecht en puur en zonder limit. En met manlief is ook the same thing.

Off course kun je soms uitzonderingen om iemand een plezier het maakt niet uit. But let’s be real als het niet voor mensen zijn waarmee je close bent je family, gezin of je vriendinnen waarmee je best hecht bent. Dan is het moeilijker om iemand waarmee je niet veel omgaat een plezier te doen. En vaak is hun waardering ook van korte duur want als je the next dat ze je opnieuw uitnodigen gewoon zegt dat je niet kunt omdat je andere plannen hebt dan zijn ze niet happy it happends to me!  En nu komt het: Dan vergeten ze de keren die je er wel was. De keren dat jij jou gevoel aan de kant hebt weten te zetten om er te zijn. En dan zie je the difference van waardering die dat je  gezin toont en de waardering die mensen waarmee je niet  zo close mee bent met elkaar vergelijk dan zeg ik nee  het niet the right thing om jezelf constant aan de kant te zetten voor mensen die het toch weer snel vergeten of niet waarderen en je kwalijk nemen wanneer je niet kunt.. Althans ik niet..

En als ik de blijk van waardering vergelijk van mijn gezin en anderen om mij heen. It’s very clear for me waarin ik het meeste moet investeren.

Maar je kunt ook een bepaalde lifestyle leven die je niet happy maakt omdat je het gevoel krijgt dat je jezelf kwijtraakt. Of dat je het gevoel krijgt dat al het  drama waarmee je te maken krijgt in feite alleen maar afkomstig is  en gecreërt wordt van mensen van die ver van je staan en eigenlijk totaal niet door jou zelf veroorzaakt is maar toch jou happiness verstoren. Ook dan is deze Quote heel handig om praktijk te nemen.

PicsArt_06-19-11.20.28

PicsArt_07-18-02.20.16

Yes.. soms wordt het tijd om sommige beslissingen te maken. IMG_20160717_190203Het maakt niet uit hoe oud je bent het kan iedereen overkomen dat je jezelf ath soms point verliest in door de keuze die je constant neemt die jou totaal niet happy maken. Bijvoorbeeld: Uit angst dat je klasgenoten je anders de rug toekeren stem je toch maar in om sommige dingen te doen die je eigenlijk niet ep down happy maken. No Girllll! We have to think about our own happiness to! Of dat je een manier van kleden dat eigenlijk niet jou style maar draagt om geaccepteerd te worden maar jij zelf niet er totaal niet  havan wordt. Het is goed om te kijken in hoeverre we eigenlijk onze eigen gevoelens negeren..en waarom.. en of het wel de opoffering waard is..

So yes kiezen voor wat jou Happy maakt is the right thing to do! En vermijden wat jou niet Happy maakt is also the right thing to do!

PicsArt_06-24-10.45.16

PicsArt_07-18-02.20.16

Girlllll! Het is HEERLIJK weer !

Ik hoop dat mijn lezers van Amerika en omstreken ook net zo lekker weer hebben! Voor jou die sindskort mijn blog volgt: Welcome Girl! Ik waardeer dat het enorm dat je mijn wilt blog volgen! En jullie allemaal die me al een tijdje off course ook dankjewelll!

Let’s Danceeeeeeeeeee!!!!!!!

Dit is een heerlijk nummer voor dit weer!

Zie ik je morgen weer @ onze Tea Time?

I hope so!:)…

 

13-1

PicsArt_07-07-02.02.33

7 thoughts on “#58 Tea Time| A Little bit To Late Tod@y!|’Morning’ Quote & Vibe!PepT@lk

  1. Heel herkenbaar! Ik ken het gevoel.. En idd die 10 keer dat je wel bent geweest en tijd hebt gemaakt vergeten ze.. Maar die ene keer dat je niet komt word soms moeilijk over gedaan.. Maar dat zegt meer over hun dan over jou zelf! 😉 xxx

    Liked by 1 persoon

  2. Heyhey Girlll! 😄Ja *zucht* heel frustrerend is dat pffffff
    Precies daar heb je helemaal gelijk in! 😊😊Have a Nice and Sunny day! Girlll laten we lekker genieten van ons werkelijk happy maakt today yayyy!
    Dikke Knuffel!😙😙😙💋

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

