Miss B° & Her Teenage Ervaringen/Nieuwe Topics

No°4|Miss B’s Teenage Ervaringen|Girl,You can’t Erease All The Choices That You Make As a Teenager| Story Time Mah First Aha Moment°

picsart_10-15-02-11-41

picsart_10-15-01-23-36

You Can’t Erease All The  Choices That you Make!°

“Opgelucht en met twinkelingen in haar ogen  ze zei: Goed zo mijn meisje, dat heeft mijn meisje goed begrepen.  Het is niet voor niets dat mama tegen je zegt om heel goed na te denken wat voor keuzes je maakt en niet te vergeten wat ik je geleerd heb.

So this time ga ik mijn Aha Moment met jou delen. Het moment waarbij het eerste kwartje viel. Er zijn uiteindelijk nog meerdere kwartjes gevallen. En nog steeds collect ik them on my journey in this life. En dit soort Aha moments zullen we gedurende onze leven definitely many more times keren gaan ervaren. So, Let me share my first Aha moment with you.

Girl! Ik weet nog toen ik dit voor mezelf ontdekte dat je niet alle keuzes kan wijzigen of ongedaan kan maken. Ik weet nog toen een klasgenoot van mij zwanger was geworden. Ze aankondigden op een dag aan in de klas dat ze verlopig niet meer naar school zou komen. Ik herinner mezelf that day maar al te goed. Ik zat met open mond onze docent zat te staren. Het was muisstil in de klas..En allemaal keken we elkaar vol verbazing aan. Er hing de rest van de les een ijzige stilte. Het leek alsof we allemaal besefte dat het leven geen spelletje is en dat er gevolgen zijn bij alles wat je doet. Iedereen moest dit nieuws toch even voor zichzelf verwerken. Off course had iedereen het erover… Het meisje kwam niet meer naar school en haar boeken werd door haar moeder ingeleverd. Geen afscheid niks,nopes, nada. Dat ik vond wel jammer ik had wel graag afscheid van haar willen nemen.. Maar ergens begreep ik het ook wel dat zou voor haar heel ongemakkelijk en akward zijn geweest. Ik kwam die dag uit school en zei…

” Jeetje mams….zei ik. Sommige keuzes die we maken kunnen toch echt alles veranderen. ” Heel verbaasd keek ze mij aan en zei: Pardon?! En ik vertelde haar het hele  incident en wat het me mij deed op dat moment.

Wat ze was blij dat ik dit voor mezelf beseft had. Opgelucht en met twinkelingen in haar ogen ze zei: “Goed zo meisje, dat heeft mijn meisje goed begrepen. Het is niet voor niets dat mama tegen je zegt: om heel goed na te denken wat voor keuzes je maakt en niet te vergeten wat ik je geleerd heb. ” Ze vertelde aan mij haar ervaring toen ze zwanger was van mij en wat voor impact dat allemaal heeft gehad op haar leven. Vroeger waren ze nog strenger en het was dus voor zo’n jong meisje schandalig om op die leeftijd zwanger te raken. Off course heeft mijn mams nooit spijt gehad van haar zwangerschap. Ik ben haar beste kado Ever! (Samen met mijn zusje off course!)En dat is toch wel fijn om te horen maar na het horen en zien hoe het met een klasgenoot van mij is gegaan besefte ik tegelijkertijd ook wel ook maar al te goed dat het niet makkelijk is om mee te maken als tiener. Het was die dag dat ik mezelf beloofde op mijn 25ste pas moeder te worden. And i Did!

Off course hebben we allemaal een ander tienerfase meegemaakt & that’s mean dat het niet bij elk tiener hetzelfde loopt door choices dat ze hebben genomen.. Maakt het mij dan nueen betere tiener dan jij ? Absoluut niet! Als jij net als mijn moeder nu op je 17e moeder bent geworden of op je 19e dan heb ik niets meer dan respect voor jou. Yesss! Respect dat je kiest voor je kind. Het is niet niets wat je als tiener moet doormaken als jonge moeder. En ook tieners kunnen goede moeders zijn! Kijk maar eens naar mijn moeder ze heeft me goed opgevoed en ik heb alles netjes op de correcte leeftijd gedaan. So.. people don’t have to judge Teen moms. I’m just saying..

Maar betekent het dat ik een tiener aan zal raden om jong zwanger te worden op een jonge leeftijd? No No No off course not! Want je hebt veel tijd om moeder te worden tot je 42 ste ongeveer. So, er is plenty of er is een tijd voor alles. Maar ik kom er in een ander onderwerp uitgebreid op terug.

