#GIRLZTALK!/Miss B & Teenage Ervaringen GirlzT@lk!/Nieuwe Topics

Miss B &Teenage T@lk: Mah Expierence & Choose your’e Friends Carefully They Have Big Influence!

 

PicsArt_07-30-02.51.33.jpg

Choose Your’e Friends Carefully, Wees Selectief!°

So Girl! Listen to me.. Je ben het met me eens dat je veel waard bent, right? En dat je waard genoeg bent om niet iedereen in je leven toe te laten. Je vertrouwen die geeft, je vriendschap, je persoonlijke dingen die je met je vriendinnen zou willen delen zijn allemaal waardevol. Vaak wordt het uitkiezen van vriendinnen onderschat. Ohw Yesss! maar ik zal je wat vertellen zij zullen voor een deel bepalen hoe jou tienerjaren eruit zal gaan zien.

Yes! Off course ligt het eraan hoe beïnvloedbaar je bent. Ben je iemand die erg op zichzelf is? En sommige dingen die je niet aanstaan duidelijk: nee op zegt? Dan zit je goed. Maar Girl, Helaas is het juist zo dat vele hun vriendinnen volgen.

Je kent het wel er worden altijd wel een groepje meiden:”Nerd” genoemd. Wat in mijn tienerjaren stond voor brave meisjes. En je had de meiden die bij de stoere/hippe girlz crew hoorden.Yes!

In mijn tijd viel ik onder de brave meisjes en dus was ik een “nerd”. Allemaal prima want er zijn gewoon dingen die ik niet doe. Ik zat voorin in de klas bij de andere “nerds” en stopte met achterin zitten. Ik vond de meisjes in de eerste instantie leuk maar hun acties die vond ik minder leuk. Yes! En dus moest ik kiezen in dingen doen die ik niet leuk vind om erbij te horen of dan maar “nerd” worden genoemd en om ver van dingen te blijven die weleens nare gevolgen kunnen hebben… Girl, ik koos voor de second one. Yes!

The Best Choice Ive Ever Made!

Yes! De stoere/hippe girlz daar wil iedereen bij horen (meestal dan). Ze droegen merkkleding, the nieuwste sneakers en waren knap. Hadden boyfriends met auto’s ( en de meeste hadden boyfriends die paar jaar ouder waren). In mijn tienertijd waren dat “The Hipe Girlz” Yes! Leuk en stoer allemaal.. maar naarmate de schooljaren vorderde zag je ook de nadeel ervan. En wat was ik blij dat ik voor mezelf heb gekozen.

Time Will Tell A Lot

The Girlz presteerden minder op school, gedroegen zich “funny” in de klas en treiterden de juf zolang dat ze klas werden uitgestuurd. Ze waren zo vol van zichzelf en dachten stoer te zijn. Helaas niet stoer genoeg om door te hebben dat ze eigenlijk hun zelf ermee hadden en uiteindelijk zelfs bleven zitten. Andere kwamen op school wanneer ze er zin in hadden en spijbelden alsof het de normaalste zaak waren. En deden het in het begin heel stiekem en deden later alsof het de normaalste zaak was. Andere vonden het welletjes en verdwenen tijdens de tussenuur met hun vriendje en kwamen tot the next day weer op school. Dat was stoer en cool in hun ogen.

Ik was blij voor de keuze die ik nam om mezelf te blijven en mij gevoel te volgen.

PicsArt_07-18-02.20.16

Ik die elke dag (bijna) trouw mijn lesuren volgende was een “Nerd”. Yes… bijna wat ik ging soms ook met groepje meiden effe de stad in. Hey, ik ben geen engeltje. That’s tieners doen, right? En ergens vind het ik ook iets wat bij tiener zijn hoort. Maar met mate het moet wel onschuldig en leuk blijven. Soms wouden we Mac eten en dan moesten we helemaal naar de stad lopenen dan verlies je de volgende lesuur. Maar we kwamen altijd wel terug. En soms met alle gevolgen van dien. Hihihih. We moesten dan nablijven.  Er altijd wel een docent die je ziet vertrekken. Maar de ervaring is leuk ik deed het af en toe en met mate en ik doet niks dat nare gevolgen kan hebben.

The Girlz die tot de Hippe/Stoere groep behoorden werden of op jonge leeftijd zwanger, andere stopten met school. En degene die overbleven veranderen in een “Nerd” I guess.. Dat voor sommige het kwartje ook is gevallen. Andere bleven op school maar bleven toch afzijdig van de “nerd” groep. Maar presteerden wel beter dan toen de “Stoere/Hippe ” Girlz uit een groter groepje bestond.

