Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

#60 Tea Timeeeee!|Don’t Compare yourself with others,No Girl!|Morning Quote|PepT@lk|Morning Vibe

PicsArt_07-12-11.07.28

PicsArt_06-19-11.04.37

HeyHey Chicasssss!

PicsArt_07-24-10.47.11

It’s Mondayyy! There we gooo! Wij beginnen alweer aan de derde week van deze zomervakantie pff wat snel hey! Maar goed how are u doing, Girl? Hoe was je weekend? Ik hoop dat je net als ik heb kunnen genieten van het weekend. So.. This morning heb ik een paar dingen op planning staan. Dus het is even werk aan de winkel. Ik heb een heerlijk zondag gehad en veel lol gehad met hubbie & prinsje. Ik ben nu aan het ontbijten en ik bedenk met net dat ik door mayawillems ook nog ben genomineerd voor de Blogger Story Tag. Ik hoop dat ik ergens deze week ermee aan de slag kan gaan. But Girl i Didn’t Forget!

Ik ben afgelopen vrijdag verwend door manlief met mijn favoriete bloem. De elegante  witte orchidee ! LOVE IT!

Echt superlief

PicsArt_07-25-12.02.11

PicsArt_06-19-11.26.58

PicsArt_07-18-02.20.16

So Yesss…This morning trok deze Quote mijn aandacht:

——dont-compare-yourself-with-anyone-in-this-worldif-you-do-so-you-are-insulting-yourself-7

So.. Girl allemaal hebben wij ath some point een moment gehad dat we even stilstaan en kijken wat wij hebben tot nu hebben bereikt in our lives, right?

Nou deze Quote heeft het over het vergelijken van jezelf met others..

Soms zie je dat mensen om zich vergelijken met een ander die net iets meer heeft kunnen bereiken..(Tenminste voor hun gevoel dan). Het vergelijken van onszelf met anderen is volgens deze Quote een belediging naar onszelf toe. En eigenlijk is het ook zo. Ik ben het defenitly met deze Quote eens. Want waar komt de neiging om ons te vergelijken met een ander eigenlijk vandaan? I don’t know Girl..

Your’e doing your’e thing & i’m doing mine

Jou leven en mijn leven verschillen van elkaar, Right? Jij hebt jou dingen bereikt en ik de mijne. De manier waarop jij in je leven staat is iets waar je heel trots op moet zijn en ik ook. Elk hebben we verschillende prioriteiten en interesses. Het feit dat jij iets hebt kunnen bereiken wat ik niet heb kunnen bereiken of omgekeerd betekend niet dat jij het niet in staat bent om het te bereiken maar het is gewoon dat het niet een prioriteit is geweest voor jou in jou leven. Sommige van jullie hebben jullie rijbewijs… Nou ik nog niet. Het is niet dat ik het niet kan halen.. het is dat het gewoon  dat het behalen van een rijbewijs ath this point in my life (voor nu) niet in mijn prioriteit is. Moet ik mezelf nu minder gaan voelen omdat de meeste van mijn vriendinnen wel een auto hebben of auto kunnen rijden? Off Course not,Girl. Voor hun was het een prioriteit en voor mij simpelweg niet. Maakt het hun choice beter of de mijn keus minder? Nope! Moet ik nu daardoor mezelf minder voelen? Of mezelf onzeker gaan voelen? No Way, Girl! Het is gewoon dat wij elk doen of hebben gedaan wat wij persoonlijk voor onszelf belangrijk vinden.

Ik snap het niet.. maar helaas hebben sommige mensen de neiging om zichzelf te vergelijken met anderen…Met als gevolg dat ze zich zelf daarna vervolgens ook nog eens slecht voelen of ontevreden voelen over wat hun hebben bereikt in hun leven. Of zelfs het gevoel krijgen dat ze gefaald hebben..

