Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

#67° Tea Time| Morning Quote: Comfortable or Happiness?!|Miss B is Taking A little Break till 22 Aug. |PepT@lk|Morning Vibe

PicsArt_07-12-11.07.28

PicsArt_06-19-11.04.37

Yesss! Yesss! Yess! A New Day! cropped-h.jpgThere we go.. Nice day? Nope. Het is zo regenachtig als het maar kan it’s a rainy day dus. Maar goed we moeten dankbaar zijn for this new day! Dat we wakker zijn en dat we die met onze loved ones kunnen doornemen. En dat maakt deze rainy day lekker minder belangrijk.

So.. Girl ik ben later today moest paar dingen doen. Later op de dag is het Family Timeee! Dus ik kijk er zeker naar uit!

Er is een tijd voor alles:

Miss B is gonna Take a  little Break…

PicsArt_08-03-11.59.17

Ik heb besloten om even een break te gaan nemen. Na een paar maanden  5 a 6 dagen per week non stop te hebben geblogd ga ik even vrij nemen. Dat hoort er ook bij toch? De zomervakantie is bijna ten einde en wil daar nog even volop van gaan genieten. Ik ben bezig met een groot persoonlijk iets waar jullie later over een paar maanden van zullen horen. Daarnaast heb ik de twee nieuwe rubrieken die ook soon van start gaan. Ik ga ook kijken naar de indeling van mijn nieuwe rubrieken en  onze  Tea Time en hoe ik het dan het beste in elkaar kan zetten. Dus moet ik even een break nemen om dat allemaal  nice in elkaar te zetten ! Yayyyyy!

So girlz ik ben er weer op 22 augustus!

Af en toe zal ik zeker jullie artikelen lezen enzo compleet weg ben ik dus niet. Maar zodra ik terug van mijn break ben dan gaan we het weer lekker gezellig verder met onze Tea time en de andere rubrieken! Ik kijk er nu al naar uit! Ik hoop dat julie het begrijpen!

En anders maak ik het later goed! Hihihi.2016-07-07-13-40-56

Op naar de the morning Quote die ik heb uitgekozen this morning…

PicsArt_07-18-02.20.16

PicsArt_06-19-11.26.58

So Yes! hier issie dan! Een Quote met een interessante vraag: images (65)

Are you Happy or just Comfortable?

Tja..toen ik deze quote zag dacht ik deze moet ik maar eens uitkiezen.

Allemaal houden we van comfort maar ook vinden we het heel belangrijk om happy te zijn.

Het kan op verschillende terreinen voorkomen dat je moet kiezen tussen wat comfortabel en wat je echt happy maakt. En ook al is happiness belangrijk wordt er daar niet altijd voor gekozen.

Strange, right?

PicsArt_07-18-02.20.16

Heerlijk! Lekker Comfortabel!

Het is kiezen voor comfort is not strange allemaal hebben we wel dingen die we comfortabel vinden. Maar die ons niet altijd echt helemaal happy maakt. Als ik naar deze vraag kijk dan denk ik  dan aan  verschillende dingen zijn die eigenlijk niet healthy zijn maar wel comfortabel. Bijvoorbeeld:

Het lekker kunnen snoepen en van alles kunnen eten. Heerlijkkk! Minder bewegen en niet teveel te moeten inspannen is lekker comfortabel. Heerlijk! Als je uit stage of werk komt of school is de kans veel groter dat je naar de keuken gaat om  iets te  gaan eten en dan lekker op de bank gaat zitten, right?  En is het normaal dat we na een lange dag daarvoor te kiezen. Lekker voor op de bank met iets om te knabbelen heerlijk! Tell me about it!

PicsArt_07-18-02.20.16

Story Time! Let me tell you something..

Ik heb dat een paar maanden terug gehad dat ik een bad habit ontwikkeld had. Tijdens het boodschappen doen was het een must voor mij voor bijna elke avond iets lekkers kopen hebben voor op de bank. Girl! Het is heerlijk lekker knus op de bank met je favorite programma’s op de buis of kijken naar Netflix. Heel gezellig en off course! Een lekkere zak chips erbij of pikante nootjes. Knabbelend lekker alles naar binnen werken hihihi…I did it! Lekker comfortabel. Maar tegelijkertijd was ik niet echt happy want ik wist deep down dat dit slechte habit die ik zelf heb ontwikkeld zijn leuke gevolgen had.

En dus na de hele zak bijna alleen opgepeuzeld te hebben (want ik ben degene die het gekste is op chips in huis) voelde ik me afterwards toch wel schuldig en daar werd ik niet happy van. En elke keer zei ik tegen mezelf dat het nu echt de laatste zak of de laatste keer is. Ik kwam toch uiteindelijk 7 kilootjes bijna 10 kilo volgens mij. En tja…dat is niet fijn off course. Daar wordt je zeker niet vrolijk van! Especially als je het merk aan je kleren. So.. toen ik deze Quote zag moest ik er wel aan denken  & off course heb ik inmiddels deze bad habit achter me kunnen laten. Yayyy! En koos ik voor wat me happy maakte. In het begin was het niet te merken dat het me happy maakte want het was moeilijk om die paadje met al die lekkernijen over te slaan in de supermakrt. Het was niet makkelijk. Maar hubbie maakte dingen voor mij die healthy zijn en lekker. En nu heb ik de chips (hmmmm) ingeruild voor andere dingen die healthy zijn maar toch lekker en wil ik nu niets anders. En voel me elke keer trots door mijn gezonde keuzes die ik maak. Geen schuldgevoel meer. En de extra kilootjes zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Het kiezen om uit die comfortzone te gaan is vaak minder aantrekkelijk. En niet heel erg makkelijk especially als het om een bad habit gaat maar die wel veel comfort bied dan het is zeker een challenge!

