Miss B & Motherhood♡/Nieuwe Topics

Miss B & Motherhood♡Q&A “My Answers van jullie Questions aan mij over mijn Opvoeding”

2016-07-28-17-39-41

PicsArt_08-09-07.55.02

PicsArt_09-04-10.50.29

PicsArt_09-14-11.01.44.png

Finally!

Eindelijk kon even tijd maken om deze Q&A te doen! So, Yes dit zijn uiteindelijk de questions die aan mij werden gesteld. ThnQ Girlz! Voor jullie vragen.

Lees je mee?

 

Mah Girl:

2016-09-15-11-21-19

#1.Wat is tot nu toe het moeilijkste moment wat je heb meegemaakt als moeder?

Weet je Marushi, Girl? Het moeilijkste wat ik vind dat ik tot nu toe heb meegemaakt is als mensen mijn kind opzettelijk verdrietig maken. En doet pijn hij want is een hele liefdevolle jongetje. En het trieste is ik heb ik heel pas geleden meegemaakt.

So, Yes dat is heel moeilijk! No Doubt About that!

Mah Girl 2016-07-18-14-29-06

#2.Wat doe je of zou je doen als hij met een lelijke woord thuis komt?

Nou meid, Ik weet nog toen hij vijf was en hij thuiskwam met de vraag wat F**** Y** betekent. Wij dachten hoorden we het goed?! Ik verslikte me bijna in mijn glas sap toen hij dat vroeg . Hahahah! Zei mijn kleine baby dat nou echt?! **Zucht** Wij keken hem en daarna elkaar  vol verbazing aan want tja want wat doen kleuters nou met that kind off words in hun woordenschat, right?

Wij herpakten  onszelf best snel en reageerden eigenlijk heel relaxed. Wij hebben hem uitgelegd dat er woorden zijn die je kunt gebruiken en er woorden zijn die niet netjes zijn om te gebruiken. Ik heb hem juist een compliment gegeven voor het feit dat hij het kwam vragen. Want stel je nou eens voor dat hij het klakkeloos zou overnemen. That’s, Right! Dat zou een nightmare zijn!

Wij hebben hem altijd geleerd om eerst te vragen wat iets betekent als je iets niet weet. En hem ook gezegd dat wij niet boos worden.  Het maakt dus niet uit wat voor vraag hij stelt. Wij zullen eerder boos worden om het stiekeme gedrag of als hij ons juist niets vraagt of niets tegen ons zegt. En dat is ook wat wij tegen hem zeggen.

En de betekenis van die woord? Die hebben we hem off course niet verteld. Daar is hij te te te jong voor.

#3.Hoe doe je het met straffen en belonen?

Bij het straffen van onze binkie leggen we hem altijd uit waarom hij straf krijgt. Daarna krijgt hij zijn straf. Wat wij doen is dingen dan verbieden die hij leuk vindt om te doen.

Bijvoorbeeld: Zijn tablet afpakken of verbod op de Xbox waar hij alleen in het weekend, vakanties studiedagen op mag max. 2 uurtjes per dag.

Het ligt er natuurlijk wel aan wat hij heeft gedaan.  Soms krijgt hij ook gewoon een waarschuwing. Vervolgens vraag ik aan hem wat hij zelf van zijn gedrag vond. En wat hij ervan heeft geleerd we praten het uit en dan tadaaa zand erover!

Bij het belonen leggen we hem uit waarvoor hij een beloning krijgt. Alle stickers en stempels die hij op school verdient die worden  na een aantal gehaald te hebben verdient ingeruild voor grote kado’s. E

Maar we belonen hem niet altijd met kado’s. Hij krijgt soms ook geen beloning want we proberen hem te leren dat je niet voor alles kado’s moet krijgen.

Sommige dingen zijn gewoon vanzelfsprekend en belangrijk en moeten gewoon gedaan worden.

#4.Hoe gaat zijn avondroutine ?

Bedoel je slaaproutine? Altijd lezen wij een verhaaltje voor hem voor voor het slapengaan of spelen wij een spelletje.  En soms leest hij aan mij voor dat vindt hij geweldig! We nemen samen de dag door en vertellen wat we het leukste vonden van die dag.

Daarna is het tandenpoetsen een beetje dollen en gek doen hihihi en dan is het toch echt bed time en gaat de licht uit.

Mah Girl:

2016-09-15-11-20-49

#5. Mijn vraagjes: wat doe je als je kind erg stout is, word je dan boos?

Natuurlijk Hihihi!  Ik geef hem  een waarschuwing en als het iets is dat hij al heel goed weet dat niet mag dan krijgt hij meteen straf. Maar soms moet ik wel stiekem lachen hoor.Vooral als hij dingen doet die ik ook deed.

#6. En vind je het moeilijk om boos te zijn?

Ohw Yesss Girl! Ik vind het totaal niet leuk. 

Maar ja, hij moet leren dat er consequenties zijn voor slecht gedrag en dat er regels zijn. Maar goed moeilijk vind ik het defenitly wel.

Especially als ik naar zijn schattige ogen kijk dan smelt ik. Dat weet hij natuurlijk niet. Lol.

#7. Is een bevalling echt zo pijnlijk zoals men altijd zegt?

Weet je? De bevalling zelf is niet pijnlijk althans het persen  niet. (Vind ik dan). Wat wel heel pijnlijk is zijn de weeën. Ohwww Yes!

Het gaat gelukkig wel geleidelijk .

Maar er komt een punt dat de pijn heel erg toeneemt en dat is pijnlijk. Op een gegeven moment kon ik niet zitten of staan van de pijn.

Ik wou bevallen zonder ruggeprik omdat ik bang was dat ze mijn verkeerd zouden prikken en desondanks die kans klein is durfde ik die risico toch niet te nemen. Ik moest daardoor zonder ruggeprik de weeën doorstaan en dat was pittig.

Mah Girl:

2016-09-15-11-21-49

#8. Wat kun je het beste doen als je kind totaal niet naar je luistert?

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je consequent blijft en duidelijk laat zien dat je geen  slecht gedrag of ongehoorzaamheid tolereert.

En dat als hij of zij niet luistert er consequenties zullen zijn. En hem ook laten zien dat wanneer hij zich wel gedraagt dat er ook consuquenties zijn: Beloning!

Mah Girl:

2016-07-18-14-40-53

#9. Ben je het soms (een beetje) beu om mama te zijn?

Eerlijk zijn hè?… Haha.

Hihihi Ik zal eerlijk zijn. Maar ik moet deze vraag  beantwoorden met nee, totaal niet. Ik kan soms wel door de dagelijkse taken als moeder wel vermoeid raken. Maar het heeft niets te maken met moederzijnde zelf dat vind ik harstikke leuk!!!!!!

Maar Beu worden? Never hihihi.

picsart_09-15-11-42-59

ThnQ Ladies voor jullie vragen♡

 

picsart_07-07-02-02-33 (1)

11 thoughts on “Miss B & Motherhood♡Q&A “My Answers van jullie Questions aan mij over mijn Opvoeding”

Geef een reactie