Ik zal je wat vertellen als je heel goed op let is het bijna altijd op materïele gebied dat mensen zichzelf met elkaar vergelijken. But is it strange?!? Nee..want alles om ons heen dat gepromoot wordt draait om: Het hebben van een topbaan en dure luxe spullen, geld, auto’s, een groot huis. (En uiterlijk offcourse maar daar draait het nu niet om.) In de wereld waarin we nu leven voldoet iemand met een topbaan enzovoorts aan het profiel van succesvol zijn het he-le-maal gemaakt te hebben. En de degene die niet aan het profiel voldoen vallen daardoor niet in de catagorie horen. Ik denk dan ook dat het maybe de reden is van het minder voelen in wat iemand heeft kunnen bereiken dat niet door de wereld waar wij leven word gezien als succes. En als je iemand hebt waarmee je naar school ging en die het één heeft weten te behalen en jij niet vergeet dan niet naar de dingen die jij als prioriteit hebt gesteld. Maar hebben wij de buitenwereld of onze oude klasgenooot nodig om ons harde werk inzet en dergelijke te erkennen en te waarderen? Nope, Girl dat moeten wij zelf doen. Wij moeten onszelf die erkening geven wetende hoe wij al this hebben kunnen bereiken.. En je zult dan ook zien dat je niets eens die vergelijking zult doen en al helemaal niet dat je jezelf minder of onzeker zal voelen.

Een mede blogger zei dat ook heel mooi succes betekent voor haar het volgende:

  “Je hebt succes als je bereikt hebt wat je wil bereiken.”

                                              -Tamara TegenDraads-

http://marategendraads.wordpress.com

Girllll your’e right! En ook al had ik het al tegen je gezegd zeg ik het nog eens echt heel mooi gezegd..beacause dat is de manier waarop we het inderdaad moeten bekijken niet wat de wereld als succesvol beschouwt maar wat jij en ik from square one voor onszelf willen bereiken!

Dat is pas SUCCES!

PicsArt_06-19-11.20.28

PicsArt_07-18-02.20.16

Girl Listen to me.. Never ever moet je wat jij hebt bereikt vergelijken met wat een ander bereikt heeft. En al helemaal jezelf niet minder voelen dan een ander. Haar of zijn prioriteiten liggen gewoon anders… And that’s oké. Iedereen heeft daar ook recht op. En jij ook toch?… En als je maybe the same prioriteiten had maar je die hebt moeten aanpassen omdat er dingen anders in jou leven zijn gelopen door welke reden dan ook en  die hebben voorrang hebben gekregen so be it… kijk dan naar al het moois dat er uit is uitgekomen van jou switch je hebt moeten maken..

Focus op jou leven wat jij hebt bereikt tot nu toe: Dit ben jij & this is me is het niet mooi wat we tot nu toe hebben weten te behalen? Girl we have to be proud about that! Be proud van wat wij hebben kunnen bereiken volgens de mogelijkheden die er waren in ons leven en desondanks sommige omstandigheden die op ons pad zijn gekomen waarmee wij misschien te maken hebt gehad.  Dit is jou leven. Be poud off it!

Vergelijken van jezelf met anderen is eigenlijk zeggen tegen jezelf:

“Alles wat ik heb bereikt isn’t good enough.”

En dit is een belediging naar jezelf toe..

