Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

Tea Time @ Night with Miss B.|No.115|Night Quote “What If?!?” PepT@lk| Night Vibe: Unwritten

 

picsart_10-10-12-53-53

picsart_10-07-10-45-14

picsart_10-26-09-23-45

Gezellig! How are u doing Girl? Ik hoop dat je een fantastische dag hebt gehad today! Donderdag is bijna voorbij nog even en het is Fridayyyyy! Heerlijk! Come on Girl we moeten nog even doorzetten! Some off you hebben binnenkort examens of tentamens ik wil jullie alvast heel veel suc6 wensen! You can do it Girl! Do what You gotta Do. Focus en wees niet te streng voor jezelf niemand kan immers extra pressure gebruiken tijdens het leren. Uiteindelijk draait alles om dat je hebt gegeven wat je kon geven. Meer dan je best kun je niet doen, right? Ik ben ready voor onze thee momentje en ik hoop jij ook. Ik heb natuurlijk weer een Quote uitgekozen… Come on! Let’s check it out togheter!

picsart_10-09-03-27-17

images-16Yeah!  So Girl, er zijn vaak beslissingen die we moeten nemen. Dagelijks moeten we keuzes maken. Wat we aan doen, wat we eten, wat we posten, wat we willen bereiken in ons leven, wat voor vrienden we willen, neem ik deze baan aan of toch niet? Studeer ik in het buitenland of toch niet? Wil ik later kinderen? etc.  Er zijn dus dagelijks keuzes die we zullen moeten nemen Little Ones & Big ones. That’s just something that we have to do.  Sommige keuzes zijn makkelijk om een besluit over te nemen. En andere choices that we have to make takes more time to think about it. That’s just the way it is! Alles wat we doen heeft voor en nadelen. Het is soms best eng om een grote beslissing te moeten nemen. Want inderdaad: What if?! Wat als het toch geen goede beslissing is? En wat als het totaal anders uitpakt? Of al je er spijt van krijgen on a long term? Dat zijn dingen dat je jezelf definitly weleens af heb moeten vragen toen jij maybe een grote beslissing moest nemen. I did. 

Niet alles kunnen we van te voren weten hoe ze uit zullen pakken dat maakt het ook heel erg spannend. En niet elke vriendschap of baan die je aanneemt of wat voor andere beslissing dan ook zul je weten hoe het uiteindelijk gaat aflopen.  Some things time will reveal. 

There Are No Guarantees in Life°

Ohww NO!

Yes! Er zijn geen garanties in het leven aan alles zit een risico. Maar als je daar teveel bij stil gaat staan zul je niet kunnen leven. Aan de andere kant is het wel de reden waarom we twee keer moeten nadenken voordat we een beslissing nemen. Vaak zal de tijd moeten uitwijzen of iets uiteindelijk een goede beslissing was. Sommige kansen doen zich maar één keer voor. En dan komt deze Quote heel goed van pas:

images-16

Pak je deze kans of laat je hem toch maar liggen? But if we don’t try we will never know, Right? Dat is zeker zo. Maar gelukkig hebben we als mens over het algemeen de capaciteit om onze kansen in te schatten en om realistisch te zijn. Vaak wil je niet een kans mislopen en om nou met die vraag: What If? rond te lopen is ook niet bepaald cool. De voor en nadelen zijn er altijd wel en meestal is het de één of de ander. Zelden kun je in een besluit die jen neemt alleen maar voordelen hebben. So yes, What if? Is niet iets wat je jezelf voor altijd  af zou willen vragen. Niet met alles kun je de risico nemen sommige dingen zijn zo klaar als een klontje dat het een No Go is.

Het is goed om een beslissing te maken waarvan je zeker weet dat je in ieder geval van jezelf accepteert dat als het niet goed uitpakt dat je tenminste vrede hebt dat je het hebt geprobeerd en dat je compleet achter de keuze stond toen je deze voor jezelf had genomen. Wie niet waagt wie niet wint, Right? On the other hand… Neem je het besluit om de kans toch te laten liggen dan moet je er ook 100% achter staan. En het laten voor wat het is en er niet meer over in zitten. Dat scheelt dat hele What If? gebeuren. Maybe sta jij soon voor een big choice that you have to make… Je krijgt al hartkloppingen als je er aan denkt. Because you have serious things to think about. 

Let Me Share with You…Sharing is Caring, Right?