Ik was blij voor de keuze die ik nam om mezelf te blijven en mijn gevoel te volgen. En om niet in dingen mee te gaan dat ik wou of dat ik wist dat het gevolgen voor me kon hebben voor altijd. Ik denk zeker dat je heel goed moet opletten wie je kiest als vriendinnen.  In het begin lijken ze leuk om mee om te gaan en wil je erbij horen maar naarmate de schooldagen voorbij gaan zul je werkelijk weten of ze echt bij jou passen. Het moeilijkste is als je beseft dat je niet bij ze past en de groepen eigenlijk al gevormd zijn. Iedereen weet een beetje dat je bij die bepaalde groepje hoort. En het is moed dat je dan nodig hebt om te zeggen: You know what? Jullie bekijken het maar daar doe ik niet aan mee. Yes, er is veel moed dat je nodig hebt om jezelf van de groep afstand te nemen. Want door hun acties besef je achteraf dat ze toch niet zo leuk zijn zoals je de eerste instantie dacht. En het is dan ook zo dat je ineens door de groep gepest kan worden en dat je zeker in het begin alleen zit. Totdat anderen je zullen benaderen of uitnodigen om bij hun te zitten.

De hele “Nerd” groep presteerde goed en gingen allemaal over. Er waren een paar die ook zwanger raakten waarvan je nooit had gedacht dat ze daar überhaubt mee bezig waren. Maar the point is uiteindelijk dat je blijft wie jij bent. En het belangrijk om selectief in wie je kiest om er mee om te gaan. En dat je dingen die je niet aanstaat durft af te wijzen. En ook achter je beslissing blijft staan zonder bang te zijn dat je afgestoten wordt of nergens meer bijhoort. De impact die vriendinnen hebben is enorm. Als je  vrienden hebt die “braaf” zijn heb je meer kans op een tienertijd zonder te veel ‘drama’ door te brengen. En is de kans dat je je diploma haalt heel groot want je stimuleert elkaar maken en hechtenallemaal evenveel waarde aan school en zien in dat het jullie toekomst is. Als je met vriendinnen omgaat die dingen doen waar er een “dure price tag” aan hangt.. Tja.. Dan kun je te maken krijgen met dingen die je helaas niet meer ongedaan kunt maken. Het hoeft niet altijd zo te zijn maar die risico is defentily wel. En op Curaçao is het zo dat als je bestempeld wordt in je schooldossier als iemand die zijn school niet serieus neemt en een kilo schorsingen op nablijfbriefjes op zijn naam heeft het defenitly the way dat andere scholen je zien beïnvloeden. En loop je risico dat je niet op andere scholen aangenomen wordt. Of dat je op een gegeven moment van school gestuurd wordt. Het is zonde om door met the wrong crwe te hangen onterecht bestempeld te worden terwijl je eigenlijk helemaal niet zo’n type bent.

Het is dus very important girl to be Carefull who you choos to spend your’e time with @ school. Blijf staan voor wie jij bent ik kan dit niet genoeg blijven zeggen want in praktijk is dit niet makkelijk. Maybe krijgen sommige van jullie zowat een hartverzakking alleen bij het gedachte al om die stap te moeten nemen. But @ the end is is worth it! The highschool vibe die ik ken ik maar al te goed. Het is niet zo lang geleden dat ik die ervaren heb.

Ask Yourself..

Bedenk voor jezelf het volgende:

  • Waarom wil ik perse bij deze groepje horen?
  • Ben ik bang om alleen te zijn?
  • Als ik weet dat dit groepje meiden met vuur spelen (dus eigenlijk dingen doen die niet door de beugel kunnen) waarom join ik ze dan? Ben ik bang om weg te gaan voor hun reactie?
  • In hoeverre blijf ik bij wie ik ben?
  • Durf ik staan voor wie ik ben? Ook al betekent het dat ik er de komende tijd er alleen voor sta?

Heb jij op dit moment een leuke klas of groep die het beste in je naar boven haalt?  Dan ben je een very lucky, Girl! Enjoy Girl! Maar zie je een andere girl afgestoten worden door de “the populaire groep” waar ze eerst bij hoorde? Betrekt haar dan in jou groep. Because it really takes courage to choose for yourself & for what is right! Dat is zeker iets dat beloond moet worden.

 

 See you soon! Bij ons next Teenage T@lk  With Miss B.

Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad.

So mah Message is:

 

Choose Your’e Friends Carefully, Wees Selectief!°

 PicsArt_07-18-02.20.16

download (15).jpg

2016-07-07-13-40-56

2 thoughts on “Miss B &Teenage T@lk: Mah Expierence & Choose your’e Friends Carefully They Have Big Influence!

Geef een reactie

