Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

#63 Tea Time|Morning Quote:Do you Recognize your’e Faults?|PepT@lk|Morning Vibe

PicsArt_07-12-11.07.28

PicsArt_06-19-11.04.37

       Ola Ladiesssss!

 

So there we go! Het is donderdag alweer! 2016-07-25-11-40-50Lekker geslapen? I hope so.. i did!  Ik heb lekker ontbeten en daarna off course mijn work out routine gedaan. Ik ben heel blij dat het me lukt om het  vol te houden. Yay! Beetje bij beetje wordt het een goede gewoonte en daar doe ik het voor.

So yesterday was het een rainy day. Ik weet niet hoe het bij jullie was maar hier leek het wel herfst. Dat mocht onze pret in ieder geval niet verstoren!

Op onze binnenbalkon gingen we lekker BBQen met zijn drietjes! Het was reuze gezellig! Heerlijke muziekje erbij en genieten maar! Ik hoop dat ook jij een heerlijke dag had desondanks het regenachtige weer van yesterday. Heerlijk altijd die Quality Time!

Hier even een klein kliekje:

PicsArt_07-27-10.22.20

Hubbie heeft ons echt verwend yesterday we hebben onze buikjes heerlijk vol gegeten!

Let’s check  out the morning Quote!

PicsArt_06-19-11.26.58

So this is the quote die ik this morning heb uitgekozen. Lees je meeimages (2)?

So Yes.. Soms is het difficult…

Want we moeten erkennen dat niet iedereen gemakkelijk zijn of haar eigen fouten  erkent. Vaak is het zo easy om een ander op  zijn of haar fouten te wijzen…Maar what about ourselves? Erkennen wij ook onze fouten?  Ik weet het niet .. maar weet je? Ik vind peroonlijk dat we daarin gewoon heel eerlijk moeten zijn. Hebben wij iets gedaan dat niet okay is dan moeten we able zijn om dat erkennen? Zonder gedraai en gedoe. Tuurlijk is het makkelijker gezegd dan gedaan want voor sommige mensen kan dat toch best moeilijk zijn. Ik weet niet of het uit schaamte is of dat het niet willen erkennen door trots komt.

 I don’t know… Persoonlijk denk ik wel dat schaamte iemand de neiging zal geven om zichzelf te verdedigen of reden te zoeken waarom ze iets hebben gedaan. Schaamte kan iemand de neiging geven om hun fout  te verbergen dat kan.. .

Let’s Take a look ath Ourselves°

Toen ik deze quote zag vond ik het wel een goeie om even erbij stil te staan. Gezien de qoute  gaat om het kijken naar: onszelf. Het gaat over het erkennen van onze eigen fouten. Het wel fijn om er even een beetje over te nadenken…Want hoe ben jij? En hoe ben ik?

Hoe zijn wij eigenlijk? Erkennen wij onze fouten best snel? Or are we a person that beat around the bush? Hebben we een ton van excuses om onze fouten goed te praten te minimaliseren te bagataliseren of te rechtvaardigen?

Als ik naar mezelf kijk ben ik wel iemand die makkelijk mijn fouten erken. Om te zeggen: I’m sorry het  was niet mijn bedoeling. Heb ik totaal geen problemen mee. Especially als het gaat om feelings van anderen. Ik denk dat wat iemand als niet fijn ervaart zeker iets is waar je sowieso je excuses voor moet aanbieden. Puur uit respect voor de beleving van de ander…Het is nu eenmaal door de persoon op een bepaalde manier ervaren.. nietwaar?

En dat maakt het tegelijkertijd  soms ook erg lastig. Want als ik weet dat het niet zo is zoals iemand het heeft ervaart dan kan ik wel overkomen als iemand die in verdediging gaat. Dat is zeker zo. Omdat ik wel zoiets heb van je gevoel moet wel overeenkomen met de realiteit.. het is je gevoel maar tegelijkertijd kun je het wel mis hebben dat kun je gewoon niet uitsluiten. Het is nu eenmaal zo dat een beleving wel  overeen moet komen met de realiteit. Ath least zo bekijk ik het mybe denken jullie er anders over en dat kan.

En dus op die momenten kan ik zeker overkomen als iemand die zijn fouten niet erkent omdat ik iets niet kan gaan erkennen dat niet het geval is. Maar goed aan de andere kant als ik merk dat het bij iemand heel diep ligt  dan kan ik wel iemand een favour doen en mijn view laten liggen om de vrede te bewaren. No problem  for me to do that! Soms zie je dat een vriendschap gevaar kan lopen en soms is dat toch net iets meer waard dan je gelijk krijgen.

PicsArt_07-18-02.20.16

In ons Cultuur°

Ik bied mijn excuses ook aan mijn prinsje. Kind of niet iedereen heeft er recht op.

“Wat?! Excuses aanbieden aan een kind?”

Dat hoor je weleens om je heen in ons cultuur.

In ons cultuur is het vaak zo van:

Luister eens: “Wat excuses aanbieden aan een kind!?!” Het is een kind! Wat is dat nou een dat een volwassene excuses aan moet bieden aan een kind?!?!  

Maar een kind heeft ook gevoelens. En om iemand niet je excuses aan te bieden omdat iemand kleiner of jonger is sorry maar daar kan ik niet achter staan. That off thinking is defenitly a No-No for me girl! Een kind wordt ooit ook een volwassene wat krijgt hij of zij dan mee? Kind als je fout bent is niet erg je hoeft niet te erkennen ook vooral niet aan kinderen. Dat is dan the message wat dan onbewust wordt overgedragen een het kind. En ik denk ook dat een kind met de tijd ook veel tegen een ouder zal gaan hebben die dat rare en onterechte kijk heeft.