Off course heb ik ook al een aantal beslissingen moeten nemen en zullen er nog vele moeten komen. Ik heb tot nu toe maar van eentje spijt gehad. En dat is ik sommige mensen zo makkelijk heb toegelaten in mijn leven. But anyways dit zijn de vragen die ik mezelf altijd stel als ik belangrijke beslissingen moet nemen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Waarom..Wil ik dit zo graag?

Ga voor jezelf  na waarom je een bepaalde beslissing wilt nemen. Is het iets dat jij zelf wilt of meer omdat anderen het ook gaan doen? Of heb je jezelf over laten halen? Het is zeker goed om na te denken waarom je iets wilt gaan doen. Epecially als het gaat om een grote beslissing.

Ben ik Mentaal Ready?

Kun je je emoties makkelijk onder controle houden? Denk bijvoorbeeld aan Heimwee. Hoe ga jij daar mee om? Ben je er mentaal sterk genoeg voor?

Hoe ben ik als Persoon?

Denk aan hoe je bent als persoon.

Ben je iemand die juist dingen afmaakt en er 100% voor gaat? Of ben je juist iemand die altijd opgeeft als het te pittig of te moeilijk wordt?

Je persoonlijkheid dus hoe je van karakter bent is zeker heel belangrijk. Het helpt je om in te schatten of je die verantwoordelijkheid ook daadwerkelijk kunt dragen ja of nee. 

 Weet je van jezelf dat je halverwege af zal haken dan zou ik er zeker niet aan beginnen.

Ga na voor jezelf wat de offers zijn? En ben je bereid om die offers te maken?

Yes! Dat is zeker heel belangrijk! Stel je kunt in het buitenland je eind stage of afstudeerproject gaan doen. Dat is heel gaaf!

Maar off course hangt er een price tag aan. Ben je bereid om je familie en vrienden voor die periode achter te laten?  Je bijbaantje ervoor op te geven? En mocht er een aanbod voor een baan uitkomen wat doe je dan? Neem je die aan?  Zul je blijven? Is het de moeite waard om al deze offers te doen?

Maak een Plan!

Een wijs persoon  maakt  een plan. Yes! Hoe wil je het gaan aanpakken en uitvoeren & what is the next step?  En wat wil  je uiteindelijk ermee bereiken?

Wees Realistisch°

Dat is zeker net zo belangrijk als kijken of je de verantwoorlijkheid ook kunt dragen in praktijk. Yes! Soms kunnen we op wolken lopen. En onszelf van alles voorstellen. Wees alert. Use your mind and not only your heart. Soms willen we iets heel graag . Yesss zo graag dat willen we dingen niet  willen zien, you know? Dus realistisch zijn is zeker heel belangrijk!

picsart_10-02-06-35-23

So yes  Girl… Dit zijn de dingen die ik mezelf afvraag bij het nemen van grote beslissingen . En het maakt dat ik veel zekerder ben over wat ik wil en haast nooit beslissingen maak waar ik later spijt van krijg. Off course is het geen garantie voor hoe iets uit zal pakken. Maar tenminste kun je terugkijken en zeggen:

“You know What? Ik heb er tenminste wel heel goed over nagedacht. En ik was zeker van mijn zaak.”

Dat gevoel van voldoening is priceless ! Ik wens je veel suc6 met elke beslissing die jij zult moeten nemen. Ik weet zeker dat je zult doen wat the best is for you. Sommige dingen zijn heel verleidelijk maar pas op soms lijkt het veel mooier dan het is!

picsart_10-09-03-29-56

See U Tomorrow on Our Next Tea Moment? I Hope so…

images-5

picsart_10-13-11-27-52

21 thoughts on “Tea Time @ Night with Miss B.|No.115|Night Quote “What If?!?” PepT@lk| Night Vibe: Unwritten

  1. This is the notification that’s it giving me:

    shaunzworld.wordpress.com is niet langer beschikbaar. ( That’s means in english This is not longer available )

    De auteurs hebben deze site verwijderd.
    ( The site is removed by the Author) 😟😟😟
    This is what i see when i want to visit your blog! 😦 Maybe you can log out and then log in? let me know i will check out for you if it works when you log in.

    Liked by 1 persoon

  2. you should type shaunzworld.com in your search engine again and let me know if it’s working or not, i just tried it on my hubbys computer and it worked..;)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

