Nieuwe Topics/TEA TIME!!!!!

Tea Time Week Special With My Journey & Miss B.|No.130|Let’s T@lk with Melanie: “Respect Each Other!”|Last week Before Tea Time Break|Night Vibe° Mean (Taylor Swift)

PicsArt_11-28-12.24.26.png

 

picsart_09-24-05-22-31

picsart_11-28-12-42-03

So Girl! Welcome @ Our Tea Time Week Special with Melanie & Miss B. So This week hebben we een Gastblogger voor de komende week. Zoals jullie weten heb ik afgelopen zondag (gisteren) aangekondigd dat het weer tijd wordt voor een Tea Time Break. Heb jij dit artikel gemist dan kun je het gerust teruglezen door op deze link te klikken:

https://bellamyzblogzthingz.wordpress.com/2016/11/27/gastbloggers-gezocht-voor-deze-week-voor-tea-time-nightmiss-b-is-looking-guestbloggers-for-this-week-on-tea-time-soon-tea-time-break-from-5-dec-2016-till-9-januari-2017/

Tea Time break zal zijn van: 5 december t/m 9 januari 2017. Het leuk me leuk omze reeks Tea Time op een leuke manier af te sluiten. So There we Gooooo!

Even mijn Gastblogger voorstellen: 

De meesten van jullie kennen haar wel en volgen haar blog ook maar er ook sommige die haar nog niet kennnen. Het is een top blogger met veel schrijf talent! Dat zul je deze week ook wel merken!

Volg je haar nog niet? Klik op this link en volg haar blog!

http://kleinkaboutertje.wordpress.com/

PicsArt_11-28-05.48.26.png

De lieve Miss B.snapchat-2837468170822958318-1heeft mij gevraagd deze week te beginnen met haar speciale Tea Time week en uiteraard vind ik dat hartstikke leuk en doe ik dat met alle liefde !!

Voordat ze er een tijdje tussenuit knijpt met haar dagelijkse Tea Time, wil ze er nog een speciale week van maken en ik ben enorm dankbaar en vereerd dat ze dit met mij wil delen ! 🙂

So thank you Big Sis !! 😘De afgelopen week was nogal uitputtend voor mij. Niet perse lichamelijk, maar wel geestelijk en heel vaak is bij mij deze vraag naar boven gekomen: 

Waarom behandelen mensen elkaar soms op zo´n vreselijke manier ?

Ik heb geluisterd naar verhalen die er dagelijks gebeuren op de middelbare school.Verhalen die de wereld geholpen in worden, die rond verteld worden, van mond tot mond gaan en bij elke keer dat het door verteld wordt, wordt dat verhaal natuurlijk aangedikt, totdat er uiteindelijk iets veel ergers verteld wordt, dan in eerste instantie de wereld in is geholpen. Het is vanaf het begin al gelogen, maar men vindt het dan nodig het allemaal nog wat meer aan te dikken.

Kinderen worden vernederd, betiteld als hoer en slet, ze worden nagekeken, uitgelachen, bespot en als je daar tegenover staat als 14-jarige, kun je wel door de grond zakken !!

Hoezo doet men dit? Denkt men daar verder niet over na ? Hoe dat zou zijn als dit met JOU gebeurde ?

Zou JIJ dat fijn vinden ? Zou JIJ niet willen dat men eerst naar jou komt om eens te polsen of dat allemaal wel waar is ?
Is het dan niet meer dan logisch dan de persoon die dit allemaal bedenkt, gewoon niet serieus te nemen ?

Nee.. laten we allemaal maar gewoon mee praten met de grote groep en die persoon eens flink bezeiken, of ik ze nou ken of niet, dat maakt verder niet uit!Ik hoor iets, ik praat daarover mee, ik trek een conclusie en begin met stoken en spotten.

Zo lijkt het te gaan op de middelbare school en ik vind dat verontrustend !! Heel erg verontrustend zelfs! Ik heb dit weekend verhalen gehoord, die mijn oren deden bloeden. Ik was met stomheid geslagen, kon mij niet voorstellen hoe kinderen zo cru kunnen zijn tegenover elkaar. Waar komt dit toch vandaan ?Wat is het dat we niet wat toleranter voor elkaar zijn ? Dat we elkaar gewoon niet in onze waarde laten ? Vriendelijker zijn, behulpzamer zijn… Gewoon aardiger zijn !?

Als dit op zo´n jonge leeftijd al gebeurt, dan wordt de toekomst er niet beter op en ik hoop dan maar dat wij als ouders onze kinderen met fatsoen groot trekken, normen en waarden meegeven en ze lessen leren die heel belangrijk zijn. Maar met 14 jaar moeten ze al normen en waarden hebben! Horen ze al respect voor elkaar te hebben en daar hoort dit gedrag dus echt niet bij ! Wat gaat er toch fout ? Wat is het dat ouders geen tijd meer maken voor hun kinderen? Aanhoren wat kinderen dagelijks meemaken ?

Openheid en eerlijkheid geven, maar ook het gevoel dat een kind gerespecteerd wordt want dat moet van beide kanten komen! We lijken het allemaal veel te druk te hebben met ons eigen leven, laten onze kinderen hun eigen weg maar vinden.. En dan over, zeg 3 jaar, afvragen: Wanneer is het mis gegaan ?? Hoe kan het dat mijn kind zich zo gedraagt ?? Waarom heb ik dit niet gezien ??

Word wakker mensen.. ouders, kinderen, iedereen!!

Leef met elkaar ! Heb lief! Help elkaar. Respecteer elkaar.

Want dit is wat jij toch ook het liefste wilt ?

XmelX

picsart_10-09-03-29-56

 

images-2

Dear Big Sistah!

ThnQ voor deze Artikel ik weet het zeker dat het vele aan het denken zal zetten. 

picsart_09-18-11-12-54

 

19 thoughts on “Tea Time Week Special With My Journey & Miss B.|No.130|Let’s T@lk with Melanie: “Respect Each Other!”|Last week Before Tea Time Break|Night Vibe° Mean (Taylor Swift)

  1. Ik herken mijzelf zo erg hierin , vooral op het moment dat ik op 14 jarige leeftijd een kindje kreeg. Verschrikkelijk die verhalen die mensen uit hun duim zuigen en er een mooie verhaal van maken.. pff

    Liked by 2 people

Geef een reactie

