Miss B & Teenage Ervaringen GirlzT@lk!/Nieuwe Topics

No°1| Miss B’s Teenage Ervaringen|Let’s T@lk..Teenage Challenge No.1 : Who Am I ?!(Part 1.)

2016-08-13-13-39-03.jpg

2016-08-09-18-13-18

 

Welkom bij mijn Nieuwe Rubriek

So Girlz! There we go!PicsArt_07-30-02.51.33 Net als jij was ik een paar jaartjes geleden ook een teenager. En ik weet uit ervaring dat je veel op je bord krijgt in this stage of life als tiener. Maar het is ook een fun time tenminste als je de juiste keuzes maakt..

Ohwww Yeah Girl!!! Definitly!

Maar als ik kijk naar wat ik nu weet dan denk ik zeker dat tiener zijn heel leuk is maar dat je tegelijkertijd  als tiener heel erg op je hoede moet  zijn.  Als tienerzijnde zijn er veel dingen waarop je moet letten en komt er veel op je af. No Girl, ik ga geen preek houden hahah.. but it is what it is the reality, right?! Er zijn choices dat je niet meer ongedaan kan maken. Maar dat besef je niet altijd.

Het leek me leuk om mijn ervaringen met jou te delen. En om over  verschillende onderwerpen te hebben waarmee je te maken krijgt in this stage off life als tiener. Ik heb er zin in en ik hoop jij ook! En ik hoop dat je er wat aan hebt want daar doe ik het allemaal voor. Zullen we gaan kijken naar The First Topic?

PicsArt_07-18-02.20.16

Teenage Challenge No.1:

Who Am I ?!

Als tiener moesten we allemaal ontdekken wie we zijn de basis is er van wie van nature zijn en wat we hebben meegekregen van onze ouders. but there is a lot to deal with. En het is in deze fase dat je er echt mee aan de slag gaan met het ontdekken wie jij bent er komt veel op je pad & most the journey you have to do it on your’e own want je ouders kunnen niet 24/7 aan je zij zijn.

Je krijgt te maken met emoties, gevoelens, hormonen, verliefdheid teleurstellingen, beproevingen and keuzes die je moet maken. En allemaal hoort het bij het ontdekken wie je bent. Best funny want nu pas besef ik dat het eigenlijk is wat ik als tienerzijnde deed. En jij nu ook. Het is eigenlijk een belangrijke fase en eigenlijk ook heel leuk. Helaas gebeurt het niet zonder challenges en ook niet zonder gevaar.

Hoe was ik als Teenager?

Ik was best een relaxte tiener. (En ook mams vond dat ik haar niet veel hoofdpijn heb gegeven hihih). Ik was een rustige teenager ik stond niet op de voorgrond, hield niet van drama en ik was erg strong minded en liep niet met anderen mee.(Tenminste…niet blindelings.) Als ik mee deed met wat dan ook dan deed ik het bewust omdat ik het wil. Niks gebeurde tegen mijn wil. Ik liet me niet makkelijk beïnvloeden en was best een pluspunt en voordeel especially in deze fase, als ik er nu achteraf naar kijk. Want anders wie weet hoe het dan was uitgepakt met the things dat de meiden om mij heen deden als ik niet was dan was ik waarschijnlijk in alles mee gegaan. Defenitly! Maar dat zorgde er ook voor dat ik niet overal matchte. En dat kon me niet schelen als ik zag dat het dangerous is je weet wel dat je weleens in de gevarenzone kon belanden, dan nam ik de benen. Ik was niet iemand die iemand snel te vriend nam. En zat er dus niet echt mee als het uiteindelijk  einde ‘vriendschap’ was. En ik denk ook omdat ik echt op mezelf was. Nog steeds ben ik the same op dat gebied. Ik was (en nog steeds) niet echt afhankelijk van anderen om lol te hebben of om mezelf happy te voelen. Maar helaas kon ik er niet onderuit er waren een groep stoere girl die iedereen teisterde en ook ik kwam er niet onderuit. Ik hou niet van trouble dus ik een  echte chiken op dat gebied.

“Ik wist nog dat ik dacht:

Dit bedoelde mams dus…”

But anyways ik heb mezelf niet in situaties bevonden dat ik beslissing nam die onherstelbaar waren, Thank God! Ik denk dat het meer is door wat ik bij andere leeftijdsgenoten zag. Ik kreeg the example what no to do on a regular basis. En ik zag dat als iets om van te leren.