PicsArt_07-18-02.20.16Dat is toch inderdaad een grote belediging naar jezelf toe? This Quote have a good point, vind je niet? I Do. Come on now Girl! Wat maakt een Architect, accountant, meer dan een toiletjuf, schooljuf of winkelmedewerker? Werken ze dan allemaal niet even hard  voor hun geld? Ja okay het verschil in de salarissen zijn er… maar hoe belangrijk is het dan? Als die vette bankrekening jou prioriteit was geweest dan zou je ervoor hebben gekozen nietwaar? Iedereen is in staat om zo’n baan te behalen. Maar goed elke baan heeft zijn bijdrage en functie: Stel je nou eens voor dat er geen toiletjuffen waren hoe zouden de publieke wc’s eruit zien.. Als er geen juffen of meesters waren wie zullen de kinderen dan onderwijs geven? Als er geen architecten waren dan zouden er geen  mooie gebouwen zijn.. Als er geen straatvegers zouden zijn..Girl our streets zouden dan een mess zijn, seriously! Dus jou baan  of jou diploma die jij behaald hebt is just fine, Girl! Vergelijk jou baan niet op hoogte van de salaris..maar zie de waarde die elke baan heeft! Be proud en waardeer het! Als jou prioriteiten niet liggen bij carriére maken hoe kun je dan verwachten  dat je een supervette bankrekening hebt?  Not realistic. Dat betekent dat jou succes niet op je bankrekening staat maar in dat wat jij als prioriteit hebt beschouwt, waarvoor je in the first place hebt gekozen om die als prioriteit te stellen..just think about it!

Sta achter keuzes die jij genomen hebt. Herinner jezelf aan jou hele inzet en het harde werken voor je diploma, je rijbewijs, het sparen van jou autootje, je scooter of je fiets.. Weet je nog hoe blij je was toen het jou was gelukt? Dat zijn de  dingen waar jij heel hard  voor heb moeten  werken on your’e own Girl! Yessss, je hebt keihard moeten sparen of leren om ze te bereiken. Of dat telefoontje die je kreeg met het nieuws dat je bent aangenomen voor je studenten baantje of je huidige vaste baan die je nu hebt. Weet jij nog hoe blij je was?

Waarom zou je jezelf gaan beledigen door jezelf te gaan vergelijken met een ander voor wat jij hebt kunnen behalen  in jou leven?

Voor jou moeten ze waard zijn stuk voor stuk..be proud Girl!

PicsArt_06-24-10.45.16

13-1

PicsArt_07-07-02.02.33

14 thoughts on “#60 Tea Timeeeee!|Don’t Compare yourself with others,No Girl!|Morning Quote|PepT@lk|Morning Vibe

  1. Gek genoeg begint het vergelijken met anderen al heel jong, pas als ouder wordt realiseer je je dat dit totaal overbodig is, zelfs minderwaardig naar jezelf toe. You live and you learn.. bij sommige mensen komt deze wijsheid nooit aan, maar ieder mens is uniek, in hun zijn, in hun kunnen en in hun doen. Als we dat allemaal nou eens zouden waarderen, dan was jaloezie en minachting helemaal geen ding meer!

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een ontzettend mooi en waar stuk! Een erg mooie quote die ik zeker ga gebruiken in mijn leven. En je hebt gelijk! Ik vergelijk mezelf te vaak met anderen, terwijl ik een heel ander persoon ben.
    Deze quote komt op de studeerkamer, bedankt voor het delen!
    Liefs

    Liked by 1 persoon

  3. Heyhey girl! Ik ben blij dat je er wat aan hebt! Ik vond het ook een mooie Quote! Ik heb er ook veel uit kunnen halen this morning. Ja he? Dat hebben we allemaal weleens gedaan maar het mooie is om zo’n quote tegen te komen die je dan een heel andere kant laat zien. Ik heb er zelf helemaal niet bij stilgestaan dat we onszelf daarmee beledigen.. ik heb er ook veel van geleerd!

    Bedankt voor het lezen van mijn artikel Girl! Ik waardeer het enorm♡

    Ik ga hem defenitly hem ook toepassen.. we life and we learn, right?😉

    Hugz, Miss B😙😙

    Like

  4. Wat een super mooi en motiverend stuk! Ik betrap mezelf er best vaak op dat ik mezelf vergelijk met andere mensen… En daarna inderdaad vaak een slecht gevoel. Bedankt voor je motiverende woorden ❤ ik ga zeker proberen om ermee te stoppen!

    Liked by 1 persoon

  5. Wat Tamara heeft gezegd klopt helemaal! Het leven gaat ten slotte over wat jij wil en niet over wat anderen van jou willen! Mooie bloemen, overigens. 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

