Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

Tea Time @Night Miss B. |No.118°|Night Quote°

 

picsart_10-10-12-53-531

picsart_10-30-03-15-54

picsart_10-31-12-56-37

Hey Peepz! So it’s Tea Time for Tea Timeeeeeee Yay!!!! Ben ik te enthousiast? Okay okay i’m Sorry, Girl! Lol! So how are you doing? Miss is Doing Just Fineeee Girllll! Ohw Yeahhh! Yess! Ik ben heel enthousiast Girlz! It’s Amazing to see al the great things that happends when you put yourself first! Yesss! So your, Girl is helemaal ready voor de thee! I hope you thee. Pak je sapje, mok thee of warme chocolademelk en kom lekker naast me op bank zitten. Gezellig! How was your day? Let me know .. Het is heel fijn om af te horen hoe het ook met jullie gaat. Nou het was een heerlijke herfstdag beetje wisselvallig maar ik heb me prima vermaakt. Ik heb leuke picz van gemaakt om Friday met je delen hoe heerlijk ik het naar me zin ik had buiten. Okay ik klets weer eens teveel Lol! Let’s check out our Quote for Tonight!

picsart_10-19-06-45-06

Vorig week hadden hubbie en ik een interessant gesprek gehad. En het was een gesprek dat ons tot een klein experimentje leidde. Lees je mee?  Nou brengt deze Quote een interessante topic naar voren.

 

“Dress How You Wish To Be Deal with.”

Okay.. dat mensen je oordeelt op je uiterlijk is al very clear voor ons allemaal i guess…images-15Als mens zijn we nu eenmaal beperkt. We oordelen iemand op basis van wat we zien. Wat iemand aan heeft heeft toch de invloed op de eerste indruk die je maakt of de beeld dat iemand van je zal vormen. Er wordt vaak aan de hand van je kleding verschillende conclusies getrokken.. Of je serieus bent of niet…of je welgesteld bent, netjes of juist slonzig of je betrouwbaar bent of juist niet etc. Yes ! Het is best funny maar in principe zijn onze clothes onze visitiekaartje. Nou ik ben er zelf niet zo bezig  het beoordelen van mensen op hun dress style and i guess jij ook niet…

Ik heb eigenlijk niet echt een vooroordeel  meer op hoe iemand zich kleed. Dat had ik voorheen wel. Het is nu echter wel compleet veranderd omdat ik inmiddels heb gezien voor mezelf dat iemand die goed gekleed is niet altijd een mooi persoonlijkheid hoeft te hebben of perse hoeft te zijn zoals hij of zij uitstraald. De mensen die ik al “dacht” te kennen hebben me al flink verrast. Seriously! Dus ik laat het vanaf heden dus altijd open… I know better now!

But anyways… Het verbaasd me natuurlijk niet dat toch vele worden misleid door de kledingstijl die een persoon heeft. En daar hadden mijn mah Boo en ik er dus over. Typisch ons omdat even eens in praktijk uit te gaan voeren.

Hoe hebben wij deze Experimentje Ervaren?

Ik had geen galajurk aan gedaan ofzo hoor met high heels! (Ik kan er niets eens op lopen LOL!) Maar ik heb mezelf op sommige dagen extra opgetut  net zoals ik uit zou gaan. Dit is wat ik heb ervaren:

En er  werd zelfs een praatje met me gemaakt. Dat heb ik meestal ook wel maar ik ben degene die meestal het gesprekje aangaat. Mensen glimlachen extra. En zelfs extra the girlz op straat die geven je toch echt die glimlach van you look good girl! Okay ik denk dat het wel duidelijk is dat het dus een aantal reacties en feedback en nice treatment met zich mee heeft gebracht toen ik extra gedresst rondliep.  Ik heb een paar dagen geprobeerd om zo standaard mogelijk uit te zien en je merkt een verschil de mensen kijken je nauwelijks aan en vriendelijkheid is ver te zoeken. En een spontane gesprek kon ik ook wel vergeten. Lol!

Ik zag er niet oerlelijk uit ofzo. Maar ik was niet echt opvallend genoeg. Ik was normaal. Hubbie deed hetzelfde hij kleede zich sportief aan. Normaal dresst hij zichzelf  best netjes maar hij houdt ook van zijn hoodies. Even tussendoor! Sharing is caring , right? Ik weet nog toen hubbie helemaal in een deuk lach en vertelde  hoe raar hij werd aangekeken toen hij met zijn hoodie op de AH binnenliep.. Zelf stond hij er niet bij stil maar het kwartje vielde later wel. Hij besloot zijn hoodie af te doen om de mensen gerust te stellen. De  AH gaat om 22.00 uur dicht dus het best laat open. Ergens begrepen we deze reactie natuurlijk wel de tijd waarin we leven is immers slecht je weet maar nooit. Het was buiten koud die avond en hubbie vind het dan fijn om zijn hoofd te bedekken met zijn hoodie omdat het lekker warm is. Dus toen hij binnenstapte werd daardoor raar en toch angstig naar hem er toch naar hem gekeken. Hahaha men denkt meteen dat hij de winkel gaat overvallen hahaha! Maar hij draag het juist omdat het zijn hoofd lekker warm houdt. Dat schijnen sommige mensen toch nogal eng te vinden en ik denk dat de  eerste indruk al gemaakt was op dat moment.

