Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

No.71|Tea Time|Morning Quote: Girl, Do YouDare To Say No?|PepT@lk| Mah Morning Vibe

PicsArt_08-19-04.02.51

 

2016-08-09-18-13-18

Morningggg, Dear!

PicsArt_08-11-11.35.50

Morninggggg! 2016-08-15-23-52-05Dear! Are u ready for this new day? Come on girl! Get yourself toghether je kan het! Zet een heerlijk muziekje op. Dat helpt me meestal wel. So, it’s het pas vakantie geweest  en toch kijk ik er  wel uit naar het weekend, jij niet?

So, Yesss! Ik heb heerlijk ontbeten en ik heb gekozen voor heerlijke mok thee met mango taste. Let’s check out this morning quote. Ik heb veel op planning en ik heb er veel zin in en ik hoop jij ook!

PicsArt_06-19-11.26.58

Yess! Vaak willen we niet nee zeggen. images (6)Met als gevolg dat we gewoon alles maar doen. Zoals de quote zegt: Zwijgen is inderdaad toestemmen. Elke keer als je iemand zijn zin geeft stem je toe puur omdat je het moeilijk vindt om nee te zeggen.

Het kan je in verschillende situaties gebeuren. Bijvoorbeeld op je werk: Je wilt niet nee zeggen tegen je baas of manager uit angst dat het je baan zal kosten. Met als gevolg dat je alles maar doet met tegenzin. Maar voor hoe lang is dat vol te houden? Het zal uiteindelijk te veel worden. Het is goed om je rechten te weten en te beseffen dat je ook nee kunt zeggen. We hebben twee keuzes ja en nee. Ja is leuk! Het gevolg van ja zeggen is dat mensen happy  met je zijn, je bent dat de beste van de hele wereld hoor je dan. En dat is leuk i get it. Het  nee zeggen wordt als een afwijzing ervaren en dat brengt een minder leuke vibe met zich mee teleurstelling, ontvredenheid en het kan voor ongemakkelijke momenten zorgen en je een rot gevoel geven. Maar toch is het een keuze: We kunnen kiezen voor ja of nee. En als je iets niet wilt dan hoef je het niet te doen. We have to be able to say: No. Als je weet dat je altijd flexibel bent en je baas een handje geeft door in te vallen of extra te werken is het ook wel eens redelijk dat je baas ook begrijpt wanneer je nee zegt.

Door elke keer maar alles te doen uit angst dat iemand je kwalijk neemt is no life girl. Come on!

So Yes…Deze quote is right: It’s okay to say no sometimes.

So Tell Me

Vind jij het moeilijk om nee te zeggen?

PicsArt_06-19-11.20.28

Het is geen leven lijkt mij om constant op een manier door het leven te moeten als iemand die alles maar te doet terwijl hij of zij geen zin in heeft. But on the other hand… is het ook difficult om nee te zeggen want je wilt iemand niet beledigen of rot laten voelen. Maar wat voor leven zal je dan hebben als constant maar dingen doe tegen je wil in? That’s right. That’s no life, girl! Dan ben je in principe constant anderen aan het pleacen. And what  about you? What about wat jij wilt dan?!? Er is niets mis mee om iemand een paar keer een favour  te doen. Maar het moet ook kunnen dat je iets kan afwijzen, als je al iets anders te doen hebt of gewoon geen zin hebt.

Ik vond deze quote zeker een goede quote. In alles toestemmen is no good als je het niet wilt dan wil je het gewoon niet simpel toch?

So Yes! Let’s face this day & off course met deze Quote in mind! Het is niet de bedoeling dat we ineens op alles nee zeggen. Maar ik bedoel we mogen zeker niet vergeten om nee te zeggen op de dingen die we gewoon niet willen doen of kunnen doen ongeacht wie het vraagt. We have to be able to say no zonder ons schuldig te moeten voelen tegen een ander of bang zijn dat we the next time niet uitnodigd zullen worden.. I’m just saying.

Ja zeggen is great.. but: No is an option also.

Hoe zit het met jou?

Zeg jij makkelijk Nee?

En zo niet, wat vind jij er moeilijk aan?

PicsArt_06-24-10.45.16

Ik vond the ” No ” part van this song wel wat hihihih! Vadaar deze song!

Have a Nice Day!

See You Tommorow? I hope so.

13-1

2016-07-07-13-40-56

11 thoughts on “No.71|Tea Time|Morning Quote: Girl, Do YouDare To Say No?|PepT@lk| Mah Morning Vibe

  1. Ik heb geen enkele moeite met nee zeggen. Ga mezelf niet in een situatie brengen waarin ik helemaal niet wil zitten en als je ergens ja op zegt waar je over twijfelt dsn breng je jezelf dus wél in zo’n situatie. Of mensen het nou leuk vinden of niet, ik zeg duidelijk ja of nee !

    Liked by 1 persoon

  2. Juist Precies! Wauww Girl! Can you teach me?😂😂 Pfff, ik vind het niet moeilijk om nee te zeggen of om mijn grenzen duidelijk te maken dat is zo gepiept. Maar als het gaat om mensen die ik ken dan vind ik het wel moeilijk omdat ik ze niet wil beledigen pfff.

    Maar het lukt me uiteindelijk wel om nee te zeggen maar dan met een hele uitleg erbij. hahahaa😂

    Liked by 1 persoon

  3. Oh uitleggen doe ik mijzelf ook niet als ik dat niet wil 😂. Men vraagt of jij geeft toch ook geen hele uitleg als je Ja zegt ?? Een ander moet maar begrijpen dat je Nee zegt en daar een goede rede voor hebt. Begrijpen ze dat niet? Dan is dat hun keus! Met of zonder uitleg .. hun conclusie zal daar niet door veranderen en dat moet je ook niet willen veranderen. Zo’n onderdanigheid ben je niemand toe verplicht!! 😘

    Liked by 1 persoon

  4. Hahahahaha Girl! Your’e so Right! Yessss! Hhahaha de eerst volgende keer dat ik me in zo’n situatie bevind dan zal ik dit zeker gaan proberen! 😎😂 Want inderdaad je zult een goede reden hebben waarom je nee zegt. I wi’ll try it the next time! Good point Dear!👌
    Yes! Ik ben dat inderdaad niet verplicht! ThnQ Dear ♡💋💋

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