But Yes.. Als tiener ben je toch een beetje nuchter en zie je sommige gevaren niet en dat had ik dus ook. Mijn moeder praat over van alles met me en het was grappig om te het allemaal in praktijk voor me neus te zien afspelen. Ik wist nog dat ik dacht: “Dit bedoelde mams dus.”It was clear to me dat mijn moeder knows what she was talking about.

Maar onze ouders zijn er wel degelijk van bewust van het gevaar wat we lopen en al vond ik het destijds irritant snap ik today wel waarom ze zich zo als een bodyguard gedroegen hihihi. But anyways..uhmm ik denk dat het mij zo’n 5 jaar heeft gekost om mezelf  echt compleet te ontdekken. Ik wist mezelf goed te beschrijven en wist wat mijn zwakke kanten en sterke kanten waren. En wat bij me past en wat totaal niet. Qua kledingstijl en qua vriendinnen. Op mijn 20 ste heb ik dat punt kunnen bereiken en dat is defenitly heel fijn. Je kunt elke challenge die op je pad komt dan ook net iets beter aan en je keuzes die je moet maken maak je dan met een vastberaden gevoel. I dont know how to explain that girl.. but i hope you understand what i mean.

”You will Learn As you Grow”

En off course leer je nog meer van jezelf kennen as you grow.. En dat doe ik nu dus ook nog steeds niets als een teenager natuurlijk maar als een jonge vrouw…

Ik denk dat we in elke stage of life onszelf meer en meer zullen vormen en ontwikkelen en meer zullen leren. Weet je?  Er komen steeds things bij die je meemaakt en waar je uiteindelijk aan de hand van de ervaringen die je opdoet meer  zult vrouwen. Ik denk ook het allemaal invloed zal hebben tot wie  je uiteindelijk zal worden.

Maybe ben jij op dit moment nog aan het uitzoeken en ontdekken wie je bent en dat gaat bij iedereen anders bij de één sneller dan de ander. Met de kennis die ik nu heb opgedaan is my advice to you:

Ontdek voor jezelf wie jij bent en take your’e time.

Als iets niet in jou straatje ligt: Don’t do It! Because obviously it’s very clear dat het niet is wie je bent anders zou je jezelf er niet zo ongemakkelijk bij voelen, right?

En dan weet je ook meteen okay this is not me. op die manier leer je jezef ook steeds beter kennen. en weet je okay dit past niet bij me.

Het is een leuke fase maar het is zeker belangrijk om jezelf eens goed af te vragen: Is dat wie ik ben of wil ik dit ook doen omdat mijn vriendinnen het doen?

Het is zeker om twee keer na te denken over things dat je op je pad komen. Not always wil je het er met ouders over hebben en dus is het handig om  je gevoel te volgen en in mind te houden wat je ouders je hebben geleerd en voor hebben gewaarschuwd. Dat zal je wel helpen om the right beslissingen te maken. Jij bent jij en you don’t have to nothing That’s Not You!

En het allerbelangrijkste: Don’t Rush yourself!

If You Have a Question…

Feel Free to Ask me, Girl!

Als je een vraag hebt over mijn ervaring op een bepaalde terrein of onderwerp waar jij nu momenteel mee zit, dan kun je mij je vraag stellen en dan zal ik  er schrijven  in dit rubriek hoe ik dat heb aangepakt. Want dat is ook de doel van dit rubriek.

Heb je een suggestie over een bepaalde algemene onderwerp dan kun je onder in de commentsbox je vraag aan me  stellen. En anoniem je vraag stellen kan ook, girl!

Dan  kan je me mailen naar:

bellamyzblogzthingz@gmail.com

So Yes! Ik hoop dat deze rubriek a little bit helpfull gaat zijn.

See You soon a our next:

Let’s T@lk About Me and my Teenage Challenges.

PicsArt_07-18-02.20.16

2016-07-07-13-40-56

6 thoughts on “No°1| Miss B’s Teenage Ervaringen|Let’s T@lk..Teenage Challenge No.1 : Who Am I ?!(Part 1.)

  1. Ola Chica😙 como estas! Yes i’m lucky dat heb ik te danken aan mijn karakter en mijn moeder..i guess…
    Maar ja ik hoop dat nu je wel weet wie je bent dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste , right?!?

    Like

Geef een reactie

