Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

No.86 Tea Time|Scary| Morning Quote |PepT@lk|Morning Vibe: Sweet Dreamz

PicsArt_07-12-11.07.28

B7SrS6lIgAA6kfu

 

2016-08-09-18-13-18

PicsArt_08-11-11.35.50

How i’m doing?! 2016-08-19-15-25-41Girl, naast dat ik laat wakker werd omdat de wekker niet hoorde, uit huis ging zonder mijn sleutels (Lucky me dat hubbie het  op tijd door had) en ik onderweg bijna een ooggetuige was van een bijna-ongeluk- door-smartphone werd **zucht**  Kan ik toch zeggen that: I’m Fine! Ik ben neergeploft om de bank moest even deze drukke weird en rushy morning effe later bezinken! Hihihih Yes! What a morning! Ben nu pas aan het ontbijten lekker yoghurt met een vleugje honing en sesamcrackers. Ik hoop dat je lekker hebt geslapen. Zullen we gaan kijken naar the Quote van this morning?

Yes! Let’s Do That!

picsart_06-19-11-26-58

 So, Yes Girl naar aanleiding van de incident van this morning vond ik deze Quote wel een good one. images-27Nee, een preek ga ik niet houden! But i just wonder… Desondanks ik ook wel busy met mijn smartphone ben heb ik toch zo mijn grenzen. Ik zie dit heel vaak dat er gefietst wordt met alle aandacht en ogen compleet gericht zijn op that’s right:

The Smartphone.”

Maar ik snap het niet hoe je kunt fietsen en goed focussen op de weg en tegelijkertijd especially als je rijdt zonder handen met een mobieltje in je handen en dan ook nog eens met je ogen gericht op het scherm. Ik vraag me af of die ene berichtje belangijker is dan hun eigen veiligheid en die van anderen. Sommige houden hun ogen zo’n 10 a 15 seconden lang op hun scherm tijdens het fietsen. Ik hou dan altijd mijn hart vast, yes! Ik doe het dan bijna in mijn broek. Het zijn wij jongeren die dat vaak doen. Soms zijn de kids zelfs rond 12 jaar.

“Ik Zag Ik Zag 

Bijna

Wat ik Niet Wou Zien”

This morning ging het bijna mis. En zonder dat ik het wou moest ik er deel van uit maken ik  was namelijk bijna getuige geworden van iets dat ik niet wou zien! En dat is exactly the point. Iedereen mag keuzes maken voor zichzelf. That’s there right. Maar wat niet in there right is dat anderen er ook the dupe van kunnen worden van hun choice.  Ik vind het een soort roulette dat er gespeeld wordt.

Wil je wat sturen on what’s app stop dan even en send your’e message, dude. Seriously.

De gevolgen kunnen echt heel bad zijn.

Mocht jij  iemand kennen die deze “bad” habit heeft. Maak hem of haar alert dat het gevaarlijk is.  Ze moeten denken aan hun ouders. Het zal  toch vreselijk zijn dat ze te horen moeten krijgen dat hij of haar verongelukt is door het appen op de fiets.

En degene die hij of zij aan het  appen was zal zich achteraf ook vreselijk  guilty voelen en moet met die schuldgevoel het leven door.

Just think about it en  maybe doe jij het zelf soms ook. Ook voor jou zou het niet fijn zijn als anderen door jou choice om te appen op de fiets verongelukken omdat ze voor jou wilden afwijken. Dan moet ook jij met een big schuldgevoel leven for the rest of your life.

En dat allemaal voor die ene berichtje

Is It Fair? Is It Worth it?

Het is knap dat je kan en fietsen tegelijk but is it Smart?

So yes! Ik schrok me dood vanochtend. En ik die meisje reed zig zag op het weg ze kwam op de helft terecht waar de auto’s reden. Ze was zo gefocust op haar smartphone dat van de fietspad afreed. En zomaar ineens gebeurde het dat er een auto langs reed toen zij ineens raar begon te slingeren. Ze had haar stuur niet vast en verloor balans het ging nog net goed. En vanaf het moment dat ze mij passeerde en geen voorrang gaf toen ik moest oversteken omdat zij druk aan het appen of weet ik veel wat zei ik nog: Pfff dat gaat echt een keer mis. En ik wil het niet zien! En ja hoor.. enkele seconde later ging het bijna verschikkelijk mis! Ze schrok! Ik schrok! En de automobilist schrok ook!  Of ze haar lesje heeft geleerd i don’t think so ze ging gewoon verder met appen ik had zoiets van:

Are you kidding me right, now?

So, Yes! Het appen tijdens het fietsen is een roulette dat gespeeld wordt. En er zijn al jongeren die hun leven daardoor hebben moeten verliezen. Uiteindelijk heb ik die preek toch gegeven Hihihi. Maar denk aan de anderen die zullen lijden van de keuze van een ander om te appen op de fiets. Wil je appen? No problem. Maar stop dan even of stuur een voice messagewanneer je bij de stoplicht staat. Het is sneller  en je kunt er meer in kwijt en je kunt je weer focussen op the road. En bij elke stoplicht dat je even moet stoppen kun je ook even snel checken totdat het licht weer groen wordt.

Het is Scary that’s for sure!

Lets:

images (60)

On The Road!

 

Heb jij dit weleens gezien dat er geappt wordt tijdens het fietsen?

Hoe denk jij erover, Girl?

picsart_06-24-10-45-16

 

images (19)

Just-Sayin-Girl-Slides1-870x490.jpg

 

picsart_07-07-02-02-33 (1)

4 thoughts on “No.86 Tea Time|Scary| Morning Quote |PepT@lk|Morning Vibe: Sweet Dreamz

  1. !!! Helemaal gelijk ik vind dat ze dit moeten verbieden vooral op de fiets ook. Veel mensen zijn te onvoorzichtig en denken niet aan de consequenties ervan.

    Liked by 1 persoon

  2. Net zoals een verbod in de auto, moeten ze dit ook op de fiets doen. Levensgevaarlijk !! Ze zien niets anders meer dan die klote telefoon en hebben geen idee wat er om hun heen gebeurt!
    En leren doen ze er helaas pas iets van als het te laat is 😦

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