Als je fout bent bent dan ben je gewoon fout.  Er is niets geen reden om dat te moeten ontkennen. Mijn moeder heeft altijd haar excuses ons aangeboden. En zeer waarschijnlijk heb ik dat van haar ook overgenomen. Mijn gevoelens en die van mijn zusje werd altijd serieus genomen. Niks van ik ben moeder en jij bent kind. Ik ben very lucky dat mijn moeder die kijk  heeft want in ons cultuur is ze 1 van de weinigen. En ik vind het heel belangrijk dat ook mijn prinsje die respect krijgt hij heeft er genoeg recht op. Er is niets mis om toe te geven aan een kind dat je fout zit.  Als je fout zit erken je dat ook altijd? Hoe denken jullie daarover? Let me know girlz..

PicsArt_07-18-02.20.16

Einde Vriendscha

Helaas zorgt het niet erkennen van fouten soms ook voor gebroken vriendschappen. Niet iedereen kan zich er makkelijk erover heen zetten het is of je bent eerlijk or your’e out. En dat is wel iets dat ik eigenlijk  ook wel heb daar ben ik heel eerlijk in. Als je gewoon weet dat je fout bent erken het. Niet erkennen is voor mij een soort liegen dat betekent voor mij dat je gevaarlijk bent want als je kleine dingen niet erkent hoe staat het dan met grotere dingen? Nee dan moeten onze wegen scheiden. Een goed vriendschap staat voor: openheid,eerlijkheid en vertrouwen. Want als je weet dat je fout bent maar je probreert de schuld bij mij  in de schoenen te schuiven..hmmm Nope Nope. Daar heb ik een hekel aan! Of dat the good way is probably not.. Maar goed ik ben ook niet perfect.

Maar ik ben heel zwart op wit wat dat betreft: Het is eerlijk zijn. Klaar. En zorgt ervoor  dat de band ook hecht blijft zonder dat je met iets zit of iemand deep down kwalijk blijft nemen. Je kunt elkaar helder in de ogen kijken. En off course moet het na de excuses wel weer vanouds zijn off course.(Als het niet iets ernstigs is tenminste want dat zal het defenitly tijd nemen dat is een ander verhaal.)Je wilt een mooie pure vriendschap nietwaar? I do. Ik wil dat mijn vriendschappen helder zijn als water. Daarom ben ik ook heel streng voor mezelf. Ik eis van mezelf ook om goudeerlijk te zijn tegen een ander of in mijn vriendschappen. No matter what! En dat betekent als ik fout ben dan ben ik gewoon fout. En volmondig zal ik dat erkennen ook. Maar het moet wel waar zijn. Ik ga niet zomaar iets erkennen wat niet het geval is. Niemand  gaat immers schuld bekennen als ze weten dat ze onschuldig zijn, right?

Maar voor mij weegt het eerlijk erkennen meer dan the issue zelf.

Als je gewoon eerljk erkent dan verdwijnt the issue zelf als sneeuw voor de zon. Bij mij werkt in ieder geval zo.

Ik kijk er niet meer naar om and the case is closed.

Hoe zit dat bij jou? Sharing is caring, Right?

 

PicsArt_06-19-11.20.28

So Yesss! Het heel belangrijk dat we eerlijk zijn tegenover ons zelf en anderen. We have to…

Het maak niet uit hoe klein  of hoe groot the issue is of hoe onbelangrijk het lijkt. Als we weten dat wij fout zitten erken het gewoon. En zand erover. Het maak niet uit hoe jong iemand is.

Fout is fout en niet anders.

You can’t make Wrong Right.

It’s not Fair.

We Have to be responsable for our  Actions.

En dat begint bij Erkennen.

Wat denk jij ervan?

PicsArt_07-18-02.20.16

PicsArt_06-24-10.45.16

13-1

PicsArt_07-07-02.02.33

6 thoughts on “#63 Tea Time|Morning Quote:Do you Recognize your’e Faults?|PepT@lk|Morning Vibe

  1. Wat mooi! Ik zeg ook sorry tegen mijn zoon. Hoe kan ik hem leren vergeven en sorry zeggen als ik als moeder dat niet kan? Als ik onredelijk geweest ben tegen hem, en eerlijk, wie is dat nu weleens niet?, dan moet ik dat toegeven. Zo zien onze zoontjes ook dat je niet perfect hoeft te zijn, maar dat je n respect altijd van elkaar blijft houden. Top meid! Knuffel 💋

    Liked by 1 persoon

  2. Heyhey Dear!
    Wat gaaf dat je ook zo bent met jou zoontje!
    Precies! Hoe kunnen we dat dan aan hun meegeven? Everything start with us! Ons voorbeeld is VERY important! Ik ben blij dat je the same off thinking hebt. Precies perfect zijn kan immers niet. We maken nu eenmaal fouten…it’s just the way it is! Ik ben blij dat je hebt kunnen genieten van onze tea momentje!
    Have a Nice Day Dear!♡

    Liefs, Miss B.💋

    Liked by 1 persoon

  3. Niet sorry zeggen? Daar ben ik niet van ! Als k iets verkeerds heb gedaan zeg ik ook sorry. Respect komt van beide kanten. Zo leert hij/zij ook dat als hij/zij iets verkeerds doet sorry gezegd moet worden

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