 PicsArt_07-18-02.20.16

Comfort or Happiness?

Als jij zou moeten kiezen wat zou jij dan kiezen? Sportschool after work or school or lekker op de bank en naar je favorite programma’s kijken?

Gaan sporten als je uit je werk komt is dus niet makkelijk. Laten we eerlijk zijn. Hoe fanatiek je ook bent. Het is niet iets waar echt om staat te pringen after e long day. In het begin on the long run wordt het een gewoonte en zie je the benefits. Het resultaat mag er dan wezen! Je bent fit en je voelt je lekker in je vel en je ziet mooie resultaten voor je harde werk. De meeste van ons zouden deep down wel weten dat kiezen voor de sportschool the most smart thing is to do. Maar vaak kiezen we toch voor comfort die ons ook weer niet echt happy maakt en desondanks  je weet dat te veel snoepen en eten en niet echt voldoende bewegen maakt dat je met de tijd flink zal aankomen. Niemand wordt er happy van maar toch kiezen we vaak voor  comfort.. So Yesss…the struggle is real!

We weten dat er consuquenties zijn maar het is zo comfortabel! En off course zien we dat extra buikje  liever gaan  dan komen. Maar toch neig je sneller naar die comfortzone..

Maar goed zo kan het ook met vriendschappen voorkomen dat je eigenlijk niet echt happy bent in een groepje vriendinnen. Door hun acties bijvoorbeeld. Dat krijg je vaak mee te maken op school especially middelbare school. Je kent het wel een klas die bestaat uit meerdere groepen. Een groep van de’Nerds’, Fashion bewuste Girls, Pestkoppen, de zondebok, het buitenbeentje. En zijn er maar een paar die echt prima voor zichzelf opkomen en geen groep nodig hebben en er zijn een paar die bij een groepje in een andere klas horen en daarmee hangen in de pauze.

So..je bent niet echt happy met de acties van je vriendinnen en hun manier dat ze omgaan met anderen sta je er eigenlijk totaal niet achter. Maar desondanks alles voel je je wel comfortabel in de groep. Want jij hebt in ieder geval een groepje waar je bij hoort en je hebt niet de zorg dat ze jou zo behandelen of dat je het buitenbeentje of zondebok van de klas hoeft te zijn. Maar of je nou happy bent?!? Hmm. Maar je  wilt tegelijkertijd ook niet afgestoten worden door de groep en dus kies je voor de comfort.. En dus is het makkelijker om deel te blijven maken van die groep vriendinnen maar Happy dat ben je niet echt. De Highschool dilemma’s waarmee je te maken kunt krijgen. Tell me about it…

Maar je  kunt ook een topbaan hebben die je veel comfort bied. Een vette bankrekening off course! Je kunt lekker kopen wat je wilt en doen wat je wilt. Maar omdat te kunnen blijven doen moet je eigenlijk keihard werken. Je kunt net zo goed je bed op je werk zetten omdat je meer op je werk bent dan thuis. En dat maakt je toch desondanks alle comfort niet echt happy bent. Je hebt haast geen vrije tijd en leeft meer om te werken. En de dingen warvoor je keihard werkt kun je ook niet echt veel van genieten. Geen tijd om met je vriendinnen door te brengen, je gezinnetje of partner/vriendje,familie. Maar toch weegt de comfort meer mee en ga je er toch voor je werk desondanks het je niet echt happy maakt.

PicsArt_07-18-02.20.16

PicsArt_06-19-11.20.28

So Yessss! Deze Quote laat ons dus even nadenken  gaan we voor comfort of gaan we voor wat ons happy maakt. En bij elke zijn er voor en nadelen vorbonden en dat maakt de keuze vaak lastig! Welke zou jij kiezen? Wat ik heb gedaan is die bad habit te verbreken ik koos dus voor happiness. Het was niet makkelijk voor me zak chips en pittige nootjes in te ruilen voor lekkere Heatlhy dingen. But i Did it! Het nu een healthy gewoonte geworden. En ik merk het verschil in mijn clothes hihihi. En ik voel me lekker in mijn vel!

Maar goed we moeten soms deze vragen echt aan onszelf stellen en de voor en nadelen op papier zetten en vervolgens een choice nemen. Happiness is voor mij toch veel belangrijker comfort is niet altijd de juiste keuze. We deserve to be Happy! & so do I & so do you Girl! Having bad habits is a challenge maar je kunt je overwinnen!  Je moet echt de nut ervan inzien! Om die bad habit te veranderen in a good habit!

Sharing is Caring, Right?

Heb jij een bad habit? Of heb jij die weten te doorbreken? En wat vind jij belangrijker comfort of happiness? Heb jij hier ervaring mee gehad?

Let me know..

PicsArt_07-18-02.20.16

PicsArt_06-24-10.45.16

Lekker swingen this morning!!!! Oh Yessssss!

Ik zie jullie 22 Augustus 2016 weer!

13-1

PicsArt_07-07-02.02.33

14 thoughts on “#67° Tea Time| Morning Quote: Comfortable or Happiness?!|Miss B is Taking A little Break till 22 Aug. |PepT@lk|Morning Vibe

Geef een reactie