“Het was die dag dat Miss B meer ging opletten en besefte dat we als tieners ons op glad ijs begaven. En dat onze keuzes als tieners onze leven weleens vergoed zou  kunnen veranderen. En dat wij hoe jong  we ook zijn als tieners our own lives in our hands hebben.”

De keuzes die we maken hoeft ons offcourse niet alleen op negatieve manier te achtervolgen. Gelukkig kunnen de keuzes die we maken ons ook op een positieve manier achtervolgen…Ohww Yesss! Daarover meer in the next Miss B’s Teenage Ervaringen…

Wanneer heb jij jou  First Aha Moment” gehad?

Of een moment had waarop jij voor jezelf besefte waarvoor je Ouders jou waarschuwden?

picsart_10-13-10-50-58

 

2016-07-07-13-40-56

6 thoughts on “No°4|Miss B’s Teenage Ervaringen|Girl,You can’t Erease All The Choices That You Make As a Teenager| Story Time Mah First Aha Moment°

  1. Ahh wat lief van je mams dat je als ‘the best gift ever’ wordt omschreven! 🙂 25 is een mooie leeftijd om in verwachting te raken, denk ik. Al merk ik om me heen dat veel dames er al veel vroeger bij zijn, en die er dan ook echt klaar voor zijn. Ook prima, denk ik dan. 🙂 Leuk geschreven hoor!

    Liked by 1 persoon

  2. Wauw , ja ik kan niet veel zeggen ik was op mijn 14e zwanger maar heb toch wel mijn diploma’s behaald. Vanaf het moment dat ik mijn kindje kreeg deed ik beter mijn best op school en werkte ik harder dan daarvoor. Dus ik denk dat ik op dat moment mijn aha moment had. En ik raad NIEMAND aan om jong zwanger te worden echt niet !! Het is veel verantwoordelijkheid die je met je meedraagt !! En veel dingen kan je nu gewoon niet doen omdat je kinderen jou nodig hebben. Maar dat zijn de offers die je maakt voor hun en i dont care Because I have the most precious gifts in plaats daarvan !!

    Liked by 1 persoon

  3. Hey Dear ThnQ voor je lieve reactie😙😄!
    Yes dat is zeker heel mooi en fijn om te horen en om te het ook daadwerkelijk zo te ervaren is echt heel fijn!😀😀😀😀
    Zeker weten Girl ik ben het helemaal met je eens! Ik heb ook vriendinnen die eerder moeder zijn geworden and they did it just fine!😀💯

    💕💕💕💕ThnQ for reading!💕💕💕💕

    Like

  4. Goed dat je je ervaring deelt. 25 is een mooie leeftijd denk ik ( als je er aan toe bent) om een kind nemen.
    Ik heb eigenlijk nooit een aha momentje gehad. Geen drastische in ieder geval. Er zat ook een meisje in mijn klas dat zwanger raakte voor het huwelijk ( was een schande in haar cultuur). Nou die kreeg een preek en daarna was ze gestopt. Ze was best slim eigenlijk. Had veel kunnen bereiken. Nu heeft ze veel problemen begreep ik. De jongen heeft haar verlaten. Ze is alleen achtergebleven met het kind. Het is erg zwaar voor haar momenteel. Geen baan, niet echt hoog opgeleid en een kind ze zit in de bijstand. Natuurlijk maak je af en toe verkeerde studiekeuzes bijvoorbeeld misschien was dat mijn aha moment. Maar dat is geen drastische in vergelijking met andere meiden.

    Liked by 1 persoon

  5. Hey sherry Girl!😙😙 Allereerst ThnQ girl for Sharing!😄 Echt waar!

    Yes..oei dat is heel vervelend allemaal hoe het voor haar is uitgepakt. Yes! Zo jammer en het is moeilijk . Een keuze met nare gevolgen voor haar maar tegelijkertijd ook een zegen omdat er toch een kindje uit is gekomen waar ze zeer waarschijnlijk onwijs veel van houdt! Bitter Sweet dus. En dat is the point 9 van de tien keer checken de boyz out en staat alleen the girlz er helemáál alleen voor. That’s the sad part… Ik hoop dat ze uiteindelijk als het kindje groter is uiteindelijk toch haar diploma kan halen maar ja het is niet zo easy is praktijk. But waar een wil is …is een weg, nietwaar?

    💕💕💕💕ThnQ for reading Darling! Hugzzzzz Miss B💕💕💕

    Like

Geef een reactie