Als ik maar 1 keer mijn capuchon op doet dan gaan mensen meteen de andere kant op lopen. De capuchon maakt zelf een wereld van verschil mensen hebben in het algemeen een manier om te oordelen hoe je eruit op basis van je manier van kleden. Ook als je bijvoorbeeld netjes gekleed bent en bijvoorbeeld met een warrig kapsel rondloopt en jezelf niet gescheerd hebt. Toen ik mezelf extra netjes kleed deden mensen meer hun best (zelfs teveel) hun best om me netjes te behandelen. Ze nemen meer hun tijd om je met respect te behandelen.

Ik ben er wijzer van geworden en ik moest er wel om lachen.  De mensen oordelen echt op hoe je eruit ziet. Want dezelfde persoon die keihard weglieg toen ik met mijn capuchon op had groete mij met en grote glimlach toen ik die middag netjes rondliep.

We moesten ook wel lachen wat het zette ons zelf ook wel aan het denken.. Ineens stelde Hubbie me de volgende vraag:

Wat zou je doen als ik bij onze eerste dat met een broek aan kwam lopen dat halvestengel was en rare schoenen aan zou doen?  Wat zou je dan doen zou je ons een kans hebben gegeven?

Heel eerlijk zou het wel een rol hebben gespeeld als het gaat om de aantrekkingskracht. Ik zou mezelf zeker wel even moeten herpakken omdat het toch wel een afknapper is dat je zo gekleed komt. Maar beleefd als ik ben zou ik onze afspraak niet cancellen ofzo. Waarnaar ik uiteindelijk verrast zou worden met jou mooie persoonlijkheid. Dus door mijn beleefdheid zou ik waarschijnlijk mijn prins op het witte paard gelukkig niet voorgelopen zijn.

“En wat als ik met een heel kort rokje aan zou komen lopen een overdosis aan Make Up en kort truitje?”

Ik ben best wel iemand die niet makkelijk schrikt op de manier dat iemand zich kleed. Ik zal hier en daar wel afgeleid worden.

Maar zou je me dan net zo serieus nemen?

Tjaaa…Uhmmmmm…

Hahahahahaha Je bent wel heel lang aan het nadenken! Lol!

Hahahaha,… Kijk..Mezelf kennende zou ik toch wel nieuwsgierig zijn en erachter willen komen hoe en wie je echt bent als persoon. Dus ja ik zal wel de moeite doen. Dus ja je kunt iemand serieus nemen  maar aan de hand van een snelle oordeel op het uiterlijk of je kunt je tijd nemen om iemand de kans te geven om zichzelf te laten zien wat voor mens hij of zij mis.

 Conclusie°

Het is zo funny om te kunnen zien dat hoe je je kleed toch een groot impact heeft . Ik vind het wel jammer dat iemand beoordeeld wordt op zijn kleding maar ergens begrijp ik het ook wel. Ik bedoel het is toch ietsdat wij als mens automatisch geneigd zijn om te doen. Maar het is jammer dat er niet word gefocust op de mens zelf. Je loopt de risico om mensen met een mooie persoonlijkheid te missen. Dus we moeten verder kijken dan wat we in de eerste instantie zien.

YES

We Have To Stay Open Minded!

13-1

 

picsart_07-07-02-02-33-1-1

 

28 thoughts on “Tea Time @Night Miss B. |No.118°|Night Quote°

  1. I love tea time !! Elke keer lees ik weer met plezier ! En haal ik eruit wat voor mij op toepassing is, allen heel jammer dat je nu op de bank gaat zitten want ik ben gewoon serieus aan het opruimen haha ik kom zo bij je zitten 🙂

    Liked by 2 people

  2. Mij viel vandaag de mond open omdat ik iemand zag lopen in een kleding combi die echt te gek voor woorden was! Het klopt.. zo iemand zou ik niet aanspreken.. sterker nog: ik spreek zelden iemand aan hahahahahaha. Ligt niet in mijn aard.
    En toen ik vanmiddag tijdens de hockeyles mijn hoodie op deed, kreeg ik idd ook een paar rare blikken 😂😂😂 die houden we erin dus 😘😘😘

    Liked by 2 people

Geef een reactie

